Gjest Gjest Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 En venn av meg sier i disse dager opp jobben sin for å fine seg noe bedre et annet sted - og han vil motta dagpenger for en overgangsperiode inntil han får seg ny jobb. Dagpengebeløpet hans vil bli ca. utbetalt kr 10 000/mnd. De siste to årene har han tjent brutto 290 - 320 000. Kan han søke om bostøtte fordi han nå vil bli en dagpengemottaker? Husbanken sier noe om hvem som kan søke men nevner ikke "dagpenger", kun "de som mottar trygdeytelser"...
Gjest Pax Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Jeg antar det, men det er jo bare å ringe til boligkontoret og høre.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Ifølge denne linken står ikke dagpenger oppført som noe som gjør at folk kan søke bostøtte: http://rettighetssiden.no/index.php?mod=on...6540a70f4ede870
Gjest pling Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Alle kan søke om bostøtte.. (dersom leiligheten/huset oppfyller kravene)Husbanken vurderer behovet utfra sine retningslinjer om inntektsgrenser. Har man gått vesentlig ned i inntekt siden forrige likning, så kan man be om at dagens inntekt blir lagt til grunn. Da må man dokumentere denne overfor husbanken. Man må også skrive årsak til inntektsnedgangen, samt hvor lenge man regner med at det kan vare. Nå kan man søke innen 14 hver mnd fremfor 3 ganger i året som det var tidligere.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 Alle kan søke om bostøtte.. (dersom leiligheten/huset oppfyller kravene)Husbanken vurderer behovet utfra sine retningslinjer om inntektsgrenser. Har man gått vesentlig ned i inntekt siden forrige likning, så kan man be om at dagens inntekt blir lagt til grunn. Da må man dokumentere denne overfor husbanken. Man må også skrive årsak til inntektsnedgangen, samt hvor lenge man regner med at det kan vare. Nå kan man søke innen 14 hver mnd fremfor 3 ganger i året som det var tidligere. Kan ikke se at disse inntektsgrensene er kjent eller synlig på hjemmesidene deres...hvordan skal en vite det?
Gjest Blondie65 Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 Jeg vet ikke hvorfor de ikke har tatt med dagpenger, men jeg kjenner flere som har fått det når de har vært arbeidsledig og mottatt dagpenger. Så jeg ville søkt.
Gjest pling Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 De inntektsgrensene som Husbanken følger står ikke skrevet i informasjon til brukerne. De blir bare sendt ut til boligkontorene. For å få vite de må man henvende seg til boligkontoret i sin kommune.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 Han vil sannsynligvis komme over inntektsgrensen på ca 170000 (forutsatt at han får en utbetaling av dagpenger på 62,5% av lønn). Har han barn? Dette kommer også inn i saksbehandlingen. Jeg har ca 15000 netto i inntekt og får 242 kr i mnd i bostøtte (har en liten datter).
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2007 #9 Skrevet 15. november 2007 En venn av meg sier i disse dager opp jobben sin for å fine seg noe bedre et annet sted - og han vil motta dagpenger for en overgangsperiode inntil han får seg ny jobb. Dagpengebeløpet hans vil bli ca. utbetalt kr 10 000/mnd. De siste to årene har han tjent brutto 290 - 320 000. Kan han søke om bostøtte fordi han nå vil bli en dagpengemottaker? Husbanken sier noe om hvem som kan søke men nevner ikke "dagpenger", kun "de som mottar trygdeytelser"... De går vel ikke ut fra dagens inntekt,men forige år? Så høy inntekt han har hatt, så er det vel tvilsomt om han får støtte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå