Gjest Gjest_nora_* Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 kan ikke skjønne leset at alle er enige typen må få sitte si at noene r pene på tv ..herregud bare lurer hva godt kommer ut av det fortell meg?????? gjør det forholdet noe bra???? nei damer på tv er jo bare juks de burde helelr få høre at de ser helt vanlige ut stort sett de også de får kviser og fett hår og uten sminke har de diberse feil de også..på tv feks alle grusomme videoer med bikinijenter er det jo retusjert ...ingen kan vel sitte si de liker at typen ser på slike videoer der alle ser perfekte ut..men slik er jo alle filmer også alltid vakre damer-- men de ser neppe sånn ut på morgenkvisten-- verden er så...... en illusjon.. får bare en ekkel feeling om typen sitter sier sånn..og man blir lei seg inni seg.. jeg vil ikke sitte snakke om at menn er pene heller hvorfor kan en ikke holde slikt til noe en gjør foran venner om en må...selv føler jeg ikke behov for rope at en mann er pen..so what.- møtt mange pene menn men de har ofte ikke like pen personlighet.. så derfor synes jeg ikke et utseende er noe bli så oppglødd over..om en elsker noen skal en ikke snakke fint om andre damer som ser perfekt ut på tv..tror de fleste vil føle seg litt småtrist ...er jo heller ikke like mange avkledde menn på tv som damer alle musikkvideoer fokuserer på vakre damer.. møkklei.. uansett hva godt kommer ut av sitte si til hverndre hvor deilige andre er???
Gjest *Mim* Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Det er jo ikke bra om mann & kone stadig forteller hverandre om hvem man synes er deilig på tv, og aldri klarer å gi hverandre komplimenter. Men er man trygge på hverandre i et forhold, synes jeg ikke det gjør noen skade om man en gang iblant kommenterer tv-ansikter. Og at det er forskjell på tv og virkelighet, bør de fleste nå ha fått med seg.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Det er jo ikke bra om mann & kone stadig forteller hverandre om hvem man synes er deilig på tv, og aldri klarer å gi hverandre komplimenter. Men er man trygge på hverandre i et forhold, synes jeg ikke det gjør noen skade om man en gang iblant kommenterer tv-ansikter. Og at det er forskjell på tv og virkelighet, bør de fleste nå ha fått med seg. HÅPER NOEN KAN KOMME MED GODE ARGUMENTER OM HVA BRA SOM KOMMER UT AV SITTE SI SLIK??? ER VEL MENINGA FORHOLD SKAL VOKSE OG GRO I POSITIV RETNING OG VED BEUNDRE ANDRE TROR JEG IKKE FORHOLDET BLIR BEDRE.
W. Wallace Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 HÅPER NOEN KAN KOMME MED GODE ARGUMENTER OM HVA BRA SOM KOMMER UT AV SITTE SI SLIK??? ER VEL MENINGA FORHOLD SKAL VOKSE OG GRO I POSITIV RETNING OG VED BEUNDRE ANDRE TROR JEG IKKE FORHOLDET BLIR BEDRE. Calm down woman! For å snu spørsmålet på hodet: Hvilke positive ting kommer utav å ikke si noe? Føles det bedre for deg om kjæresten din mener noe, men ikke sier det / tør si det i frykt for at du skal frike fullstendig ut? Det forandrer ikke på det faktum at han alltid kommer til å synes andre kvinner er pene. Mangel på kommunikasjon er etter mitt skjønn mye verre enn kommunikasjon. Det burde uansett bety noe for deg at han valgte å være sammen med nettopp deg.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Nå er det vel ikke nødvendigvis slik at alt man sier og gjør er for at det skal bedre forholdet. Enkelte ting sier man fordi man vil kommentere på noe, eller fordi det er noe som slår en der og da. Det som ER bra for forholdet, er når begge partene i det har såpass med selvtillitt og stoler på partneren nok til at man KAN si noen andre er pene, uten at den andre da automatisk skal tro at man har lyst til å pule vedkommende, eller synes partneren er stygg, eller gudene vet hva det er enkelte av de som har problemer med slikt tenker... Jeg hadde aldriklart å være sammen med noen som var så lite sikre på seg selv at jeg ikke kunne kommentert at noen andre så bra ut engang, uten at det var ramaskrik og/eller furting. Det er en grunn til at man er sammen med dén personen som oftest, så hva pokker er problemet??
Lana_86 Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Det har aldri plaget meg at min kjærester synes andre jenter er pene. Jeg er såpass trygg på meg selv og eget utseende så jeg tåler at det finnes andre vakre mennesker i verden. Jeg synes også det er intressant å se hva slags smak de har(jeg er singel nå,derfor forklarer jeg i flertall). Derimot hadde jeg vært sammen med en som var fryktlige inntressert i å sikle etter fine damer konstant, ville ikke det vært noe stas. Men da hadde jeg heller ikke vært sammen med typen. Jeg stoler på at de jeg er sammen med liker meg for den jeg er, ikke bare utseende, men hele pakka. Så det er klart jeg tåler å høre deres meninger på andres utseende, det er jo bare en mening. Samme som når man observerer om noen er tykke, tynne, uattraktive, pene..osv
Gjest StockDama Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Jeg og kjæresten kan finne på om man finner han/hun attraktiv, bare for moroskyld. Jeg har ingenting imot at han finner andre damer attraktive, jeg ville stusset litt om han ikke turte å innrømme at han gjorde det. Vi er sammen fordi vi vil ha hverandre, så jeg ser ikke hvorfor jeg skal føle meg truet av andre kvinnfolk.. Hva vondt kommer det ut av å kommentere andres utseende om man føler seg trygg på hverandre...? Finn deg en du er trygg nok på, så føler du deg kanskje bedre.
lulle Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 Må da være måte å lage problemer i et parforhold. Hvis mannen din kommenterer ei pen jente kan du ikke bare si hva du syns, ja hun var pen.. Neste gang kommenterer han kanskje ei jente som ikke var så fin. Pene mennekser slutter ikke å dukke opp fordi typen din er i forhold. Men hvis det plager deg, synes jeg han skal ha så mye respekt for deg at han slutter med det. Er en ganske "sjalu" person selv jeg, men det har aldri plaget meg at mannen min ser på pene damer på TV.
Gjest Indo Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 Nå er det vel ikke nødvendigvis slik at alt man sier og gjør er for at det skal bedre forholdet. Enkelte ting sier man fordi man vil kommentere på noe, eller fordi det er noe som slår en der og da. Det som ER bra for forholdet, er når begge partene i det har såpass med selvtillitt og stoler på partneren nok til at man KAN si noen andre er pene, uten at den andre da automatisk skal tro at man har lyst til å pule vedkommende, eller synes partneren er stygg, eller gudene vet hva det er enkelte av de som har problemer med slikt tenker... Jeg hadde aldriklart å være sammen med noen som var så lite sikre på seg selv at jeg ikke kunne kommentert at noen andre så bra ut engang, uten at det var ramaskrik og/eller furting. Det er en grunn til at man er sammen med dén personen som oftest, så hva pokker er problemet??
