Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noe kan gi råd til en grønnskolling.

Saken er at jeg pleier å ha pen hud, og bruker aldri foundation. Synes jeg ser eldre ut med det (er 30). Har fått beskjed av hudpleier om at jeg har kombinasjonshud, litt fet under og litt tørr oppå.

Av hudpleieting bruker jeg Dermalogica "Special Cleansing Gel" rens pluss Clinique "All About Eyes" øyekrem og "Superdefense" dagkrem for Dry/ Combination hud.

Selv om jeg blir litt blek på vinteren pleier jeg ikke å bruke annet enn litt solpudder.

Men de siste par månedene har jeg fått kviser rundt munn/ på hake, og er mer "rødflammete" enn ellers. Regner med at det er pga graviditeten så jeg føler meg egentlig ikke så veldig motivert for å prøve ut masse nytt på hudpleiefronten. I stedet tenkte jeg at jeg kunne prøve ut mineralfoundation, som visst skal se veldig naturlig ut.

Så mitt spørsmål er rett og slett: Hva anbefaler dere til min hud? (Nordisk kald tone, kombinasjonshud) Hvordan påføres det? Med kost?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her finner du ganske mye info rundt påføring og farge på Kiss me sin hjemmeside

http://www.kissme.no/faq/foundation/

Det finnes veldig mange merker, både dyre og billige. Liker du ikke å handle på nettet anbefaler jeg det å finne en hudpleie salong med ID slik at du både kan se fargene å få hjelp.

Er nettet helt ok for deg ville jeg valgt kiss me det er den mest dekkende og holdbare jeg har prøvd av mineralfoundation og utklasser de andre merkene jeg har prøvd.

Everyday Minerals er et annet billig og godt alternativ selv om jeg ikke synes det like bra som kiss me er det mange som sverger til denne, mye pga pris tror jeg.

Den er endel billigere også kan du få gratis prøvesett ))

Skrevet

Takk for svar!

Jeg synes generelt det er helt ok å bestille på nettet, men det er kanskje ikke så lurt når jeg ikke aner hva jeg vil ha?!

Er også litt skeptisk til å kjøpe den foundationen som er mest dekkende, pleier vanligvis å gå for en naturlig look.

Kanskje jeg rett og slett må ta meg en tur i et bra parfymeri og teste litt før jeg bestiller.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

I Norge får du stort sett mineralsminke hos hudpleiere, ikke i vanlige parfymerier. Det lønner seg å gå dit og bli sminket med det først, både for å lære teknikk (mange bruker altfor mye), samt for å finne riktig farge.

Selv har jeg prøvd ID og GloMinerals, og liker begge to. ID har litt mer glans/skimmer i seg, mens Glo er litt mer naturlig i finishen. Ingen er særlig dekkende i utgangspunktet, men dekkevnen kan varieres ved å ta på flere lag. Selv liker jeg mineralsminke fordi den ikke føles på huden, og fordi den sitter godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...