Gjest Bjørk Skrevet 11. april 2003 #1 Skrevet 11. april 2003 Jeg har laget gulrotkake mange ganger, så nå skal jeg lage den til en konfirmasjon i familen. Kanskje det hadde vert fint å pynte kaken litt da, noe jeg ellers alldri gjør men med hva ???? Er det noen som har noen gode ideer !!!!! :o
Gjest gjest1 Skrevet 11. april 2003 #2 Skrevet 11. april 2003 Jeg pleier å pynte med strimler av gulrot, som er dyppet i sitronsaft for å hindre oksidasjon. Ellers lager jeg vanlig ostekrem fyll oppå.
Gjest Liten Skrevet 11. april 2003 #3 Skrevet 11. april 2003 litt morsomt å pynte med små marsipangulrøtter når en skal gjøre litt ekstra utav det
Labella Skrevet 11. april 2003 #6 Skrevet 11. april 2003 Det er vel kanskje for tidlig på året, men den vakre blå blomsten fra agurkurt er utrolig flott som kakepynt - den tar seg godt ut på gulrotkake og den kan spises! Kronblader fra ringblomst kan også spises, og er kjempefine som pynt på gulrotkake!
xeyes Skrevet 12. april 2003 #7 Skrevet 12. april 2003 Ja sånne små gulrøtter er fint å pynte med. Er vel laget av marsipan, men er litt hardere.
Gjest Bjørk Skrevet 12. april 2003 #8 Skrevet 12. april 2003 Tusen takk for flotte ideer !!!! Men hvor får jeg tak i sånne marsipan gulerøtter da, kan ikke lage dem selv ihvertfall. Agurkblomst og ringblomst er jo bare nydelig, så det skal jeg pynte med i sommer. Det blir nok litt for tidlig å få tak i det. Kanskje det kunne vert en ide og bruke de gulrøttene i lag med sitronmelisse ??? Ja hvis det er mulig å få tak i slik marsipan då ! BJØRK
1066 Skrevet 12. april 2003 #9 Skrevet 12. april 2003 Har fått en hvor noe av glasuren var farget orange og noe grønt, glasuren var lagt på så de fargede delene formet en gulrot. Aner ikke hvor lett eller vanskelig det er. Å lage stripemønster med gaffel blir ganske OK synes jeg, men er jo ikke det mest avanserte i kakepynting.
Gjest care Skrevet 12. april 2003 #10 Skrevet 12. april 2003 Søt avatar Care. :D Takk :oops: Jeg har brukt å pynte med KIWI
Gjest Liten Skrevet 12. april 2003 #11 Skrevet 12. april 2003 Men hvor får jeg tak i sånne marsipan gulerøtter da, kan ikke lage dem selv ihvertfall Er ikke helt sikker, men beste tipset mitt er en bra hobbybutikk eller rett og slett hos bakeren. Evt kan du kontakte www.krem.no, et nettsted som er drevet av ei som er konditor, og spørre der. Har sendt inn spørsmål til henne tidligere og fått gode svar på mail. Eller hva med å bruke kiwi og mandarin som foreslått tidligere her, men forme det slik at det blir som en stor gulrot? hadde vært kult før kaka blir skåret opp hvertfall
xeyes Skrevet 12. april 2003 #12 Skrevet 12. april 2003 Vet ikke hvor du bor, men de har det på ULTRA her i oslo. Sikkert på andre store daglivare kjeder og! :D
Gjest Bjørk Skrevet 12. april 2003 #13 Skrevet 12. april 2003 Jeg bor i Stavanger området så det blir vel ikke akktuelt , men takk for tipset allikevel.
valmue Skrevet 13. april 2003 #14 Skrevet 13. april 2003 Skjær tynne tynne strimler av godt vasket lime (bare det grønne), finhakk og ha i kremen. Pynt i tillegg med noen strimler på toppen. Dette frisker kaken opp både smaksmessig og rent estetisk!
Paprika Skrevet 15. april 2003 #15 Skrevet 15. april 2003 Jeg tar av litt av ostekremen jeg. Dekker kaken med den vanlige hvite og tar i konditorfarge slik at jeg får litt orange og litt grønn krem. Så lager jeg tre gulrøtter i passe størrelse slik at de danner en "ring". så lager jeg litt pyntemønster rundt kantene med den farga kremen. Ellers kunne det jo vært litt stilig å farge hele kremen orange og lage vanlig gaffelmønster og evt. pynte med litt sitronmelisse. Cacas sine konditorfarger er veldig bra, og på hobbybutikken på Kvadrat har de en del cacas produkter, bl. annet konditorfarge. Men ønsker du å gå for marsipangulrøttene ville jeg tatt en tur til ett konditori og hørt. Hvis de ikke har kan de kanskje få laget til deg, tror ikke det er noe problem. Lykke til i allefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå