Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Jeg er ei jente på 28 år. Har det siste året merket at jeg foretrekker voksne menn. Mine tidligere ekser har vært rundt min alder. Datet en litt lengre periode en mann på 40 år for en tid tilbake, etter det vil jeg si at jeg foretrekker det. Mitt problem er at jeg er redd mennene bare er ute etter sex, elsker å ha sex med en som er en del år eldre enn meg, tenner veldig på tanken. Jeg ønsker å finne en mann jeg kan dele all fremtid med, om han har barn fra tidligere forhold er noe jeg må regne med ettersom mennen er rundt 40 års alderen, noe som ikke gjør meg noe. Mitt inntrykk derimot er at disse mennene er redd for å binde seg til en "ung" jente i frykt for at det ikke vil vare.. Men jeg VIL at det skal vare.. Har noen tips om hvordan man kan te seg eller noe en bør si til disse mennen slik at de forstår at jeg vil være med de??
Gjest Mannegjest Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Ikke helt lett, det der. Jeg er selv mann over 40, og jeg forstår hva du mener. Jeg hadde nok villet bli trygg på at du var interessert i meg som person - ikke bare en du knuller med - før jeg tillot det å bli et forhold. Da mener jeg å vente med sex til man er blitt godt kjent med hverandre. Nesten hvem som helst kan ha sex med hverandre når behovet melder seg, så det bekrefter veldig lite, unntatt hvorvidt man kan ha GOD sex sammen. Kan man tilbringe tid sammen uten å ha sex, slappe av sammen, snakke om nærmest hva som helst (utvungent), føle seg vel i hverandres selskap uten å måtte "streve" for det, så tror jeg det er liv laga. Da kan man begynne å tenke fremover. Hvis man derimot starter med sex uten å kjenne hverandre skikkelig først, er sjansen større for at man blir skuffet (tror jeg). Jeg er kanskje gammeldags, men slik tenker jeg, og hvis en ung jente hadde fulgt denne "oppskriften", ville jeg ha visst at det var noe mer enn et eventyr (bare for å ha prøvd en vel voksen mann, også).
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Ikke helt lett, det der. Jeg er selv mann over 40, og jeg forstår hva du mener. Jeg hadde nok villet bli trygg på at du var interessert i meg som person - ikke bare en du knuller med - før jeg tillot det å bli et forhold. Da mener jeg å vente med sex til man er blitt godt kjent med hverandre. Nesten hvem som helst kan ha sex med hverandre når behovet melder seg, så det bekrefter veldig lite, unntatt hvorvidt man kan ha GOD sex sammen. Kan man tilbringe tid sammen uten å ha sex, slappe av sammen, snakke om nærmest hva som helst (utvungent), føle seg vel i hverandres selskap uten å måtte "streve" for det, så tror jeg det er liv laga. Da kan man begynne å tenke fremover. Hvis man derimot starter med sex uten å kjenne hverandre skikkelig først, er sjansen større for at man blir skuffet (tror jeg). Jeg er kanskje gammeldags, men slik tenker jeg, og hvis en ung jente hadde fulgt denne "oppskriften", ville jeg ha visst at det var noe mer enn et eventyr (bare for å ha prøvd en vel voksen mann, også). Hei og takk for svar! Ja, er enig i deg og har tenkt denne tanken selv. Liker egentlig følelsen med å vente, det å bevare spenningen en stund så man kan bli kjent på andre plan først! Men har tenkt at dere som er noen år eldre enn meg tenker dette er en barnslig tanke og at man er voksne å må kunne ha sex når man føler for det. Når jeg var yngre tenkte jeg sånn, var redd for å bli "brukt" men har tenkt motsatt nå som jeg er blitt litt eldre. Tror jeg må tilbake til den tanken.. er jo spennende å kunne bevare sexen også, det er tross alt det nærmeste to personer kan komme hverandre fysisk... En fin ting! Må nok vise at jeg er seriøs og interessert i HAN tenker jeg! Men, hvor kan jeg møte menn som er på din alder som er ute etter seriøse forhold? Vet liksom ikke om steder hvor "dere" er..
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Mitt problem er at jeg er redd mennene bare er ute etter sex Da burde du kanskje ikke lagt inn dette på forumet for seksualitet... Mener det ikke vondt altså, men da virker det jo som om det bare handler om sex.
Gjest Mannegjest Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Jeg kan jo bare snakke for meg selv, ikke for alle menn over 40, men likevel tror jeg du overdriver menns generelle forventning/ønske om sex "snarest mulig". For meg bør sex komme som et resultat av at man liker hverandre og trives sammen, ikke som et naturens behov som må tilfredsstilles umiddelbart. Sex kan vente - det er tross alt noe annet enn å måtte gå på do. Etter min mening er det altfor mange som tar for lett på sex, men jeg vet at andre ser annerledes på dette. Jeg føler at jeg legger igjen noe av meg selv når jeg har sex med en kvinne, at jeg "forbruker" noe av det mest verdifulle jeg har. Da er det ille hvis man allerede har gitt bort dette utallige ganger (med forskjellige partnere) den dagen man treffer "den rette". Er det så komplett umulig å vente litt for å se om man faktisk kan trives sammen, istedenfor å "knulle først og spørre etterpå"? Mener man at han/hun kan være noe å satse på, greier man vel å vente en stund for å få bekreftet (evt. avkreftet) at det stemmer? Jeg letter heller på trykket selv enn å hoppe til køys med en person jeg ikke kjenner.
Gjest Mannegjest Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Jeg glemte noe: Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg når det gjelder hvor å treffe menn på min alder. Det er sikkert veldig forskjellig fra sted til sted rundt omkring i landet. Internett er sikkert en mulighet, men jeg er litt skeptisk til den måten å bli kjent på. Håper andre kan gi bedre svar på dette. Lykke til, trådstarter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå