liv-b Skrevet 11. april 2003 #1 Skrevet 11. april 2003 Jeg har funnet ut at drømmekjolen ikke sitter slik den skal i det hele tatt. Min mor mente jeg fikk stor mage og små pupper i den :cry: Det er ikke akkurat det jeg hadde ønsket meg, for å si det slik. Jeg har funnet en annen kjole som satt mye bedre,men det er liksom litt risky å hive ut drømmekjolen? Jeg var innom en Brudebutikk, og ekspeditrisen der sa at det var vanlig å lure på om du hadde valgt rette kjolen. Men det var jo en grunn til at du hadde valgt den første? Problemet var at da jeg tok den på, var den blitt alt for stor alle steder. Hmmm, jeg skal gifte meg 2/5, så det spørs vel om jeg får justert den nye kjolen i tide. Er det andre som har fått kalde føtter med tanke på brudekjolen sånn rett før den store dagen?
Gjest Mel Skrevet 11. april 2003 #2 Skrevet 11. april 2003 Om ikke kjolen sitter pent på, så er det vel bare å bytte? Er jeg ufølsom nå? :o
liv-b Skrevet 11. april 2003 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2003 Poenget var at kanskje jeg vil angre hvis dette er som hun i butikken sa, veldig vanlig at folk får kalde føtter?
Gjest Mel Skrevet 11. april 2003 #4 Skrevet 11. april 2003 Vel, da ville jeg gjort som følger: - tar på meg kjolen - har eventuelt med en venninne som medhjelper (en ærlig venninne!) - tager mitt speil - stiller meg opp, snur meg rundt, og gransker alle vinkler - tar en realistisk bedømning av om kjolen faktisk har feil størrelse: hvis ja = bytter kjolen - tar en estetisk vurdering på om jeg egentlig liker kjolen: hvis nei = tenker meg godt om. Hvis ja = slipper tanken ut av hodet.
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2003 #5 Skrevet 11. april 2003 Hvis det stemmer det som moren din sier, så går det jo an å gjøre noe med det. Et korsett/torselett vil holde inn magen din og cupen kan fylle opp slik at du får større bryst! At kjolen er for stor nå kan jo justeres. Prøv kjolen din en gang til og få noen som kan til å sette inn nåler slik at du ser hvordan den vil se ut når den er ferdig innsydd. Jeg måtte bytte kjole 14 dager før bryllupet, men det var ikke frivillig. Den kjolen jeg hadde kjøpt kom aldri! :x Men da fikk jeg en kjole som var finere enn den første. Jeg hadde noen kvaler på den første kjolen, men valgte å ikke gjøre noe med den (før jeg måtte). Du får tenke deg nøye om på hva som er "galt" med kjolen du har, og så får du vurdere om du skal lete etter en ny. For det er mulig å rekke det! Lykke til! Hilsen Lille meg
Augustbrud02 Skrevet 11. april 2003 #6 Skrevet 11. april 2003 Tror absolutt alle har en slik følelse innimellom jeg, og selv var jeg så usikker på kjolen at jeg hadde veldig lyst til å bytte den. Men mannen min er sjeleglad for at jeg ikke gjorde det. Vet ikke hva jeg vil råde deg til jeg, men er den faktisk for stor, så kan den jo tilpasses ganske mye av en syerske da. Ellers er altså denne følelsen veldig vanlig.
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2003 #7 Skrevet 11. april 2003 Jeg har tidligere jobbet i en brudebutikk på østlandet og jeg kan bare si at det var flere enn deg som hadde slike kvaler. Av alle de som har kommet inn og ville bytte kjoler sånn en mnd tid før bryllupet tror jeg en gjorde det. Resten bestemte seg for å ha den kjolen de hadde bestemt seg for i utgangspunktet. Det er jo en grunn til at du bestemte deg for akkurat den... Lykke til!
Sun Skrevet 12. april 2003 #8 Skrevet 12. april 2003 Jeg er delvis enig med de som sier at det er jo en grunn for at du valgte kjolen, og at de fleste får kvaler. Det fikk jeg og, for alle andre kjoler så plutselig mye mer spennende ut. Føler likevel situasjonen er litt anderledes for deg, for hvis kjolen faktisk ikke sitter fint, så er ikke det bra. Jeg ville forklart problemet i brudesalongen og fått dem til å være litt mer kontruktive i sine svar. Går det an å justere den kjolen du har eller som tidligere nevnt bruke undertøy til å forme kroppen. Hvis ikke er kanskje alternativet å bytte. Jeg vet ikke, for jeg har ikke sett kjolen. Dette skal jo brudesalongen være eksperter på, de må jo kunne være objektive og hjelpe til. Kjoler er forskjellige og fremhever/skjuler forskjellige ting, og med så mange å velge mellom så er jo målet å finne en kjole som viser deg fra den beste siden.
xeyes Skrevet 12. april 2003 #9 Skrevet 12. april 2003 Jeg følte det aldri slik. Falt pladask for kjolen min når jeg så et bilde av den på internett, Og når jeg stod der med kjolen på så ville jeg aldri byttet! Hva med å prøve en annen kjole for å se? Eller som Mel sa! Still deg opp med kjolen foran et speil, ta bilder og vurder! Lykketil! Klem x
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå