Gå til innhold

familiebesøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha familiebesøk i forbindelse med bursdagen min søndag om 2 uker. Vi blir 12 stk i alderen 16-80 år. Vanligvis serverer jeg kaker, boller, vafler, kaffe, brus og litt snacks. Det er ikke noe problem for meg å lage disse tingene, men tenkte å kanskje gjøre en liten vri, og servere noe annet enn kaker, sånn som det alltid blir gjort i bursdagsbesøkene i vår familie. Kanskje invitere folk litt tidligere enn avtalt og servere noe mer middagsaktig.

Fikk tidligere forslag om tapas til en jentekveld jeg skal ha, men da kommer vi bare til å være 6-7 stk...er det "stress" å lage tapas til 12 stk? Foreldrene mine digger tapas i allefall, men har aldri laget det her hjemme før....

Andre alternativer til det tradisjonelle kakebesøket?

Videoannonse
Annonse
Gjest nextlife
Skrevet
...er det "stress" å lage tapas til 12 stk? Foreldrene mine digger tapas i allefall, men har aldri laget det her hjemme før....

Når man først går igang med å lage tapas er det nesten like mye arbeid å lage til mange, som til få :)

Skrevet

Sist bursdag vi hadde her i huset serverte vi følgende:

* skål med blandet enkel salat med skinke, egg, pasta, issalat, tomat, agurk og mais

* skål med en litt mer spennende salat med stekt kyllingbryst, ruccola, issalat, sesamfrø, ristet champignon, stekt minimais, pasta, røde bønner, bacon, fetaost, tomat, ananas, selleri og paprika

* karrikrydret pastasalat med kyllingkjøtt, pasta, majones, creme fraiche, løk, salt, pepper, sukker og karri

* focatia med oliven, soltørket tomat og flaksalt

* baguette

* hvitløksdressing

* vinagrette

* ostekake

* hjemmelaget isparfait med bringebærcoolier

* frisk fruktsalat

Da var vi 9 voksne og 11 barn.

Alle spiste noe, selv de mest kresne... :jepp:

Skrevet

Jeg ville valgt smørbrød. Min erfaring er at eldre mennesker foretrekker det gamle kjente .. og dessuten er smørbrød populært hos den yngre garde og ..

.. jeg synes tapas er alldeles nydelig og har det ofte når vi har venner på besøk .. Men jeg følte ikke det var like heldig en gang jeg valgte det til et finere selskap med familie i alle aldre .. Selvom tapasen jeg serverte den gang kom fra den fineste tapasrestauranten i byen - så kvaliteten var på topp ...

Skrevet

Hva med pølse i lompe? Det er noe de aller fleste liker, samme hvilken alder de er :)

Skrevet

Takk for gode forslag, så ikke at noen hadde svart før nå... Tror kanskje det blir et slags koldtbord, med salat og smørbrød og diverse sånn som flere av dere har foreslått :)

Skrevet

Stek rundstykker, ha gode oster og annet pålegg som de kan legge på selv.

Skrevet

Ost og vin er et alternativ. Det hadde vi i går da bror fylte året, da hadde vi folk i samme aldersspenn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...