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #10 Skrevet 12. november 2007 Men det er også stor forskjell på å kunne si at andre er pene og å sikkle etter andre. Jeg har ingen problem men at mannen min sier at andre er pene (det skjer dog ike så ofte) jeg har heller ikke problem med at han sikkler etter andre, men det syntes jeg hn kan la være å gjøre forran meg. Eksen min hadde en tendens til å alltid skulle fortelle meg hvor pene damene på tv var, og kunne ofte gjøre dette mange ganger til dagen og det syntes jeg er unødvedig. Jeg og mannen kan ofte sammen diskutere hvem som er pene, hvorfor etc. Men dette blir noe annet enn at han skal sitte å sikkle etter disse damene forran meg, det er ikke konstruktiuvt og det gjør vi ikke med mennesker på tv eller ellers forrand hverandre. Det er også forskjell på å kommentere utseende (som "hun ser godt ut", skal si hun har kommet seg og blitt ei pen dame", "hun er ganske søt" etc) og å kommentere hvor sexy noen er, kommentere spesifikke kroppsdeler ved personene etc. Dersom kommentarene er seksuellt ladet er dette ikke noe jeg og mannen gjør forran hverandre og for oss er ikke dette konstruktivt.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #11 Skrevet 12. november 2007 Jeg er så enig med deg ts! Jeg synes det er pyton å sitte å høre på kommentarer - enten de er negative eller poistive. Det er ikke det som betyr noe. Min kjære er ikke sånn. Tenker ikke sånn når man ser på mennesker. Ser man noen på TV settes de i bås for oppførsel, kommentarer og det de sier.. Meget sjelden for utseende og kropp. Jeg synes det er en uting. Utrolig mye fokus på det i disse dager. Jeg tenker meg skrekk på hvordan barn/tenåringer tenker hvis de hører mamma og pappa kommentere sånn. Hvor usikre og kritiske de blir til seg selv. Jeg synes ikke dette har noe med trygghet i forholdet å gjøre. Jeg synes rett og slett det har med respekt for andre mennesker. Og tankemåte. Selvfølgelig kan det bli en vane å kommentere sånn. Men jeg synes det er en uting. Og da tenker jeg ikke først og fremst på fordi det skaper usikkerhet i forholdet - men fordi det er vanelig folkeskikk å ikke kommentere sånn. Utseende er noe vi er født med, noe som er vanskelig å forandre. Noe vi ikke kan noe for. Selvfølgelig kan vi modifisere det på mange måter - men bottom line. Kommenter i stedet sak - ikke person. Altså - "reality programmet er latterlig, hun sier en del dumme ting. Det politiske partiet har ikke skjønt det. Oi det var ikke en heldig kommentar." Min mening. Jeg ville ikke hatt en kjæreste som satt å kommenterte. Passer ikke med min personlighet. Da hadde vi klikka på så mange områder. Jeg tror (litt fordommer) at de som kommenterer utseende er de som har stooore plakater av puppe-damer på veggen.
W. Wallace Skrevet 12. november 2007 #12 Skrevet 12. november 2007 Min kjære er ikke sånn. Tenker ikke sånn når man ser på mennesker. Ser man noen på TV settes de i bås for oppførsel, kommentarer og det de sier. Jeg tror virkelig ikke det mulig å ikke tenke "wow, for et pent menneske" når man ser et VIRKELIG pent menneske. Jeg kan godt kommentere menn også jeg. Det betyr ikke "whine whine, hvorfor ser ikke jeg sånn ut?" men at jeg synes eksepsjonelt vakre mennesker er nettopp det, eksepsjonelt vakre. Det fascinerer meg som eksepsjonelt balanserte, spirituelle eller intelligente eller alternative mennesker fascinerer meg. Som alle mennesker ofte fascinerer. Utrolig mye fokus på det i disse dager. Jeg tenker meg skrekk på hvordan barn/tenåringer tenker hvis de hører mamma og pappa kommentere sånn. Hvor usikre og kritiske de blir til seg selv. Jeg ser argumentet, samtidig mener jeg at den fatalistiske "jeg ser ut sånn som du ser meg nå"-tankegangen mange mennesker som ikke trener, spiser drittmat døgnet rundt, ligger foran tv-en eller pc-en hele dagen har, ikke hjelper noen. Nei, utseende er virkelig ikke det viktigste, men ofte er et flott utseende et resultat av et sunt og friskt liv. Det skal nevnes at jeg ikke bare tenker på mennesker på tv nå, ettersom at det finnes mye kontrovers med tanke på retusjering.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #13 Skrevet 12. november 2007 Tenker ikke sånn når man ser på mennesker. Ser man noen på TV settes de i bås for oppførsel, kommentarer og det de sier.. Meget sjelden for utseende og kropp. Bullshit. Det aller første man bedømmer på en hvilken som helst person som man ser før man hører (evnt. leser noe av) er utseendet. Det er ikke en bevisst prosess engang, det skjer i samme sekund som du ser de. Men det betyr ikke nødvendigvis at man gjør seg opp en mening for hvordan de ér basert på det. Jeg kan ofte se personer som jeg først synes kan se pene ut, for så å avsky dem i øyeblikket de åpner kjeften og spyr ut etellerannet stupid. Men hvis du mener at du kan se f.eks en person med ekstreme brannskader over hele kroppen uten at du tenker så mye som et "Huff, stakkars", da er du enten en løgner eller én av en million. Jeg synes det er en uting. Utrolig mye fokus på det i disse dager. Ja, helt enig.
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. november 2007 #14 Skrevet 12. november 2007 Hvis mannen stadig hadde sittet og kommentert pene damer, og gjerne utbrodert hvor deilig han syntes de var, og hva han kunne tenkt seg å gjøre med dem - ja, da ville jeg reagert. Men så lenge man holder det på et normalt nivå, og begge bare kommenterer attraktive fjes en gang i blant, så ser jeg ikke problemet med det. Han slutter ikke å synes at andre kvinner er pene bare fordi han er sammen med meg. Jeg syns like gjerne man kan være åpne om det. Det handler om å være trygg i forholdet. Hvis han derimot gir deg grunn til å være sjalu generelt, så skjønner jeg at det ikke er noe særlig. Det samme hvis han vet at du sliter med dårlig selvtillit. Eller hvis han da sier det på en ekkel måte og/eller svært ofte. Jeg tenker at det er en grunn til at ts reagerer, så da kanskje gjelder noe av dette for henne? Hvis derimot begge parter er trygge på seg selv og hverandre, serjeg ikke problemet med dette.
FrizzleSizzle Skrevet 12. november 2007 #15 Skrevet 12. november 2007 I mitt forhold er det som oftest JEG (kvinne) som kommenterer at jenter på TV er pene...
Gjest Bare innom Skrevet 12. november 2007 #16 Skrevet 12. november 2007 Hva bra som kommer ut av det? Jeg blir trygg på ham! Helt enkelt: jeg ser at han kan synes andre er pene og "deilige" (han ville aldri sagt det), og likevel velger han hver eneste dag å være sammen med MEG.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #17 Skrevet 12. november 2007 I mine forhold har det vært normalt, og kanskje til og med litt krydrende, å sikle på diverse folk på hver vår kant. Både på og utenfor tv-ruta. Likevel skjønner jeg selvsagt at dette ikke passer for alle, i og med at man må være veldig trygg på seg selv og ganske kompleksfri... Men når det gjelder spørsmålet ditt... Vel, vi gjør det ikke som en taktikk, det dreier seg bare om normale samtaler, hihi!
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 13. november 2007 #18 Skrevet 13. november 2007 Jeg er så enig med deg ts! Jeg synes det er pyton å sitte å høre på kommentarer - enten de er negative eller poistive. Det er ikke det som betyr noe. Min kjære er ikke sånn. Tenker ikke sånn når man ser på mennesker. Ser man noen på TV settes de i bås for oppførsel, kommentarer og det de sier.. Meget sjelden for utseende og kropp. Jeg synes det er en uting. Utrolig mye fokus på det i disse dager. Jeg tenker meg skrekk på hvordan barn/tenåringer tenker hvis de hører mamma og pappa kommentere sånn. Hvor usikre og kritiske de blir til seg selv. Jeg synes ikke dette har noe med trygghet i forholdet å gjøre. Jeg synes rett og slett det har med respekt for andre mennesker. Og tankemåte. Selvfølgelig kan det bli en vane å kommentere sånn. Men jeg synes det er en uting. Og da tenker jeg ikke først og fremst på fordi det skaper usikkerhet i forholdet - men fordi det er vanelig folkeskikk å ikke kommentere sånn. Utseende er noe vi er født med, noe som er vanskelig å forandre. Noe vi ikke kan noe for. Selvfølgelig kan vi modifisere det på mange måter - men bottom line. Kommenter i stedet sak - ikke person. Altså - "reality programmet er latterlig, hun sier en del dumme ting. Det politiske partiet har ikke skjønt det. Oi det var ikke en heldig kommentar." Min mening. Jeg ville ikke hatt en kjæreste som satt å kommenterte. Passer ikke med min personlighet. Da hadde vi klikka på så mange områder. Jeg tror (litt fordommer) at de som kommenterer utseende er de som har stooore plakater av puppe-damer på veggen. Enig! Jeg vil gå så langt som til å si at det er respektløst å kommentere hvor deilige andre er når partneren ikke er tilstede også, jeg. Det er bare teit og unødvendig, og det ER for mye fokus på utseende. Og noe av det teiteste jeg vet er jenter som driver og spør gutter om de syns den og den dama er pen - hva skal de med sånne opplysninger? Det får jo i hvert fall ikke opp selvtilliten? Jeg kommenterer aldri at andre menn erkjekke når jeg er i et forhold, i hvert fall. Og det er ikke fordi jeg ikke tenker det, men fordi det er unødvendig å si det høyt. Jeg har ikke noe behov for å formidle til hele verden hvem jeg syns er attraktive.
Gjest =tentacle= Skrevet 13. november 2007 #19 Skrevet 13. november 2007 kan ikke skjønne leset at alle er enige typen må få sitte si at noene r pene på tv ..herregud bare lurer hva godt kommer ut av det fortell meg?????? gjør det forholdet noe bra???? nei damer på tv er jo bare juks de burde helelr få høre at de ser helt vanlige ut stort sett de også de får kviser og fett hår og uten sminke har de diberse feil de også..på tv feks alle grusomme videoer med bikinijenter er det jo retusjert ...ingen kan vel sitte si de liker at typen ser på slike videoer der alle ser perfekte ut..men slik er jo alle filmer også alltid vakre damer-- men de ser neppe sånn ut på morgenkvisten-- verden er så...... en illusjon.. får bare en ekkel feeling om typen sitter sier sånn..og man blir lei seg inni seg.. jeg vil ikke sitte snakke om at menn er pene heller hvorfor kan en ikke holde slikt til noe en gjør foran venner om en må...selv føler jeg ikke behov for rope at en mann er pen..so what.- møtt mange pene menn men de har ofte ikke like pen personlighet.. så derfor synes jeg ikke et utseende er noe bli så oppglødd over..om en elsker noen skal en ikke snakke fint om andre damer som ser perfekt ut på tv..tror de fleste vil føle seg litt småtrist ...er jo heller ikke like mange avkledde menn på tv som damer alle musikkvideoer fokuserer på vakre damer.. møkklei.. uansett hva godt kommer ut av sitte si til hverndre hvor deilige andre er??? De fleste voksne folk klarer vel å passe både måten og mengden av kommentarer om andres attraktivitet. Jeg har ikke opplevd at det har vært et problem i forhold, men jeg har begrenset temaet i forhold til en guttevenn en gang, fordi overfokus på ett tema blir kjedelig når en ikke er spesielt interessert i det samme, men mest fordi det virket negativt inn på meg å få jenter presentert ut fra utseendet sitt hele tiden. Det trakk meg ned. At folk kommenterer litt plager meg ikke, jeg synes det er interessant hvem kjærester liker.
Gjest Pax Skrevet 13. november 2007 #20 Skrevet 13. november 2007 Hvis du blir såret av det, så trenger han ikke kommentere det. Altså han får lov å se såklart, men kan holde tankene sine for seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå