Augustbrud02 Skrevet 15. april 2003 #21 Skrevet 15. april 2003 Vi hadde vår ønskeliste hos Glasmagasinet, og det gjorde at vi fikk utrolig mye som vi virkelig ønsket oss og hadde bruk for. Jeg synes også det var litt "ekkelt" med en slik ønskeliste, for man vil jo ikke bli oppfattet som frekk, men jeg vet selv hvor kjekt det er at brudeparet har en ønskeliste man kan gå etter... I tillegg fikk vi 2 Hadeland-glass hos Glasmagasinet fordi vi valgte å ha ønskelisten vår der. En hyggelig overraskelse, og glassene ble brukt på bryllupsdagen.
Tyren Skrevet 19. april 2003 #22 Skrevet 19. april 2003 Etter å ha vært samboere i 11 år, så har vi hatt litt problemer med å få til en ønskeliste, men noen ønsker ble det. Kjeler og servise står høyt på ønskelista, Vebjørn Sand bilder, gavekort på reise og penger setter vi også veldig pris på. Ønskelista har vi laget her på KG og linken ligger på invitasjonene våre.
Gjest Princess Skrevet 19. april 2003 #23 Skrevet 19. april 2003 Hei, Vi har nå kjøpt oss tomt, og skal derfor ønske oss gavekort på forskjellige butikker vi kommer til å få MEGET god nytte av når vi starter husbyggingen - da tenker jeg på f.eks OBS! bygg, andre byggshop-butikker - og selvfølgelig et par interiørbutikker....ønsker å investere i noen gode lenestoler og hagemøbler når huset blir ferdig I tillegg vil jeg gjerne bytte ut porselensdokkene mine fra 80-tallet i stilige pynteting fra black design Jeg orker rett og slett ikke legge ut gaveliste over de få delene vi mangler til hardangerbestikket og serviset - det klarer fint å vente! Vi får slike ting til bursdag og jul. Jeg kan ikke se noe galt i å ønske seg BARE penger :D
Karoline Skrevet 19. april 2003 #24 Skrevet 19. april 2003 Vi hadde det meste vi trengte av utstyr til huset, før bryllupet. Derfor ønsket v oss litt utradisjonelle ting, som hageredskap ol, for at lista ikke skulle bli for utradisjonell satte vi opp endel glasstøy, duker mm. Det vi fikk var fra den delen av ønskelista som vi satte opp til slutt, nemlig glass, duker osv. Den eneste som kjøpte noe til hagen var broren min, som kjøpte motorsag. SÅ MORALEN ER: SETT BARE OPP TING DERE VIRKELIG ØNSKER DERE PÅ ØNSKELISTA! Andre ting, som duker og små skåler vil dere få uansett!
Gjest Tex Skrevet 20. april 2003 #25 Skrevet 20. april 2003 Motorsag er kult å få hvis man trenger!! Her i huset har vi fem - seks forskjellige komplette servicer, plenty av bestikk, og nok krystallglass til å dekke til rundt tyve personer. Synes det holder og ønsker oss spiker og plank til utebod, terrasse, gavekort på beis, gavekort på Maxbo så vi kan kjøpe heller, vi skal ha sandkasse til minstemann, hekk, kantstein osv , så det er nok av ting å kjøpe til dette brudeparet...
Gjest Helenius Skrevet 20. april 2003 #26 Skrevet 20. april 2003 Vi skal ønske oss sammenleggbar kano! (Siden vi ikke har lagringsplass til en "vanlig" kano...) Og så skal vi IKKE ønske oss After-Eight-holder i sølvplett... :-)
RoadQueen Skrevet 20. april 2003 #27 Skrevet 20. april 2003 Vi har slitt litt med ønskelisten - vi har bodd hver for oss og sammen i flere år og har dermed minst trippelt av alt. Vi ønsker oss kompletteringer av enkelte serviser, glasserie og bestikk i sølv. Den tilkommende gemalen er litt snurt for at penger ikke står på ønskelisten - men om jeg har nok dilldall så har jeg også nok penger. Jeg tjener veldig bra og tilsammen tjener vi mye mer enn de fleste av våre venner, da synes jeg at å ønske seg penger blir en sånn konfirmantgreie.
14062003 Skrevet 20. april 2003 #28 Skrevet 20. april 2003 Og så skal vi IKKE ønske oss After-Eight-holder i sølvplett... :-) Hva får folk til å gi sånt i bryllupsgave? Et vennepar som giftet seg i fjor fikk en (nydelig) tekanne i sølv m/fat av brudens bestemor (de fikk mer av henne også...). De er over 30 begge to og hadde forsåvidt alt de trengte i hjemmet, men mye gammelt ble byttet ut i nytt. Men spørsmålet er: hva i hule heite skal et par i 30-årene med ei tekanne i sølv? De liker ikke krimskramseri, mer i den enkle, trehvite veien liksom og de bor i en relativ liten leilighet.
14062003 Skrevet 20. april 2003 #29 Skrevet 20. april 2003 Vi begynte meget tidlig (1,5 år før bryllupet) å skrive opp ting til vår ønskeliste. :o Kulepenn og ark hang på innsiden av kjøkkenskapet, slik at vi fikk skrevet det opp med en gang vi kom på noe. Grunnen til at vi gjorde dette, var for å være sikre på å ønske oss, og få, ting vi virkelig trenger. Dessuten måtte venninna mi sende ut gjesteliste og ønskeliste 2 uker før deres bryllup fordi de ønsket seg så dyre ting at gjestene måtte gå sammen for å kjøpe det. Uansett, så nektet jeg å gi bort en snøfreser, minne eller blitz til nyanskaffet digitalkamera, jordfreser til dem! Uansett når jeg gir gaver, skal de mene og bety noe (derfor hater jeg blomster som gave). Minstepris på ønskelisten deres mener jeg å huske var 2.000 kr. :evil: Vi fokuserte derfor også en del på å ønske oss ting i alle prisklasser. Det klarte vi fint, da vi mangler mange deler til Hardangerbestikket og har et service som forsåvidt burde ha sett søpledynga for lengst. Det dyreste vi ønsker oss er en liten TV til soverommet, symaskin og en sonefri DVD-spiller. På grunn av teksten nederst på ønskelisten tror jeg vi får masse vaffeljern... Kjeler, panner, kniver og service må vi mer enn gjerne få en drøss av. Det vi trenger mest av alt er kjeler og panner. De vi har begynner å bli slitne, stakkars. Knivene våre begynner også til dels å bli meget slitne. Ellers har vi sårt savnet et brukbart vaffeljern, knivblokk, brødboks og elektronisk kjøkkenvekt. Vi trenger også å bytte ut vårt 6/10/30 år gamle billigservise. 2 måneder minus 6 dager igjen...
Cinderella2003 Skrevet 21. april 2003 #30 Skrevet 21. april 2003 Gassgrill!! Og ellers ønsker vi oss faktisk sølvting, og slikt stasj som mange her inne hater.. Har valgt gaveønsker i alle prisklasser og ønsker oss allt fra vaskekluter til porselen...
Felix Skrevet 21. april 2003 #31 Skrevet 21. april 2003 - musikalske gaver - kunstneriske gaver - glass serie Riedel - Pillivuyt, Fransk porselen til hverdags og fest. - Global kjøkkenkniver - linduk til stort bord - linservietter - vaser i klart glass - kakefat i klart glass Ikke penger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå