Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Inspirert av Oslo-tråden og Bergen-tråden tenkte jeg at Trondheim også trengte en slik tråd. Så: Hvor i Trondheim ville du ha bodd? Og ikke bodd? For meg er hele Heimdalsområdet (Heimdal, Tiller, Kolstad, Flatåsen osv) uaktuelle. Det samme med Jakobsli, Charlottenlund og Ranheim, selv om det er bedre enn Heimdal. Byåsen, bortsett fra de helt nederste delene er også uaktuelle. Nardo og Risvollan er ikke noe særlig heller. Og lenger bort, Fossegrenda og Nordslettveien er det enda verre.
¤flicka¤ Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Inspirert av Oslo-tråden og Bergen-tråden tenkte jeg at Trondheim også trengte en slik tråd. Så: Hvor i Trondheim ville du ha bodd? Og ikke bodd? For meg er hele Heimdalsområdet (Heimdal, Tiller, Kolstad, Flatåsen osv) uaktuelle. Det samme med Jakobsli, Charlottenlund og Ranheim, selv om det er bedre enn Heimdal. Byåsen, bortsett fra de helt nederste delene er også uaktuelle. Nardo og Risvollan er ikke noe særlig heller. Og lenger bort, Fossegrenda og Nordslettveien er det enda verre. Jeg kom inn hit for å anbefale Heimdal jeg, men der vil du jo ikke bo - så da så
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Og jeg ville anbefale Ranheim.... Er det igjen noen steder da? Du nevnte veldig mange uaktuelle. Hvorfor er alle de uaktuelle?
Gjest ts Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Men trenger ikke å bli sur fordi om man er uenig med meg. Det er fint å få fram forskjellige meninger. Jeg liker ikke områdene jeg skrev særlig godt. Men det er fint at andre gjør det og skriver det. Jeg liker: Tyholt, Singsaker, Øya, Berg, Bakklandet, Møllenberg, Persaunet, Lade, Bakkaunet, Ila, Steinberget, Sverresborg.
Gjest ts Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Og jeg ville anbefale Ranheim.... Er det igjen noen steder da? Du nevnte veldig mange uaktuelle. Hvorfor er alle de uaktuelle? Jeg nevnte de stedene jeg likte best i det forrige innlegget mitt. Grunnen til at jeg ikke liker de stedene jeg sa er at de er langt fra byen, og for Heimdals vedkommende, er det ikke så veldig pent der. Det er mange fine steder rundt Ranheim og Charlottenlund, men det ligger allikevel for langt fra sentrum for min del.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 HVem er sur? Men Sverresborg ligger på Byåsen da. Midt på.... Øya, Møllenberg og Lade er belastede områder når det gjelder narkotika og kriminelle.... Er selv veldig glad i Bakklandet..... Ila VAR koselig, men er ødelagt for min del annet enn den gamle bebyggelsen.... Charlottenlund da? Det er jo på Ranheim, men jøsses så koselig det er der nede....
¤flicka¤ Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Men trenger ikke å bli sur fordi om man er uenig med meg. Jeg ble ikke sur heller, jeg har bare ikke så mange andre forslag
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 HVem er sur? Men Sverresborg ligger på Byåsen da. Midt på.... Øya, Møllenberg og Lade er belastede områder når det gjelder narkotika og kriminelle.... Er selv veldig glad i Bakklandet..... Ila VAR koselig, men er ødelagt for min del annet enn den gamle bebyggelsen.... Charlottenlund da? Det er jo på Ranheim, men jøsses så koselig det er der nede....
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 ups, to innlegg. sorry.... Men ang avstand er vel Sverresborg ganske langt unna det og...
Bokormen Skrevet 13. november 2007 #10 Skrevet 13. november 2007 Jeg vet egentlig ikke hvor jeg IKKE ville bodd, men jeg vet hvor jeg gjerne ville bodd Bakklandet, Møllenberg og Ranheim iallefall!
suzie Skrevet 13. november 2007 #11 Skrevet 13. november 2007 Jeg ville ikke bodd på Møllenberg, Singsaker og Bakklandet. Heller ikke Ila og Saupstad/Kolstad- området. Ellers synes jeg det er veldig mange fine områder i Trondheim, og kunne nok trivdes de mange plasser. Foretrekker Ranheim/ Charlottenlund-området, med lite snø, strand og tidlig vår:)
Antoinette Skrevet 13. november 2007 #12 Skrevet 13. november 2007 Jeg har familie i Trondheim som bor på Bakklandet og det er helt nydelig der. Sentrumsnært, flott utsikt og rolig. Rosenborg er også fint, Møllenberg er litt vel preget av Frist Price Studenter og folk som ikke har helt orden på livene sine.
suzie Skrevet 13. november 2007 #13 Skrevet 13. november 2007 Bakklandet og Møllenberg ligger på kvikkleire... hadde aldri hatt nerver til å bo der, uansett hvor fint det er der...
hilli Skrevet 13. november 2007 #14 Skrevet 13. november 2007 Jeg bor sentralt i Trondheim og trives med det. Hvis jeg skulle flyttet måtte det blitt til Sverresborg eller Ugla tror jeg. Nærhet til Bymarka og eget hus
Gjest Veronica Mars Skrevet 13. november 2007 #15 Skrevet 13. november 2007 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
Bokormen Skrevet 13. november 2007 #16 Skrevet 13. november 2007 Nå bor vi på solsiden, og synes det er kjempefint, men jeg kunne godt tenke meg å bo på bakklandet også. Men vi planlegger å få oss hus etterhvert og da kunne jeg tenke meg tyholt, singsaker eller byåsen. Det blir vel sannsynligvis byåsen. Jeg bor også på Solsiden, eller, mellom Solsiden og Bakke bru Knall sted å bo!
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #17 Skrevet 13. november 2007 Jeg bor på Møllenberg og trives kjempegodt. Selv om det er masse studenter der, og jeg er liksom ferdig med den tida. Synes det er koselig å bo i et område med litt liv, og i tillegg er det jo så sentralt og vakkert... :-) Andre steder jeg kunne tenke meg å bo nå, er Bakklandet og Papenheim! Den dagen jeg evt stifter familie, bo i et lite hus på Papenheim ovenfor enden av sykkelheisen.... Det ville vært vakkert. Tror godt det går an å fø opp unger i byen, og har svært liten lyst til å flytte i blokk eller rekkehus i drabantbyene, uansett livssituasjon. Men hvem vet hvordan man tenker hvis man får barn og slikt....
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #18 Skrevet 13. november 2007 Inspirert av Oslo-tråden og Bergen-tråden tenkte jeg at Trondheim også trengte en slik tråd. Så: Hvor i Trondheim ville du ha bodd? Og ikke bodd? For meg er hele Heimdalsområdet (Heimdal, Tiller, Kolstad, Flatåsen osv) uaktuelle. Det samme med Jakobsli, Charlottenlund og Ranheim, selv om det er bedre enn Heimdal. Byåsen, bortsett fra de helt nederste delene er også uaktuelle. Nardo og Risvollan er ikke noe særlig heller. Og lenger bort, Fossegrenda og Nordslettveien er det enda verre. Det du prøver å si er vel at du overhode ikke vil bo i Trondheim.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #19 Skrevet 13. november 2007 jeg bor på møllenberg med 2 unger. her trives vi greit. det som ikke er så greit, er at ungene må følges ut hele tida. stoler ikke på at de klarer seg selv ute enda. litt nysgjerrig på områder som kolstad, saupstad osv. her er boligprisene lavere, men jeg kunne ikke tenke meg å bo her. eller... er det noen som har noe positivt å si om disse områdene?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #20 Skrevet 13. november 2007 Jeg kunne ikke tenke meg å bo permanent i Trondheimsområdet (lite nettverk her, relativt lite som skjer og trives ikke helt med klimaet), men Ranheim, Bakklandet og Øya synes jeg er fine områder selv om jeg ikke vet hvordan det er å bo der. Ellers kommer det veldig an på om man har barn eller ikke synes jeg - både utfra boligpriser og str på bolig, og ikke minst at busstilbudet i deler av Trondheim er tungvint og etter min mening ganske dårlig. Ellers kunne jeg kanskje anbefalt områder utenfor Trondheim som Leinstrand, Skatval og tildels Klæbu, hovedsaklig basert på at det er naturskjønne steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå