Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min betaler 4200,- til sammen i husleie (65m2). Vi bor i 3etasje i en bygård. Leiligheten er dødsfin. Eneste ulempen er at det er store vinduer som ikke er helt isolerte. Det trekker, og leiligheten vår er ofte iskald. Vi bruker oljeovn for øyeblikket, men til uka skal vi starte å fyre med ved.

Vi må betale strøm og varmtvann i tillegg. Det er inkludert takterasse (i bakgården) og kabel-tv. Vi har tilgang på så mange parkeringsplasser vi vil. Vi betaler internettregning 350,- hver mnd.

Det er leilighet rett ved siden av vår. Den er 100m2 og prisen er 5000,-. Varmtvann er inkludert i leia, i tillegg til balkong og garasje (og parkeringsplasser i bakgården). Vi får kabel-tv inkludert der også, men må betale internett som før. Det er i tillegg to inganger i stedet for en. (foran og bak) Noe positivt er at leiligheten ikke har samme type vinduer som det er i den vi bor i nå. (de er kjempe fine... hadde de bare ikke vært iskalde.) de vinduene i den andre leiligheten er "vanlige" vinduer. Det er som sagt 100m2, da lurer jeg litt på om det vil bli kaldere i leiligheten.. siden det er større område å varme på..

Vi har i tillegg to kattepuser, som er innekatter. Større leilighet hadde de nok likt :) Jeg har ikke sett på leiligheten enda, men vi har førsterett på den. Jeg tror ikke leiligheten er like fin som den vi bor i nå.. og ja, jeg er veldig opptatt av å ha det fint rundt meg. den andre er sikkert fin nok, men den her er helt fantastisk.. Den andre leiligheten er vendt mot bakgården og det vil bli mye roligere, mens denne vi bor i er vendt mot sentrum - det er mer å se på.

Siden varmtvann er inkl i leia så blir det nok mye mindre å betale, men tror dere at det vil ha mye å si? Vi må jo betale 800 kr mer i mnd, men jeg føler at vi får mye igjen for det.. Men så er det jo ikke sånn at vi bruker varmtvann for 800 kr mnd, og det er jo ganske mye. Hva lønner seg? Å flytte dit, eller bo her og eventuelt bruke mer strøm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden dere nå leier, er det ikke mulig at han/hun dere leier av kan sette inn nye vinduer? Det er vel kanskje ikke noe som blir gjort i løpet av vinteren, men hvis dere har tenkt å bo der lenge kan dere kanskje spørre om dette.

ellers må jeg si at den andre leieligheten på 100m2 høres veldig flott ut, også delig med engen balkong da!

Hvis dere ikke får gjort noe med de vinduene hadde jeg nok vurdert sterkt å byttet over til den andre.

Skrevet
Siden dere nå leier, er det ikke mulig at han/hun dere leier av kan sette inn nye vinduer? Det er vel kanskje ikke noe som blir gjort i løpet av vinteren, men hvis dere har tenkt å bo der lenge kan dere kanskje spørre om dette.

ellers må jeg si at den andre leieligheten på 100m2 høres veldig flott ut, også delig med engen balkong da!

Hvis dere ikke får gjort noe med de vinduene hadde jeg nok vurdert sterkt å byttet over til den andre.

Å sette inn nye vinduer er nok uaktuelt. De har nettopp hatt malere her som malte alle vinduene, som kostet dem 16.000 kr. Jeg har ringt for å spørre etter om det eventuelt kunne blitt satt inn lister eller noe i den duren som forhindrer at det trekker så mye. Usikker på hvor mye det egentlig hjelper, da.

Ja, den andre virker ålreit..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...