LindaL Skrevet 14. november 2007 #21 Skrevet 14. november 2007 ikke drikk cocacola. det er flere grunner til å la vær. 1. takket være de blir mange drikkevannkilder i fattige områder forurenset 2.det er så usundt som kan få en drikk til å bli 3. cocacola sponser rodeogiganten Cheyenne. sjekk ut sharkonline.org hvis du er usikker på hva rodeo er. kort sagt er rodeo grov mishandling av hester, okser og kalver :kaffe: det tar heeeeeelt av inne her snart.... Cola er FANTASTISK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ps.kanskje vi skal støtte oppunder ting som skjer og ikke skjer i vårt kjære hjemland,ikke tenke på drikkevannet nede i fattigland. Unskyld,men jeg blir provosert!!
Tabris Skrevet 14. november 2007 #22 Skrevet 14. november 2007 (endret) ps.kanskje vi skal støtte oppunder ting som skjer og ikke skjer i vårt kjære hjemland,ikke tenke på drikkevannet nede i fattigland. 1. Så hva gjør du for å støtte oppom ting som skjer og ikke skjer i Norge? 2. Hvorfor skal vi ikke tenke på drikkevannet nede i fattige land? Endret 14. november 2007 av Tabris
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 #23 Skrevet 14. november 2007 Nå brukes det jo ekstrakt fra coca-blader i coca cola, ikke rart folk blir avhengige.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 #24 Skrevet 14. november 2007 Nå brukes det jo ekstrakt fra coca-blader i coca cola, ikke rart folk blir avhengige. OG FØR DET IGJEN BRUKTE DE KOKAIN I KOLAEN !!
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 #25 Skrevet 14. november 2007 Er Coca Cola-produsentene verre enn kjøttprodusentene og bønder som bruker giftige sprøytemidler?
Gjest marihan Skrevet 14. november 2007 #26 Skrevet 14. november 2007 Jeg elsker cola og kommer ikke til å boikotte det. Jeg tar buss da, istedet for å kjøre bil.. Og jeg er veldig flink å sortere søppel, så jeg tenker på miljøet i allefall.. Men er kanskje litt for lite flink til å engasjere meg i andre land og forholdene der.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 #27 Skrevet 14. november 2007 OG FØR DET IGJEN BRUKTE DE KOKAIN I KOLAEN !! Ja, hvorfor sluttet de med det egentlig?
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 #28 Skrevet 14. november 2007 Cola er dritdigg, så det boikotter jeg ikke. Men jeg liker ikke kaffe så jeg boikotter kaffeprodusentene pga. de uverdige forholdene arbeiderne i Brasil må jobbe under.
Tabris Skrevet 14. november 2007 #29 Skrevet 14. november 2007 Er Coca Cola-produsentene verre enn kjøttprodusentene og bønder som bruker giftige sprøytemidler? Det kommer jo an på hva man selv anser som "verst" og hva man vil prioritere - men det er ikke uten grunn at jeg selv ikke spiser industrikjøtt og vi kjøper økologisk frukt, grønt og andre varer, for å si det slik.
Gjest Tex Skrevet 14. november 2007 #30 Skrevet 14. november 2007 Få norske soldater hjem!! (langt viktigere enn å boikotte Coca Cola syns jeg)
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 #31 Skrevet 14. november 2007 Hvem lyver, Coca-Cola eller folkene (eller vi)? http://www.coca-cola.no/action/Go/page/mythkiller Der står det mye rart som er fleip eller fakta. CC motsier de fleste ryktene. Men lyver de eller forteller de sannheten? Hvordan kan vi finne ut der?
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2007 #32 Skrevet 15. november 2007 http://www.coca-cola.no/action/Go/page/mythkiller Det står også der at kokain aldri har blitt brukt som ingrediens, men alle sier jo at det er så. Hvorfor sier alle at kokain har blitt brukt i cola før, men CC sier det motsatte? Lyver CC? Og hva er vitsen? Ingen slutter da å kjøpe cola bare fordi den inholdt kokain før.
Gjest Nedfall Skrevet 15. november 2007 #33 Skrevet 15. november 2007 OG FØR DET IGJEN BRUKTE DE KOKAIN I KOLAEN !! ..eller, oisann ! Ok..
TheHairyToothfairy Skrevet 15. november 2007 #34 Skrevet 15. november 2007 En uke uten fanta er en forferdelig uke! Slutter jeg drikke den, så må Hansa bryggerier legge ned, og da er det mange Bergensere som blir arbeidsledige. OG DET VIL VI JO IKKE! Alle vet jo åssn arbeidsledige Bergensere kan bli!
Gjest Nedfall Skrevet 15. november 2007 #35 Skrevet 15. november 2007 Cola er dritdigg, så det boikotter jeg ikke. Men jeg liker ikke kaffe så jeg boikotter kaffeprodusentene pga. de uverdige forholdene arbeiderne i Brasil må jobbe under. Ok, og koffeinet i colaen kommer fra.. ? Skal hjelpe deg litt jeg..
LindaL Skrevet 15. november 2007 #36 Skrevet 15. november 2007 1. Så hva gjør du for å støtte oppom ting som skjer og ikke skjer i Norge? 2. Hvorfor skal vi ikke tenke på drikkevannet nede i fattige land? 1.Jeg kunne av heeele mitt hjerte ønske at vi fikk mere verdige forhold for de eldre,at søsteren min på 8 år kunne svømme hele året på skolen og ikke 2mnd fordi kommunen ikke har penger(!!!)men vi er så blinde av vi ikke ser at det står ganske dårlig til i Norges land..selv om vi er steinrike.. 2.så svaret mitt her er at bevares,de trenger hjelp med drikkevannet,men kanskje lange donorkøer,pasienter på gangene,svært få barnehageplasser og oslo fyllt opp med uteliggere og narkomane burde OGSÅ vært prioritert. Bare derfor jeg blir litt provosert....
Tabris Skrevet 15. november 2007 #37 Skrevet 15. november 2007 1.Jeg kunne av heeele mitt hjerte ønske at vi fikk mere verdige forhold for de eldre,at søsteren min på 8 år kunne svømme hele året på skolen og ikke 2mnd fordi kommunen ikke har penger(!!!)men vi er så blinde av vi ikke ser at det står ganske dårlig til i Norges land..selv om vi er steinrike.. 2.så svaret mitt her er at bevares,de trenger hjelp med drikkevannet,men kanskje lange donorkøer,pasienter på gangene,svært få barnehageplasser og oslo fyllt opp med uteliggere og narkomane burde OGSÅ vært prioritert. Bare derfor jeg blir litt provosert.... Det å ønske at forhold skal bli bedre gjør vel de aller fleste, men det er færre som faktisk velger å gjøre noe med det. Å boikotte cola er en handling, og jeg anser det som viktigere enn å ønske at noe skal bli forbedret. Det er heller ikke slik at man bare kan gjøre èn ting. Hvis man velger å boikotte cola eller slutte å spise industrikjøtt, så betyr ikke det at man ikke kan gjøre noe annet. På samme måte som det å kildesortere og å hjelpe narkomane ikke betyr at man ikke kan boikotte etisk problematiske varer.
MarianneE Skrevet 15. november 2007 #38 Skrevet 15. november 2007 Få norske soldater hjem!! (langt viktigere enn å boikotte Coca Cola syns jeg) Er såpass kynisk at jeg drikker cola med god samvittighet. Kunne igrunn tenkt meg en nå....
Gjest JM Skrevet 15. november 2007 #39 Skrevet 15. november 2007 Cidrik: Ditt engasjement imponerer virkelig. Uvitenheten lenge leve. Synest det er lov å engasjere seg selv om jeg ikke husker bestemt hvorfor. Mye som skjer her i verden og gå å huske detaljer er ikke energieffektivt. Cola - har drevet rovdrift på grunnvann, har gått imot organisering aktivt, påstår at cola ikke er usunnt ei heller feitende ( internettsiden) nestle - jevnt over fryktelig dårlig etikk, uggen, spedbarnsdød utnytting av drikkevann, utnytting av arbeidere og sikkert mer Alt som ikke er svanemerket - kjøper det som er best for miljøet for øyeblikket for om mange gjør det vi det bli press for å produsere mer miljøvennlig. Palmeolje - fysjom, Usunn er den også Men dette er bare ting jeg husker sånn ca. Vanskelig å vite hva som er sannhet og ikke når man hører om slikt. Hører man nok uggne ting uten at det kan tilbakevises, bare glattes over eller ufarliggjøres, da er det noe rusk. Og boikott er på sin plass synes jeg, selv om jeg ikke kan sette fingeren på en bestemt ting. Og de som ikke har det best i Norge får det ikke verre om man engasjerer seg utenfor også.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2007 #40 Skrevet 15. november 2007 Hvorfor har vi ikke oppegående regjeringer og internasjonale organisasjoner som kan boikotte det uetiske her i verden? Alt dreier seg jo om penger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå