Darksun Skrevet 17. november 2007 #61 Skrevet 17. november 2007 Mener ikke at vi er dumsnille for at vi bryr oss om folk utenfor vårt eget land, men vi er ganske dumsnille som sender penger ned dit. Penger er roten til alt ondt, send heller arbeidskraft, kompetanse og undervisning. Synes også det er viktig å påpeke at (etter min mening) vi er rike fordi de er fattige. Vi er rike fordi prisen på produkt x koster mindre enn vi tjener. Når de som protduserer dette produktet krever mer betalt, ne de kan gjøre om de var et i-land, da går prisene opp. Så lenge de er et u-land kan de ikke kreve mer da det finnes andre u-land som tar plassen dems. Et i-land ville enten droppet dette produktet eller utviklet det.
Tabris Skrevet 17. november 2007 #62 Skrevet 17. november 2007 Men dette er ikke snakk om å sende penger ned dit. Dette er snakk om å boikotte produkter som bedriver etisk produksjon som går utover u-landene.
Gjest HAHAHA Skrevet 20. november 2007 #63 Skrevet 20. november 2007 COLA LOVEN 1. BARE Cola er brus! 2. Colarap er lov! 3. Cola er HELLIG!! 4. Cola skal inntas MINIMUM 7 ganger i uka. 5. Cola skal ALLTID skrives med STOR C! 6. VaniljeCola er ikke godtatt innenfor Colamiljøet! 7. All Cola i flaska skal inntas (innkluderer "ubåter") 8. Cola skal aldri blandes med annet enn Cola! 9. Annen kullsyreinnholdig leskedrikk skal bare inntas ved NØDSTILFELLER (eks: dehydrering/ sterk uttørking)!! 10. Colaflaska skal behandles med STØRSTE respekt, og skal ALLTID pantes. Pantepengene brukes til Cola!!! MMMMM - Coca Cola Herlig
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2007 #64 Skrevet 20. november 2007 Etisk bevisste nordmenn boikotter Gilde, Tine og andre norske bondeorganisasjoner pga. de høye tollmurene mot den 3. verden.
Tabris Skrevet 21. november 2007 #65 Skrevet 21. november 2007 Etisk bevisste nordmenn boikotter Gilde, Tine og andre norske bondeorganisasjoner pga. de høye tollmurene mot den 3. verden. Evt. pga dyrevelferd. Eller noe annet. Det blir litt feil å si at hvis man er etisk bevisst så gjør man Den Ene Riktige tingen.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2007 #66 Skrevet 21. november 2007 Evt. pga dyrevelferd. Eller noe annet. Det blir litt feil å si at hvis man er etisk bevisst så gjør man Den Ene Riktige tingen. Det er ingenting i min setning som ekskluderer dem som ikke boikotter norske jordbruksorganisasjoner fra å være etisk bevisste.
Tabris Skrevet 21. november 2007 #67 Skrevet 21. november 2007 Det er ingenting i min setning som ekskluderer dem som ikke boikotter norske jordbruksorganisasjoner fra å være etisk bevisste. Men setningen din forutsetter at man må oppfylle kravene (boikotte de bedrifter du bestemmer av de grunner du setter) for at man skal være et etisk, bevisst menneske.
Gjest Lotus Skrevet 21. november 2007 #68 Skrevet 21. november 2007 Jeg boikotter Cola, om jeg skal kjøpe meg drikke når jeg er ute ser jeg på flaskene først, er det bare fra Coca Cola Company betyr at heller tørster en stund Boikotter også Nestle, produkter som inneholder palmeolje, ting som ikke er svanemerket, en del klesmerker og litt til Jeg husker ikke akkurat hvorfor jeg boikotter de forskjellige men har nok lest ett eller annet uggent om hvordan de behandler folk og verden. Det skal vel godt gjøres å boikotte alt som ikke er svanemerket vel? Ser du etter ISO-godkjenning på varer du ikke finner en svane på også? Det finnes en god del miljø- og produktmerkinger som er bedre enn svanemerket, men som ikke vises på nær så godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå