Gå til innhold

ønskelista

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå må jeg få ordnet med ønskelistene mine. :D Gifter meg 14.juni, så nå kan det nesten ikke vente lenger. Hva ønsker dere dere? Hvor har dere lagt ut lister?

MissS

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HEi !

Det er bare 7 uker igjen til vår store dag og vi har heller ikke ordnet med det.

Planlegger en tur på Glassmagasinet imorgen....

Vi kommer til å ønske oss vinglass.....fortsette på den serien vi allerede har begynt på , sølvbestikk....mangler masse ennå....

tja..så vet jeg ikke, kanskje et nytt service, noen nye kjeler hadde gjort seg....

Synes det er litt vanskelig, siden vi har "alt "

Tror vi kommer til å satse på ting som sølv,glass,service osv...

Ting vi aldri går å kjøper selv.

Skrevet

Vi gikk gjennom alle rom i huset for å prøve å komme på ting vi ønsker oss, og kom fram til alt fra sengetøy til kjøkkenutstyr. Blomstervaser, duker, sølvbestikk, hardangerbestikk, supplement til vårt middagsservise og våre glasserier, samt større ting som komfyr, spisebord osv.

Vi lagde en gaveliste over ting vi ønsker oss, samt at det som finnes på Glasmagasinet har vi på ønskelisten der, samt at vi la inn på BlackDesign.

Som takk for at vi leverte inn på Glasmagasinet (Christiania) fikk vi en gave; 2 champagneglass i en serie fra Hadeland. Koselig, og overraskende :lol:

Gavelisten vi selv har laget leveres ut via oss, forloverne og foreldre, samt at de som ber om den tilsendt pr. mail får dette.

Skrevet

Vi tenkte å legge ut på tilbords. Syntes på en måte det er litt ekkelt, for vi ønsker ikke at gavene skal være i fokus, det er tross alt ikke derfor vi gifter oss...

Uansett, folk kjøper jo gaver, og vil vite hva vi ønsker oss, så da er det vell bare å legge ut ønskeliste. Vi kommer til å ønske oss servise, hardanger bestikk, og glass. Også noen litt dyrere panner, kniver ol. slikt som vi ikke tar oss råd til selv. Spill, vaser, kjøkkenmaskin er også ting vi har tenkt på. Vanskelig. Vil ikke ha for store ønsker, da føler kanskje folk at de er nødt å kjøpe en veldig dyr presang.

Skrevet

Vi tenkte å legge ut på tilbords. Syntes på en måte det er litt ekkelt, for vi ønsker ikke at gavene skal være i fokus, det er tross alt ikke derfor vi gifter oss...

Uansett, folk kjøper jo gaver, og vil vite hva vi ønsker oss, så da er det vell bare å legge ut ønskeliste. Vi kommer til å ønske oss servise, hardanger bestikk, og glass. Også noen litt dyrere panner, kniver ol. slikt som vi ikke tar oss råd til selv. Spill, vaser, kjøkkenmaskin er også ting vi har tenkt på. Vanskelig. Vil ikke ha for store ønsker, da føler kanskje folk at de er nødt å kjøpe en veldig dyr presang.

Skrevet

Dette er den ønskelisten vi har lagt ut på web, og distribuerer til de personene som spør oss.

*Middelstore blomstervaser (gjerne fra Steninge Slott)

*Snøskuffe

*Enesco - Circle Of Love (kunst)

*TV til soverommet

* 14"-18", med fjernkontroll og "sleeper"

*Symaskin

*DVD-spiller

* Sonefri

*Kjøkkenutstyr

* Servise Ego fra Arabia

* Gourmettallerken, 31 cm

* Dyp tallerken 25 cm

* Asjett, 19 cm

* Fat, 41 cm

* Kjeler og panner

* Stekepanne i støpejern (27 cm)

* Stekepanne i silverstone ("teflon", 27 cm)

* Kjeler (feks. Høyang Polaris All Steel el. Party)

* Sausekjele (feks. Høyang Polaris All Steel el. Party)

* Smørsmelter i rustfritt stål (feks. Høyang Polaris All Steel)

* Ramona Hardangerbestikk (salatsett, serveringssett, sausøse, suppeøse, påleggsgafler, smørkniver, ostehøvel, brødkniv, forskjærssett, biffkniver/-sett).

* Japansk kokkekniv

* Knivblokk fra Eva Solo

* Morter i stein

* Urtehakker med trebrett

* Trekantet rivjern i rustfritt stål

* Dørslag i rustfritt stål

* Hvitløksskreller - gummirør (feks. Eva Solo)

* Brødboks

* Grytekluter i silikon (feks. Eva Solo)

* Kryddersett fra Eva Solo

* Elektronisk kjøkkenvekt

* Pizzaskjærer (feks. Eva Solo)

* Brukbar frityrkoker

Det vi trenger mest av alt er kjeler og panner. De vi har begynner å bli slitne, stakkars. Knivene våre begynner også til dels å bli meget slitne. Ellers har vi sårt savnet et brukbart vaffeljern, knivblokk, brødboks og elektronisk kjøkkenvekt. Vi trenger også å bytte ut vårt 6/10/30 år gamle billigservise.

NB: Vi har ønskeliste hos Christiania Glasmagasin og alle som kjøper gaver der, får 10% rabatt.

Skrevet

Vi ønsker oss:

-middags- og kaffeservise

-dessertskåler

-bestikk

-sengetøy

-kjøkkenmaskin

-telt

-vintersoveposer

-store ryggsekker (65 liters)

-...og litt andre småting

Legger ikke ut liste noe sted, men de som spør kan få svar fra oss, våre foreldre og kanskje forloverne. Dessuten gjør det jo ingenting om vi får noe som ikke står på lista! Blir jo bare mer spennende da! :D

Skrevet

Vi har rett og slett sagt til alle at vi ønsker oss penger. Vi har alt vi behøver og mer til, så vi vil ikke ha mer krims vi :D

Skrevet

Monja: Mer krims vil du få, hvis du ikke legger ut liste/gir en liste til mor el.andre. Da kjøper folk noe de tror du vil ha, det er mange (inkl. meg selv) som IKKE gir penger til andre i gave.

Gjest Anonymous
Skrevet

Gje pengar i gåve? Nei, det hadde eg aldri gjort. Synast det verkar grådig å ynskje seg pengar med mindre ein gjer dei til eit godt formål.

Men. Deg om det, Monja

Skrevet

Tenk så flott for et ungt brudepar å få penger i gave slik at de i fellesskap og i god tid etter bryllupet kan ta seg tid til å finne ut hva de virkelig liker av stæsj!

Dersom brudeparet ikke eier nåla i veggen får de gjerne penger av meg!

Har de ønskeliste følger jeg den. Man skal jo gi noe som mottakeren blir glad for, ikke noe man velger ut fordi det " passer meg å kjøpe det..."

Heller en hundrings enn en sliten lysestake sier nå jeg!

Her blir det sånn at den ynkelige lista vi har overleveres vertskapet så får gjestene ta en pling den veien...

Skrevet

Hm, de fleste vi har snakket med av våre gjester synes penger er en helt fin ting å gi - når de vet at de skal brukes til å bygge på huset.... Vi har aldri gitt noe annet enn penger til brudepar som har ønsket seg det.... Og hva skal vi da ønske oss når vi har komplett servise, bestikk, kasseroller, skapene fulle av sengeklær etc?? Kom gjerne med gode forslag.... For jeg er nemlig gått tom for ideer....Tror dessuten de færreste kjøper spiker og bordkledning i gave :-?

Skrevet

Jeg tror også det er helt greit å ønske seg penger. Besteforeldrenen mine ble veldig glade når de slapp så lett unna..

Vi har lagt ut ønskeliste på TilBords og Glass Thomsen. Syns ikke egentlig det er frekt med ønskeliste. De fleste vil jo gjerne gi noe som faller i smak. Jeg liker selv veldig godt ønskelister når jeg skal gi bryllupspresanger.

Skrevet

Noen føler nok at det er litt "tomt" å gi penger - og ønsker heller å gi en ting som brudeparet skal ha til minne om bryllupet.

Vi var i et bryllup der brudeparet ønsket seg gavekort på beis, spiker osv. - fordi alle visste at de nettopp hadde kjøpt seg hus og skulle pusse opp. Så ble det ikke "bare" penger som giveren ikke visste hva ville bli brukt til.

Skrevet

Jeg synes det er greit at foreldre, besteforledre tante onkler osv. gir penger i gave for de gir vanligvis en større sum, men når et vennepar eller et søskenbarn eller andre skal gi, er det ikke alle som synes det er like festlig å legge en sjekk på noen hundre kroner på gavebordet. da ville jeg i så fall slått meg sammen med flere andre.

Jeg fikk godt over hundre gaver til mitt bryllup, (skrev over to hundre takkekort) og ca halvparten var fra mine foreldres naboer og venner som ikke var gjester i bryllupet, og jeg tviler på de hadde lagt en hundre lapp på gavebordet. takket være en ønskeliste på butikken der de bor fikk jeg bare ting jeg ønsket meg. Som håndklær, hardangerbestikk, kjøkkenduker, kakefat osv.

Skrevet

Penger er topp!!! Mitt verste mareritt er å få all verdens sølvdupeditter og annet fjas som koster skjorta og som vi absolutt ikke har bruk for :roll: Orker ikke tanken. Selv har vi kun tenkt til å sette opp en bryllupsreisekonto, som skal fungere slik at gjestene kan sette inn et bidrag der, istedenfor å kjøpe gave. Da får vi nemlig det vi ønsker oss aller mest: En kjempedeilig ferie :lol:

Skrevet

Monja: jeg har kommet med dette forslaget før til de som har (nesten) alt: en safe, plass til vitnemål, pass, smykker og andre verdisaker, så slipper man bankboks.

Ellers må jeg si at jeg skulle ønske vi slipper å få fat, vaser og kakespader i bryllupet, ikke at jeg ikke blir glad for det, men vi trenger nok sårt gavekort på større møbler og hvitevarer mer. For i motsetning til mange andre som gifter seg, er vi i etableringsfasen, og opp gjennom årene har vi fått nok kjøkkenting så vi skal klare oss. Er også mye lettere å låne sølvbestikket til foreldre enn sofaen :D Skulle gjerne hatt en slik oppussingskonto, men vet at mange synes det blir for upersonlig og vil gjerne gi oss noe som varer. Men nå er det fortsatt en stund til vi kommer til å sette oss ned med ordentlig ønskeliste.

ringblomst - som ikke gifter seg før i 2004, men som drømmeplanlegger litt for det :oops:

Skrevet
Monja: jeg har kommet med dette forslaget før til de som har (nesten) alt: en safe, plass til vitnemål, pass, smykker og andre verdisaker, så slipper man bankboks.

Det var jo et skikkelig godt forslag det, men da vi kjøpte huset fulgte det med en safe :oops: Den står i kjelleren fordi den forrige eieren ikke gidda å bære den opp.....Men for de som ikke har en sånn - det er en kjempefin sak og ha....Da har du alltid et sted å legge ting du er redd for. Vår er brannsikker opp til 6000 grader :wink:

Gjest gaffelguro
Skrevet

Hei! Vi er nok ganske utradisjonelle vi. Ønsker oss fotoutstyr, videokamera, gitarting og sånn. (Så får folk gå sammen om å gi, for det er jo dyre ting, eller finne på noe annet hvis de vil). Men mest av alt ønsker vi oss at folk bidrar på sin egen måte til å gjøre bryllupsdagen spesiell, (hva det er avhenger jo helt av hva som er deres "talent", om det er sang, eller om noen maler, er flinke til å lese dikt, danse, etc.). Personlige gaver er jo aller best!

I tillegg tenkte vi å ha som et alternativ til gaver, at folk gir en slant til Amnesty eller Redd Barna. Det er jo faktisk folk som VIRKELIG trenger pengene.

Klem

Skrevet

Vi ønsket oss også penger, da vi har bodd sammen i 8år før bryllupet, har nytt hus fyllt med stasj fra før. Mannen min er veeedlig kresen når det gjelder tekniske duppeditter, og vi trenger et nytt TV. Vi fikk klart beskjed at vi måtte tenke på dem som skulle gi oss gaver, og de syntes ikke det var særlig festlig med penger. Da kom de til å gå å "Tilbords" og finne noe slev. Da ble det lagt ut liste i en heidundrande fart :wink:

Er ikke glad i pyntegjenstander og dill selv, så jeg VET at det bare hadde blitt måk tinn i et skap, for aldri å se dagens lys igejn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...