Gå til innhold

Benk til entré

Gjest iza_belle

Anbefalte innlegg

Gjest iza_belle

Har en relativ stor og kvadratisk entré, men alle veggene blir "brutt" av enten vindu eller dører slik at det ikke er plass til et langt garderobeskap. Tenkte derfor på å ha en benk (evt. 2 enkle eller en hjørnebenk) med pute oppå og oppbevaringsplass inni/under, men finner ikke noe slikt. Er det noen som tilfeldigvis har sett noe lignende? Her er et eksempel på det jeg er ute etter, bare at denne blir litt for "kraftig" og en smule kort: benk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helen Parr

Vi har nettopp kjøpt benk til entreen. Den er fra Montana med sort pute i lær oppå og to esker på hjul under. Kjempepraktisk å ha votter, luer, refleksvester og annet stasj til ungene. Dessuten legger jeg klart svømmetøy i den ene med en gang det er vasket, så det er lett å huske når de skal ha svømming på skolen.

Vi kjøpte fra Haungaard møbler i Danmark. De sender til Norge. Dessuten har de egen møbeltapetserer som syr pute etter mål. Nydelig håndverk i god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laget en lang benk av kjøkkenskap (overskap til å ha over kjøleskap). Kjøpte en benkeplate til å ha over + puter. God sittehøyde og dybde. God lagringsplass også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iza_belle

Idéen til s.n. var faktisk ikke så dum! Tenkte muligens på flere slike fra IKEA. I utgangspunktet kunne jeg tenkt meg en slik løsning som s.n. skisserer, men da uten benkeplate oppå, men man må kanskje ha plate slik at "skapbenkene" tåler litt belastning. Tror jeg vil ha dem helt hvite, kanskje det finnes hvite benkeplater også...

Så da er det lange, rektangulære, skumgummifylte puter som gjenstår. Det var litt vanskelig å finne, så løsningen blir vel å kjøpe stoff i metervare som passer til resten av interiøret i entréen og få noen til å sy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte skapene på IKEA - en hvit type, og med veldig nøytrale håndtak. Vår benk er satt sammen av 6 slike skap. Vi hadde først madrass over (før vi pusset opp), og det fungerte som en slags sofa (vi har det i stua). Vi syntes likevel det ble finere med plate på - den er i samme fargetone som gulvet. Platene kommer selvfølgelig i alle farger og varianter. Vi få masse positive kommentarer på benken vår! Fint med ekstra sitteplass, og god oppbevaring (ett av skapene fungerer til tider som Barbies hjem... men det er kanskje litt slitsomt i en gang...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...