Infinity Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Hei. Nå har det seg slik at min mor som passer barnet mitt når jeg er på jobb, har falt og slått seg. Hun har forstuet en arm, og bristet ribbein. Jeg skal reise på jobb om noen dager, men det ser ikke ut som at hun blir bra nok til å kunne passe barnet. Jeg har ikke vært i en slik situasjon før, så jeg lurer på om jeg må ha en sykemelding for meg, eller om det er en annen måte det ordnes på. Er det noen som vet ?
Gjest ¤bella¤ Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Du kan bruker egenmelding. Kan bruke det når barnepasser er syk.
Gjest nextlife Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Hei. Nå har det seg slik at min mor som passer barnet mitt når jeg er på jobb, har falt og slått seg. Hun har forstuet en arm, og bristet ribbein. Jeg skal reise på jobb om noen dager, men det ser ikke ut som at hun blir bra nok til å kunne passe barnet. Jeg har ikke vært i en slik situasjon før, så jeg lurer på om jeg må ha en sykemelding for meg, eller om det er en annen måte det ordnes på. Er det noen som vet ? Du får nok ikke sykemelding for deg, tror du må ta ut egenmelding med grunnlag i barnepassers sykdom
Infinity Skrevet 12. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2007 Takk for svar. Nå jobber jeg offshore, og jeg har aldri brukt noe egenmelding. Jeg har blitt sendt hjem en gang på grunn av sykdom, og da var det veldig viktig at jeg gikk til legen med en gang jeg kom hjem. Jeg har prøvd å ringe kontoret, men der er det ikke noen tilstede..
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Hvis du ikke får svar på kontoret på jobben, kan du kanskje ringe NAV for å høre? Egenmelding kan vel bare brukes for noen få dager, og i ditt tilfelle er det sikkert litt annerledes siden de uansett må sende uten noen andre. Forsøk å gi beskjed på kontoret å jobben og ring i tillegg NAV.
Gjest BBB Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Du bruker permisjon grunnet sykt barn.
ToveM Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Du bruker permisjon grunnet sykt barn. Ikke grunnet sykt barn, men grunnet syk barnepasser (men det går jo av samme pott da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå