Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I frustrasjon over at whiteheads popper opp uansett hvilken form for fuktighetskrem og rens jeg bruker har jeg nå gitt opp renserutinene mine. Jeg tørker av sminke med simple-serviett og tilfører bittelitt jojobaolje. Nå jeg står opp tørker jeg over ansiktet med en tørr ren serviett og tilfører en desj jojobaolje. Er veldig spent på hvordan huden vil reagere på dette. Regner med huden vil kreve en form for fuktighet, jeg er ikke sikker på hva jojobaoljen egentlig tilfører..

Men spørsmålet: Er det noen som har minimale renserutiner. Hvilken hudtype har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ingen slike produkter på huden. Men har litt problemer med å svare på hva slags hudtype jeg har, det er jeg neimen ikke sikker på. Mer fet enn tørr, tror jeg.

Skrevet

Er det sånne små tyter du har som du kaller white heads eller er det milier?

Milier trenger ikke ha noe med rensingen å gjøre i det hele tatt nemlig. For milier er noe som noen bare får mere av enn andre.. Det er rester av talg og døde hudceller som hoper seg opp og ikke har noen åpning ut av huden. De har en tendens til å komme tilbake etter en periode om man kutter opp og klemer dem ut....

Skrevet

Jeg bruker kun Simple-servietter for å fjerne sminke, og deretter lunket vann + fuktighetskrem. På dager jeg ikke bruker sminke bruker jeg kun vann og fuktighetskrem. Og jeg har så å si "perfekt" hud (ikke mine ord), som kan bli litt tørr om vinteren og hvis jeg ikke bruker fuktighetskrem. (Men det har kanskje noe med gener å gjøre også, at huden min ikke trenger så mye "stell". Det er det samme med håret mitt.)

Jeg tror det er ganske overdrevet at man må bruke så sinnsykt mange produkter og slik, hvis man da ikke har store problemer med huden sin og trenger spesiell behandling.

Skrevet

Jeg bruker dagkrem, nattkrem og renser en gang i blant. Har ganske tørr hud, og få kviser.

Skrevet

Jeg renser ikke huden med noe. Hvis jeg sminker meg, fjerner jeg det med vann og en klut. Ellers vasker jeg ansiktet med vann morgen og kveld, og har jeg en ansiktskrem, smører jeg meg noen ganger med den, ellers blir det ingenting eller litt bodylotion. Aner ikke hva slags hudtype jeg har....en hudtype som sjeldent får kviser i hvert fall, det skjer bare når jeg er stressa. Den er tørr ganske ofte om vinteren da, men bodylotion holder som regel.

Skrevet
Er det sånne små tyter du har som du kaller white heads eller er det milier?

Milier trenger ikke ha noe med rensingen å gjøre i det hele tatt nemlig. For milier er noe som noen bare får mere av enn andre.. Det er rester av talg og døde hudceller som hoper seg opp og ikke har noen åpning ut av huden. De har en tendens til å komme tilbake etter en periode om man kutter opp og klemer dem ut....

Tror det er milier. Har aldri hatt problemer med det før det siste året. Hadde de bare holdt seg små og nesten usynlig hadde det vært greit. Men etter en stund blir de rød og større (betent?) og bruker laaaang tid før de demper seg. Og når de nesten er borte oppdager jeg plutselig tre nye, and so it goes.

Testen ut denne "lite produkt filosofien" for å finne ut om jeg egentlig bare kaster bort penger på alle disse kremene mine.

Skrevet

jeg renser ikke huden. vasker bare ansiktet morgen og kveld med vann. vet ikke hvordan hudtype jeg har da, men har nesten aldri kviser.

bruker noen ganger servietter for å fjerne sminken hvis jeg har mye på, ellers holder det med bare vann. også bruker jeg bare en billig ansiktskrem

:sjenert: noen av venninnene mine blir oppgitt av å høre om mine vaner - de har jo massevis av kremer og renseoljer osv.. men det er jo jeg som har minst kviser da :roll:

Skrevet

Jeg bruker Simple kluter for å fjerne maskara og foundation. Så vasker jeg ansiktet hver morgen og kveld. Hm.. jeg har ingen fast rensemiddel. Jeg prøver så og si noe nytt noe hver gang. Denne gangen, faktisk for første gang, Clerasil rensekrem fra dagdligvaren. Ellers så bruker jeg en fuktighetskrem for uren/kombinasjonshud.

Jeg vasket aldri ansiktet om morgenen før, men nå gjør jeg det. En liten test alle kan gjøre for å se om huden skiller ut avfallstoffer; ta toningsvann på en pad, og rens huden med den. Min blir alltid møkkete, så nå vet jeg at man burde rense huden også på morgenen.

Skrevet
jeg renser ikke huden. vasker bare ansiktet morgen og kveld med vann. vet ikke hvordan hudtype jeg har da, men har nesten aldri kviser.

bruker noen ganger servietter for å fjerne sminken hvis jeg har mye på, ellers holder det med bare vann. også bruker jeg bare en billig ansiktskrem

:sjenert: noen av venninnene mine blir oppgitt av å høre om mine vaner - de har jo massevis av kremer og renseoljer osv.. men det er jo jeg som har minst kviser da :roll:

her og men bruker kun krem i ansiktet hvis det er veldig kaldt. har aldri hatt problemer med kviser, røde partier, sprengte blodkar etc og har helt normal hud.

Skrevet

Glemte å si at jeg heller ikke sliter med kviser el. lign.

Skrevet

Ser de fleste her som ikke bruker nevneverdig penger på renseprodukter har en ganske problemfri hud. Spørsmålet er da om konklusjonen er at de som lar huden være mest mulig i fred har bedre hud, eller om de som ikke bruker mye produkter har en naturlig sunn hud og trenger dermed ikke dulle mye med den.

Eller kanskje er det umulig å dra noe som helst konklusjon.

Skrevet

tja, jeg heller litt mot at så lenge jeg ikke kliner inn huden min med masse rart så klarer den å opprettholde seg selv uten hjelp. bruker ikke bodylotion og alt det der heller men tørr hud har jeg ikke.

men en konklusjon er vanskelig å trekke ut i fra et nettfora tror jeg :)

Skrevet

Jeg bruker ingen renseprodukter, kun lunkent vann om morgenen og når jeg dusjer ellers.

Har normal hudtype (litt fet i enkelte områder), dog uten kviser eller urenheter

Skrevet (endret)
Ser de fleste her som ikke bruker nevneverdig penger på renseprodukter har en ganske problemfri hud. Spørsmålet er da om konklusjonen er at de som lar huden være mest mulig i fred har bedre hud, eller om de som ikke bruker mye produkter har en naturlig sunn hud og trenger dermed ikke dulle mye med den.

Eller kanskje er det umulig å dra noe som helst konklusjon.

Vel, jeg har hørt at hvis man bruker for mye fuktighetskrem så blir man avhengig av den fordi man ødelegger hudens egen evne til å produsere fuktighet. Dermed blir man fort tørr om man ikke smører seg jevnlig.

Jeg bruker av og til noe fuktighetskrem om vinteren, fordi kulden og isvinden kan gjøre huden min tørr på hendene hvis jeg ikke er flink til å bruke votter. Ellers har jeg aldri behov for det.

Endret av Tabris
Skrevet

Bruker ikke hudrens el.l. Jeg har problemhud, får lett kviser og slikt. Da er det det verste jeg kan gjøre, begynne å styre på med huden og gnikke og skure. Dette stimulerer bare talgkjertlene. Jeg skyller ansiktet med vann om kvelden, dusjer alltid om morgenen, og bruker en eller annen tilfeldig valgt ansiktskrem (som gir matt hud) etter jeg kommer ut av dusjen.

Noen skulle fortalt meg dette i ungdomsåra da jeg renset med Clerasil og alskens hudprodukter flere ganger per dag, og var kjempeopptatt av huden. Det er ofte best å la den være i fred! Min hud er så ømfindtlig at dersom jeg sitter et kvarters tid og tar på panna mi el kinnet el.l. mens jeg ser på TV, nesten ubevisst, så har jeg GARANTERT ei kvise på akkurat det stedet når jeg våkner dagen etter.

Skrevet

Jeg renser ikke huden, vasker bare med klut og vann. Hvis jeg har hatt på veldig mye sminke bruker jeg Simple's ansiktservietter for å få av alt.

Nå om vinteren har jeg ekstremt tørr hud, spesielt i ansiktet, så jeg bruker dagkrem og nattkrem.

Har ren hud, ingen kviser, men noen sorte prikker på haka, og av og til i panna. Tørre partier.

Gjest Borghild
Skrevet

NÅH! Dere må da rense huden da jenter! Makan til sløvhet skal en lete lenge etter! Tenk på alle de frie radikalene og oksidantene som kryper inn i huden deres da! Og stakkars mann som må kysse deres kinn! Stakkaren vil jo få magasjau! Bah! :spy: :spy: :spy: Blir ikke noe :humpe: på dere da!

Skrevet

Vasker bare med varmt og kaldt vann. Hunden er helt normal, verken fet eller tørr, og jeg er ikke plaget av kviser.

Skrevet

Jeg bruker rens og fuktighetskrem. Synes ikke det er noe stress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...