Lilah Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Mannen min og jeg har vært gift i litt over en måned og lurer rett og slett på å begynne å prøve å få barn. Vi kjøpte tomt i sommer og skal begynne å bygge hus til våren. Vi bor i en 65 kvm stor leilighet og har 2 katter. Vi tjener greit begge to, så økonomisk sett burde det gå fint. Vi har sagt til alle at vi vil vente til huset er ferdig med å begynne å tenke på barn. Men vi har veldig lyst på barn begge to. Vi er 23 og 24 år, noen vil kanskje si det er litt tidlig, men vi vil gjerne begynne tidlig. Jeg går på pilla nå, helt på slutten av et brett nå. Lurer på å rett og slett la være å begynne på neste brett og se hvordan det går. Jeg kommer ikke til å si til noen at vi prøver hvis vi bestemmer oss for det. Jeg har hørt at det er litt vanlig å miste første gang man er gravid. Stemmer det? Jeg mener vanligere enn om man allerede har fått et eller flere barn? Hvor lang tid burde vi regne med at det går fra jeg slutter på pilla til jeg evt. blir gravid? Jeg aner jo ikke engang om vi kan få barn. Nå ble det mye spørsmål her, håper noen kan svare litt Hvis vi bestemmer oss for å prøve kommer jeg hvertfall til å skrive mye mer her, hehe.
happy_85 Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Hei:) Så spennende. jeg trur ikke det er vanlig å miste første gangen. Kan vel høres ut som mange her har mistet siden det er mye snakk om det, men trur ikke det er så vanlig, heldigvis:) Jeg er ingen ekspert, men.. Det med å slutte på pilla, og hvor lang tid det tar variere fra person til person. Noen blir gravide allerede første mnd etter, mens andre må vente opptil et år (så vidt jeg har hørt). Lykke til:) Spennende å høre åssen det går.
~Mocca~ Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Legen jeg var hos sa at 20% mister når de blir gravid, så sjansen er vel der alltid. Tja, dere kan jo bare slutte på pillen og så hvordan det går videre?
jente 79 Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Det er spennende å prøve, og det høres jo ut som dere har det meste på plass. Du skal ikke se på alderen som noe negativt, det er jo lettere å gå gravid når men er yngre. P-pillene kan det ta tid å få ut av kroppen. Det er veldig individuelt. Noen blir gravide med en gang, andre kan gå lenge. Jeg har hørt at man ofte mister første gangen man er gravid, og ofte etter man har fått noen barn. Jeg kjenner veldig mange som har mistet en eller flere ganger, det er dessverre veldig vanlig. En del informasjon på denne nettsida. Men heldigvis går det jo greit for de fleste å få barn. Jeg mistet i august, i følge min lege sa han at det gjerne gikk galt 1 av 3 ganger. Det er veldig mye som skal klaffe, og en spontanabort er gjerne noe som skjer siden det ikke er levedyktig i utgangspunktet. Som du ser på tickeren min ble jeg gravid igjen med en gang, og siden jeg har passert 12 uker så skal det nok gå bra. Ville ikke bekymret meg for mye om spontanabort var jeg deg, men greit å vite det kan skje. Men også der har du alderen på din side. Lykke til
Lilah Skrevet 15. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2007 Tusen takk for svar alle sammen Ja, det ligger jo veldig til rette egentlig. Vi skal jo flytte når huset er ferdig, men det er jo ikke noe stort problem. Vil tippe at det er litt over et år til. Ja, jeg skal prøve å innstille meg på at det kan skje at jeg mister. Derfor vil jeg heller ikke si det til noen (annet enn mannen min selvfølgelig) før det er mer "trygt". Det vel ca 3 mnd? Det er så rart å gå rundt og planlegge å prøve uten at noen vet det, hehe. Seinest i går var mamma og jeg på Jysk og så blant annet barnesenger og barnesengetøy. Så spurte a om ikke jeg fikk lyst på barn selv når jeg så det. Alle tror vi skal vente til etter huset er ferdig. Og det kan jo egentlig hende også. Aner jo ikke hvor lang tid det tar før jeg evt. blir gravid. Men men, skal hvertfall bare slutte på pilla og prøve Nesten ferdig med brettet nå. Spennende! Dere kommer helt sikkert til å høre fra meg igjen
jente 79 Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 12 uker er den magiske grensa Forhåpentligvis går det bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå