Gå til innhold

luksusproblem


lin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville nok bare tatt pent imot.....

Dere kan jo kjøpe det andre selv etterhvert, eller la det stå på en ønskeliste. Vi har flere kaffeserviser til forskjellig bruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ikke tenk no på det..

kanskje dere får noe helt annet..

eller kanskje dere ikke får no som helst.. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er jo å bare takke ja, men jeg forstår egentlig dilemmaet også. Det er viktig å ha et kaffeservice som man liker. Men dere kan ikke komme med ønske om hvilken type Porsgrunn-servise dere vil ha da? De har jo mange flotte…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis jeg tolker deg riktig kunne dere tenke dere Märta som kaffeservise dersom dere "må" velge fra Porsgrunn. Ser ikke noe galt i at dere eller andre som står grandonkelen nærmere hinter om at dere kunne ønske dere dette. Når det en gang er slik at "alle andre" har fått dette før dere, synes jeg ikke det er grådig eller sleipt å på en måte forvente seg det samme. Altså; dere sier at dersom dere får samme gave som andre har fått før dere, ønsker dere at det er Märta.

Så kan dere jo heller sette opp et kaffeservise fra en annen leverandør på ønskelisten som er helt slik dere ønsker dere.

Var dette til noen hjelp?

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men jeg er virkelig enig i overskriften din; "luksus problem". Synes at det er unødvendig å blande seg opp i hva andre vil gi til en selv. Overlat noe til fantasien!

Mener ikke å være sur, for jeg forstår jo at du ønsker å få et servise du liker, men jeg synes nok at det er en god ide å være litt beskjeden på det området. Dere kan jo legge ut gavelister, å opplyse om det slik at han kan se på den om han ønsker det. Lenger enn det ville iallefall ikke jeg gått.

Lykke til, dere blir sikkert fornøyde uansett :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å la noen andre hinte litt om hvilket service

dere kunne tenke dere...?

Foreldrene dine for eksempel?

Hvis dette er din grandonkel er det jo din mor eller fars onkel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kansje kalles et luksusproblem, men jeg synes faktisk ikke det er så kjekt å fylle skuffer og skap med en masse ting en ikke liker. Gaver synes jeg er veldig vanskelig både å gi og å få, nettopp fordi man ofte ikke vet hva vedkommede har / trenger eller ønsker seg.

Jeg ønsker rett og slett og velge selv hva jeg skal fylle mine omgivelser med, og ikke fylle opp huset med ting jeg har fått og som jeg har for dårlig samvittighet til å bytte.

De som nå kommer til å reagere og å si at jeg er utakknemmelig osv får bar gjøre det, for dette mener jeg faktisk.

Så mitt råd til deg er at du så absolutt bør si hvilket servise dere foretrekker. Jeg tror faktisk også at de fleste som gir gaver ønsker å gi en gave som mottakeren vil like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...