Gjest Lojsy Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 OK, saken er som følger: Jeg hadde opprinnelig sagt ja til å være med en gjeng som skulle trene volleyball to ganger i uka denne høsten. Vi leier lokaler i en idrettshall, spiller ingen kamper, bare disse treningene for moro skyld. Vi var 14 stk som skulle være med, og prisen ble delt på disse og man fant frem til et beløp hver skulle betale. Etter et par treninger viste det seg at jeg likevel ikke kunne være med, da det dukket opp noe annet jeg ikke kunne si nei til, men var selvsagt innstilt på å betale min andel ut året likevel, siden jeg hadde sagt ja til å være med. So far so good. Dog har jeg i ettertid fått vite at rett etter at jeg har sluttet har det kommet til et par nye, som fikk være med gratis, fordi "vi hadde allerede delt opp summen, så det er bare å slenge seg på". Er det jeg som er teit som synes dette er en pussig måte å gjøre det på? Greit nok at jeg hadde sagt ja til å være med, men skal disse likevel få det gratis, når jeg som ikke engang skal være med må betale?
Tabris Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 (endret) Som et minimumskompromiss synes jeg din andel burde vært delt på de nye slik at de betalte den. Endret 12. november 2007 av Tabris
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Synes det er greit nok slik det ble jeg. Du hadde jo opprinnelig sagt ja til å være med, og da er det vel ikke så farlig at de fikk en tilfeldig fordel da du likevel ikke ble det? De andre kunne jo også sluppet unna med litt mindre om de hadde delt på de to nye også, men de fikk jo gratis likevel, så da er det jo ikke bare du som "sponser" dem heller.
Gjest Lojsy Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Hvor mye penger er det snakk om? Ikke voldsomt mye, cirka 800 kroner. Men er like mye prinsippet, for min del...
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 Ikke voldsomt mye, cirka 800 kroner. Men er like mye prinsippet, for min del... Å ri prinsipper for småbeløp kan bli veldig slitsomt i lengden.
Frigg Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 Et prinsipp er et prinsipp uansett om det gjelder småting eller store ting! Jeg synes godt at de som kom etter at du hadde sluttet kunne ha betalt for å være med.
Merneith Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 Ikke voldsomt mye, cirka 800 kroner. Men er like mye prinsippet, for min del... Jeg synes vel at du godt kunne fått tilbake halvparten. Men angående prinsipper. Man bør velge sine kamper med omhu. Du kan vinne kampen, men tape venner.. Spørs hva som er mest viktig.
Frigg Skrevet 13. november 2007 #10 Skrevet 13. november 2007 Da bør man kanskje også se an sine venner tenker jeg.... "venner" eller venner.
Merneith Skrevet 13. november 2007 #11 Skrevet 13. november 2007 Da bør man kanskje også se an sine venner tenker jeg.... "venner" eller venner. Tja.. Hadde jeg vært i en liknende situasjon så hadde det aldri slått meg at jeg skulle få tilbakebetalt noe. Så det spørs jo om TS faktisk har sagt noe om dette til disse vennene.
Gjest Lojsy Skrevet 13. november 2007 #12 Skrevet 13. november 2007 Tja.. Hadde jeg vært i en liknende situasjon så hadde det aldri slått meg at jeg skulle få tilbakebetalt noe. Så det spørs jo om TS faktisk har sagt noe om dette til disse vennene. Men det slo jo ikke meg heller at jeg skulle få tilbakebetalt noe, før jeg fikk høre at folk som kom inn etterpå fikk være med gratis, mens jeg tross alt betaler for å ikke være med. Jeg har ikke sagt noe nei, og kommer heller ikke til å gjøre det. Men hadde jeg vært den andre parten hadde jeg gjort det. (Hvorfor ble forresten denne flyttet til "Forbruker og økonomi"? Har jo ikke noe med det å gjøre!)
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #13 Skrevet 13. november 2007 Det er ikke sikkert de nye hadde blitt med om de hadde måttet betale. Det er utrolig hvor mye mer interessert folk blir hvis de kan gjøre noe de egentlig skulle ha betalt for.
Merneith Skrevet 13. november 2007 #14 Skrevet 13. november 2007 Jeg har ikke sagt noe nei, og kommer heller ikke til å gjøre det. Men hadde jeg vært den andre parten hadde jeg gjort det. Du mener at de to nye burde tilbakebetalt deg? Men til syvende og sist, så synes jeg du burde si ifra. I hvert fall hvis du synes at dette er en prinsippiel sak. Jeg er rimelig sikker på at alle ville hatt forståelse for din sak. Men når det er 16 personer som utgjør "den andre parten", så skjer det fort ansvarsdiffusjon.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #15 Skrevet 13. november 2007 Et prinsipp er et prinsipp uansett om det gjelder småting eller store ting! Jeg synes godt at de som kom etter at du hadde sluttet kunne ha betalt for å være med. Den kloke velger sine prinsipper og sine kamper med omhu.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #16 Skrevet 13. november 2007 Da bør man kanskje også se an sine venner tenker jeg.... "venner" eller venner. Du virker vel kraftig i dine uttrykk. Du mener altså at man skal gi f... i sine venner fordi man selv valgte å trekke seg ut av et arrangement man hadde forhåndsbetalt? Ingen tjener penger på at de andre fikk være med gratis. Likevel mener du at det skal betales tilbake penger? Hadde det vært bedre om de som fikk være med gratis ikke hadde blitt med? Hadde du blitt mer fornøyd da?
Gjest Lojsy Skrevet 14. november 2007 #17 Skrevet 14. november 2007 Du virker vel kraftig i dine uttrykk. Du mener altså at man skal gi f... i sine venner fordi man selv valgte å trekke seg ut av et arrangement man hadde forhåndsbetalt? Ingen tjener penger på at de andre fikk være med gratis. Likevel mener du at det skal betales tilbake penger? Hadde det vært bedre om de som fikk være med gratis ikke hadde blitt med? Hadde du blitt mer fornøyd da? Personen du siterer over er ikke meg (trådstarter), så det er fint om du ikke tillegger meg meningene du tolker ut av andres innlegg heller. Jeg er litt usikker på hva jeg mener om saken, jeg tror ikke jeg hadde følt meg komfortabel med å være med gratis når andre betalte (uavhengig av om det var noen som hadde trukket seg ut og da betalte uten å være med i det hele tatt). Jeg var ute etter å høre andres meninger, og de er tydeligvis delte. Jeg hadde selvsagt ikke blitt "mer fornøyd" som du sier dersom de nye ikke hadde blitt med, hvordan i all verden kan du si det?
Frigg Skrevet 14. november 2007 #18 Skrevet 14. november 2007 (endret) Du virker vel kraftig i dine uttrykk. Du mener altså at man skal gi f... i sine venner fordi man selv valgte å trekke seg ut av et arrangement man hadde forhåndsbetalt? Ingen tjener penger på at de andre fikk være med gratis. Likevel mener du at det skal betales tilbake penger? Hadde det vært bedre om de som fikk være med gratis ikke hadde blitt med? Hadde du blitt mer fornøyd da? Har ikke sagt noe om at man skal gi faen i sine venner. Skjønner ikke helt hvor du har fått det fra? har ikke nevnt det ordet i det hele tatt! Men man bør kanskje være oppmerksom på hvem som er venner og "venner". Jeg vet i alle fall at mine venner aldri hadde kunnet finne på noe slikt. Jeg mener at det hadde vært mest realt av de som ble med etter at TS sluttet, hadde tilbudt seg å betale sin del/ "betale ut" trådstarter. Synes ikke at TS skal betale for dem selv om TS selv har valgt å slutte. Endret 14. november 2007 av Bare meg selv
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 #19 Skrevet 14. november 2007 Og for noen kan faktisk 800kr være mye penger.
Nynaeve Skrevet 14. november 2007 #20 Skrevet 14. november 2007 Det kan være at de ikke ville ha blitt med om de måtte betale - og det er litt kjipt å spille volleyball uten nok folk. Du TREKTE deg, altså satte dem i en liten knipe (kanskje). Om gjengen har planer om å gjøre dette neste år også, synes jeg nok de kunne ha betalt noe - men at du skulle ha tilbake pengene, nei det synes jeg egentlig ikke... men plager dette deg, burde du si i fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå