Gå til innhold

Tips til å utvide skinn sko!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg nye sorte pensko i skinn fra Bianco,, så er de er litt trange..

Prøvde str 38 men de var for store..så det endte med at jeg kjøpte str 37 (som jeg vanligvis også bruker). De er litt trange, butikkdamen sa at de vier seg ut m tiden.

Skal bruke de til helgen så nå lurer jeg på om noen har tips til hvordan jeg skal få de litt større i bredden..

TAKK!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt noe om at du skal gjøre dem fuktige og gå med dem. evntuelt ha våte sokker i og gå med skoene på inne. eller bare gjør dem fuktige innvendig å ha de på.... aner ikke om det funker. men

Skrevet
Det er også mulig å få kjøpt skoutvidere.

Hvor får man kjøpt skoutvidere? Og hva er det?

Skrevet

Hos Bianco har de en skinnutvidende spray som er av samme typen som de bruker når de blokker ut sko/støvletter. Du får kjøpt den for under en hundrings, og den funker som bare det.

Den har i hvert fall reddet mine stakkars føtter mang en gang når jeg har kjøpt fantastiske sko som bare er bittelitt for små... :fnise:

Skrevet

Takker for informasjonen :) jeg har prestert å kjøpe meg 2 par dyre skinnsko som er nesten et nummer for små ...

Gjest Gjest_Randi_*
Skrevet

Eller du kan kjøpe noe som heter Leatherstretch. Dette er en spray du sprayer inni skoen, for så å gå med de en stund. Dette er et middel som fukter og mykgjør skinnet, sånn at det blir tøyelig.

Dette er det samme som blokkevann, som skomakere bruker for å blokke ut støvletter.

Fåes kjøpt i de fleste skobutikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...