Gå til innhold

BARNS RETT TIL FEDRE!

Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Anonym svarer.

Når ei mor boikotter et samvær som er tatt opp i rettssystemet.Det kan være samvær,eller delt omsorg.OM hun da ikke lar barnet/a gå,holder dem tilbake og far går vidre,så risikerer hun dagbøter.Hun kan risikere mye på å stoppe opp og gjøre det som er henne til fordel.MEN en far som driter i barnet,slipper dette fra første stund.OM du noen gang har hørt om saker som det,at far har blitt dømt til samvær av rettssystemet så hadde jeg vært takknemlig for det.DA skulle jeg gjort det og.Noen dvs. ganske mange av enslige mødre har som regel fri rettshjelp.Men jeg benytter ikke denne for å få til ei samværsordning med far,når jeg selv har prøvd og atter prøvd,han skiter totalt i det.Hadde han derimot blitt "straffet" for uteblivelse,ja da hadde jeg gjort det.Ikke betaler han bidrag heller,det lille som har kommet er tvangsinndrevet.Mitt eldste ble "manipulert" til å flytte til far."du gutten min,skal heller få bidraget enn din mor om du flytter til meg".Det er klart at for en 15 år gml unge så fristet det og få 2000.- imellom hendene hver mnd'e,istedet for de "usle" 500.- fra meg.Men hvor lenge var han i paradis.Han fikk knapt 2000.- på de første 5 mnd'ene.Da turde han heller ikke komme tilbake til meg å fortelle heller.Han tok kontakt med hjelpetjenesten,men heller ikke de kunne hjlpe,da de var inne i saken da rettsmøtet var og hørte selv at han ville flytte.Vi visste da ikke at han var lovet gull og grønne skoger.SÅ, ei mor risikerer nok mer enn en far.Det er saker som for noen år var oppe i avisene tilmed.Men jeg må pressisere at mor og er flink til å manipulere som du over skriver.De går så langt enkelte at de beskylder far for inncest.DESVERRE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det som irriterer meg her i denne debatten (bortsett fra temaet), er at SSadie NOK EN GANG benytter innlegg som er skrevet i andre fora.............

10na icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-04-12 10:58, anonym wrote:

Anonym svarer.

Når ei mor boikotter et samvær som er tatt opp i rettssystemet.Det kan være samvær,eller delt omsorg.OM hun da ikke lar barnet/a gå,holder dem tilbake og far går vidre,så risikerer hun dagbøter.Hun kan risikere mye på å stoppe opp og gjøre det som er henne til fordel.MEN en far som driter i barnet,slipper dette fra første stund.OM du noen gang har hørt om saker som det,at far har blitt dømt til samvær av rettssystemet så hadde jeg vært takknemlig for det.DA skulle jeg gjort det og.Noen dvs. ganske mange av enslige mødre har som regel fri rettshjelp.Men jeg benytter ikke denne for å få til ei samværsordning med far,når jeg selv har prøvd og atter prøvd,han skiter totalt i det.Hadde han derimot blitt "straffet" for uteblivelse,ja da hadde jeg gjort det.Ikke betaler han bidrag heller,det lille som har kommet er tvangsinndrevet.Mitt eldste ble "manipulert" til å flytte til far."du gutten min,skal heller få bidraget enn din mor om du flytter til meg".Det er klart at for en 15 år gml unge så fristet det og få 2000.- imellom hendene hver mnd'e,istedet for de "usle" 500.- fra meg.Men hvor lenge var han i paradis.Han fikk knapt 2000.- på de første 5 mnd'ene.Da turde han heller ikke komme tilbake til meg å fortelle heller.Han tok kontakt med hjelpetjenesten,men heller ikke de kunne hjlpe,da de var inne i saken da rettsmøtet var og hørte selv at han ville flytte.Vi visste da ikke at han var lovet gull og grønne skoger.SÅ, ei mor risikerer nok mer enn en far.Det er saker som for noen år var oppe i avisene tilmed.Men jeg må pressisere at mor og er flink til å manipulere som du over skriver.De går så langt enkelte at de beskylder far for inncest.DESVERRE

Jeg er enig i at det er lett for menn/fedre som ikke vil samvær og "boikotte" dette. Uansett så er jeg skeptisk til å straffe de som ikke vil ha samvær, Å sende barn til noen som ikke vil være sammen med dem er vel ikke gunstig? Men på den annen side hadde tvunget delt omsorg vært en løsning på ditt problem. En trøst for de mødre som har slike barnefedre, er at nye bidragsregler tar hensyn til samvær og lite samvær betyr høyere bidrag.

Det er likevel slik at dagens regelverk ikke tilgodeser de FEDRE SOM VIL VÆRE SAMMEN MED SINE BARN MEST MULIG. Dette kan man i større grad gjøre noe med ved å endre barnloven. I tillegg så har man den merkelige regelen at den med omsorgen for barnet/a kan flytte fritt hvor man vil i landet, noe som også bidrar til at far kan få redusert samvær med egne barn. Dette har jeg selv blitt utsatt for og den økonomiske belastningen ved å betale disse reisene gjør at jeg nå vurderer å kutte ut hele samværet. Jeg kan rett og slett ikke jobbe hver eneste dag, er helt utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...