Gå til innhold

SAMME HVER GANG de blir tause

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_kaisa_*
Skrevet

hver gang jeg møter en ny mann og blir forelsket -- og blir sammen med vedkommne begynner det med at han er oppmerksom og sender fine sms om hvor han gleder seg til se meg ol.. og ringer ..så dabber dette av etter en til to mnd.. det er fælt for mine følelser er alltid stabile mens menn hva er det med de? jeg er 33 år så har møtt endel er utrolig skuffet og det er grenser for hvor mye en orker bli såret... er så gla i han jeg vært sammen med 1,5 mnd nå men nå er han også blitt sånn stille en dag eller to og kanskje en sms en dag mens før var det mye mer.. :-( tar jo dette som et tegn på noe men han sier enno han er gla i meg men takler ikke miste en til... har ikke sagt fra at jeg vil ha mere livstegn fra han hater si hvordan menn skal være de burde vite selv at de skal være oppmerksomme.-.- ikke bare bli tause.... har dere tips?jeg maser ikke på han ,aldri,,, har ikke gitt uttrykk for at dette er for lite for meg..for lite "kontakt"...

er redd slikt skal skremme en mann mer om en begynner si hva en trenger mer av osv... men jeg trenger jo en som kan snakke med meg hver dag-- nærheten...

er det dumt si til en mann at skal det være sånn mellom oss er det sikkert ikke noen ide fortsette... selv om jeg ikke klarer miste han..er jo blitt så indelig gla i han...men veit jeg orker ikke sitte føle meg ensom fremover ....og lure på om hans tilbaketrekking betyr at han egentlig vil ikke ha meg mer..

Videoannonse
Annonse
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Det er ikke slik at du tar for lite kontakt da at han blir usikker?

Vet at jeg kan være slik at jeg ikke tar noe kontakt og overlater alt til gutten og da kan han bli usikker igjen..

Gjest Gjest_kaisa_*
Skrevet
Det er ikke slik at du tar for lite kontakt da at han blir usikker?

Vet at jeg kan være slik at jeg ikke tar noe kontakt og overlater alt til gutten og da kan han bli usikker igjen..

ja tar igrunn ikke så mye kontakt tenker vel mere gammeldags at menn skal kurtisere en jente slik var det jo før... men jeg svarer jo på hans sms--- men siste tiden har han begynt la være svare på mine deretter-- syns det er småfrekt..sa til han en gang før at han svarer jo ikke ..så sa han han svarer når han selv finner ut...

nettopp fordi jeg vet menn hater masete klengete jenter så er jeg heller ganske stille

Skrevet
ja tar igrunn ikke så mye kontakt tenker vel mere gammeldags at menn skal kurtisere en jente slik var det jo før... men jeg svarer jo på hans sms--- men siste tiden har han begynt la være svare på mine deretter-- syns det er småfrekt..sa til han en gang før at han svarer jo ikke ..så sa han han svarer når han selv finner ut...

nettopp fordi jeg vet menn hater masete klengete jenter så er jeg heller ganske stille

Du, tenk hvordan det er for han da. Hvor lenge skal han liksom "kurtisere" deg? Jeg skjønner godt at menn ikke opprettholder intensiteten når kvinnene gir så lite av seg selv. Jeg kan tenke meg at det går ut over stoltheten deres at de må pese sånn for å opprettholde kontakten. Vi lever da i 2007. Han tenker vel at når du tar så lite kontakt så er det vel et tegn på at du ikke trenger noe særlig kontakt med han. Kan godt hengde at han har blitt irritert på deg siden det har vært opp til han hele tiden. Jeg mener at det skal være 50-50. Er jeg interessert, viser jeg det. Maser ikke, men tar kontakt når jeg føler for det. Gjør jeg ikke det er det et sikkert tegn på at jeg ikke er så veldig interessert.

Gjest Gjest_kaisa_*
Skrevet
Du, tenk hvordan det er for han da. Hvor lenge skal han liksom "kurtisere" deg? Jeg skjønner godt at menn ikke opprettholder intensiteten når kvinnene gir så lite av seg selv. Jeg kan tenke meg at det går ut over stoltheten deres at de må pese sånn for å opprettholde kontakten. Vi lever da i 2007. Han tenker vel at når du tar så lite kontakt så er det vel et tegn på at du ikke trenger noe særlig kontakt med han. Kan godt hengde at han har blitt irritert på deg siden det har vært opp til han hele tiden. Jeg mener at det skal være 50-50. Er jeg interessert, viser jeg det. Maser ikke, men tar kontakt når jeg føler for det. Gjør jeg ikke det er det et sikkert tegn på at jeg ikke er så veldig interessert.

hmm men er vel mye pga min bakgrunn at jeg er såret av omtrent alle xer at jeg ikke tør vise for stor interesse... og det at om jeg skrev sms hver gang jeg tenkte på han og ville si han noe fint hadde det blitt for ofte og dermed skremt han..også blir jeg såret om jeg driver skriver feks en koselig nattahilsen og ikke får svar--derfor lar jeg vær sende..

Skrevet
er så gla i han jeg vært sammen med 1,5 mnd nå men nå er han også blitt sånn stille en dag eller to og kanskje en sms en dag mens før var det mye mer..

Det er da helt normalt! Å kalle det taushet at du ikke får sms på en dag eller to, er å overdramatisere. I starten sender man meldinger hele tiden, og så avtar det litt etter hvert. Du får si til ham at du vil ha sms hver dag hvis det er så viktig for deg, ellers får du la ham sende dem når han føler for det. Du kan ihvertfall ikke måle følelsene hans i antall sendte meldlinger.

Skrevet
hmm men er vel mye pga min bakgrunn at jeg er såret av omtrent alle xer at jeg ikke tør vise for stor interesse... og det at om jeg skrev sms hver gang jeg tenkte på han og ville si han noe fint hadde det blitt for ofte og dermed skremt han..også blir jeg såret om jeg driver skriver feks en koselig nattahilsen og ikke får svar--derfor lar jeg vær sende..

Skjønner det. Det er lett å bli skadeskutt. Men man kan ikke gi opp. Hvis man ikke tør lenger blir det enda vanskeligere å oppnå det man vil ha. Jeg tror det er et poeng å ikke henge seg så veldig opp i alt. I alle fall ikke laga drama av ting som kanskje er bagateller. Jeg tror overdramatisering skremmer vannet av gutta. HAR du sendt koselig nattamelding og ikke fått svar? Eller er det bare noe du er redd for?

Du behøver jo ikke skrive sms HVER gang du tenker på han. Men ikke la det gå for mange dager i alle fall. Om du tar kontakt annen hver dag er det kanskje nok til å trigge han litt igjen. Om han fortsetter med å ikke svare deg er det jo litt rart og det er da kanskje på tide å droppe han. Evt spørre han om han i det hele tatt er interessert. Noen ganger er det bedre å bare være rett fram tror jeg. Når man ikke spør får man ikke svar. Det har jeg smertelig fått erfare og angrer den dag i dag på at jeg ikke gjorde. :( Stolthet ødelegger noen ganger for oss selv. Gutter er usikre på oss de og og de kan dessverre ikke lese tanker og er UTROLIG dårlig til å ta hint. :klem:

Skrevet

Jeg forstår deg så altfor godt. Var for lenge sammen med en fyr som drev så godt som terror når det gjaldt å gjøre seg selv utilgjengelig og ikke svare på henvendelser. Etter det er jeg blitt veldig sårbar og tåler mye mindre enn før. Jeg forstår ærlig talt ikke hva som er så vanskelig med å faktisk sende en hilsen om dagen og svare på de spørsmål man får, når man vet hva dette betyr for den andre parten. Nå vet jo ikke din nåværende hvordan du har det. Men selv har jeg prøvd det meste - både med han som forårsaket sårbarheten og han jeg har nå. Synes ingenting hjelper. Sier du fra, så er det mas og resulatet blir ofte det motsatte. Sier du ikke fra, så er selvsagt resultatet at alt fortsetter som før. Tar du selv initiativ og ansvar, så er responsen like dårlig. Og venter du på ham, så er det fortsatt det samme. De fleste menn har antakelig denne tendensen med å være veldig på i begynnelsen og så dabbe veldig av etter et par måneder. Men vet fra venninner at det finnes unntak, så rent genetisk er det neppe. Skulle ønske menn interesserte seg noe mer for samlivsproblematikk og tok noen hensyn. Som sagt så kan jeg ikke fatte at kostnaden skal være så himla stor for dem når det gjelder akkurat dette med å være litt mer tilgjengelige. Men de har vel ikke følt denne smerten selv da, slik at de fatter hvor ufattelig vondt disse "bagatellene" faktisk gjør...

Gjest Gjest_Devin_*
Skrevet
Jeg forstår deg så altfor godt. Var for lenge sammen med en fyr som drev så godt som terror når det gjaldt å gjøre seg selv utilgjengelig og ikke svare på henvendelser. Etter det er jeg blitt veldig sårbar og tåler mye mindre enn før. Jeg forstår ærlig talt ikke hva som er så vanskelig med å faktisk sende en hilsen om dagen og svare på de spørsmål man får, når man vet hva dette betyr for den andre parten. Nå vet jo ikke din nåværende hvordan du har det. Men selv har jeg prøvd det meste - både med han som forårsaket sårbarheten og han jeg har nå. Synes ingenting hjelper. Sier du fra, så er det mas og resulatet blir ofte det motsatte. Sier du ikke fra, så er selvsagt resultatet at alt fortsetter som før. Tar du selv initiativ og ansvar, så er responsen like dårlig. Og venter du på ham, så er det fortsatt det samme. De fleste menn har antakelig denne tendensen med å være veldig på i begynnelsen og så dabbe veldig av etter et par måneder. Men vet fra venninner at det finnes unntak, så rent genetisk er det neppe. Skulle ønske menn interesserte seg noe mer for samlivsproblematikk og tok noen hensyn. Som sagt så kan jeg ikke fatte at kostnaden skal være så himla stor for dem når det gjelder akkurat dette med å være litt mer tilgjengelige. Men de har vel ikke følt denne smerten selv da, slik at de fatter hvor ufattelig vondt disse "bagatellene" faktisk gjør...

samlivsproblematikk? Snakker vi ikke om kurtisering her?

nyhet: verden evolverer ikke rundt de søte hodene deres. Dessverre.

Mas.

Skrevet

Hvordan overlevde noen i årene før sms...

Det er vitterlig ikke så vanskelig å oppfatte etter noen månder om hvor terskelen for å mase ligger.

Noen liker melding hver dag, noen syns det er et ufattelig mas å skulle skrive sms om ingenting.

Møtes når dere kan, og bruk energien på å analysere hva som skjer da i stede.

Gjest Gjest kaisa
Skrevet
samlivsproblematikk? Snakker vi ikke om kurtisering her?

nyhet: verden evolverer ikke rundt de søte hodene deres. Dessverre.

Mas.

nei men hallo er da faen ikke mas når en selv ikke maser i det hele og store men er at en glede slukkes i en når en glad skriver en hyggelig sms uten få svar...

alt er enda fint når vi ses men akkurat dette ulmer jo i bakgrunn for min del og lurer på hva jeg egentlig betyr!!

Skrevet

Ikke lur så mye, da. Lev livet ditt i hverdagen som du alltid har gjort, og nyt det når dere er sammen, som sagt.

Det gjør mer skade enn glede å analysere relasjoner uten å ha hele konteksten.

"slapp av", som jeg ville sagt :)

Gjest Gjest_kaisa_*
Skrevet
Ikke lur så mye, da. Lev livet ditt i hverdagen som du alltid har gjort, og nyt det når dere er sammen, som sagt.

Det gjør mer skade enn glede å analysere relasjoner uten å ha hele konteksten.

"slapp av", som jeg ville sagt :)

vel møtte kjæresten isted så skrev jeg en sms etetr han dro ..men nå en time etter ikke noe svar sånt synes jeg sårer for jeg føler meg ikke trygg på han da feks om jeg betyr mye for han burde han svart----- tenker jeg.... for i begynnelsen av et forhold er alt skjørt.. særlig for en som blitt svikta og løyet til av tidligere menn.

Skrevet

Syns vel ikke det er direkte rart om han ikke har svart på en melding som du skrev rett etter han dro...

Spørs selvsagt hva du skrev, og om det var et spørsmål i meldinga.

Gjest Gjest kaisa
Skrevet
Syns vel ikke det er direkte rart om han ikke har svart på en melding som du skrev rett etter han dro...

Spørs selvsagt hva du skrev, og om det var et spørsmål i meldinga.

vel er nå uhøflig ikke svare -- jeg skriver ikke sms ofte så når jeg gjør det burde han svare synes jeg da. da jeg svarer på hans.og er jo en kommunikasjonsmåte .. samme som når en spør om noe i real life får en svar.. men forholdet vårt er bra når vi ses men tlf og sms er det helt tomt for.. elelr dårlig med-- men men en får vel aldri alt ,...MEN RART NÅR DET ER BRA NÅR VI SES BURDE DET JO VÆRE LIKE BRA NÅR VI IKKE SES..

Skrevet

Verdt å merke seg at mange menn ikke gidder sms'er da. (sikkert mange damer også).

Jeg skal ærlig inrømme at jeg er en dust til å svare på sms.. Leser de,- skal svare siden, men glemmer de. Har ingenting med følelser å gjøre, det er bare sånn jeg forholder meg til sms.

Du får høre md han, kanskje det er sånn han er også.

Det er dumt å lage en konflikt, fordi dere oppfatter mobilbruk forskjellig.

Når alt er bra med dere når dere møtes, så er det nok det når han har gått ut døra også, tenker JEG da.. :)

Ps. Kanskje han har dysleksi, vet det er en del som er flaue over å svare på sms'er..

Gjest Gjest kaisa
Skrevet
Verdt å merke seg at mange menn ikke gidder sms'er da. (sikkert mange damer også).

Jeg skal ærlig inrømme at jeg er en dust til å svare på sms.. Leser de,- skal svare siden, men glemmer de. Har ingenting med følelser å gjøre, det er bare sånn jeg forholder meg til sms.

Du får høre md han, kanskje det er sånn han er også.

Det er dumt å lage en konflikt, fordi dere oppfatter mobilbruk forskjellig.

Når alt er bra med dere når dere møtes, så er det nok det når han har gått ut døra også, tenker JEG da.. :)

Ps. Kanskje han har dysleksi, vet det er en del som er flaue over å svare på sms'er..

HMM er så skummelt bli så gla i noen( MEST LYST BINDE HAN FAST OG SLENGE NØKKELEN.... HMM)...at man føler for mye nesten.. bare man er i saMMe rom blir en så gla..man blir jo gla av være med venner og men kan ikke måles med dette-- men vil ikke bli utnytta ..mens venninner ofte får langvarige forhold har mine en tendens til bli korte og fulle av løfter fra menn som bare brytes..

altså alle gangene før han vært her har han skrevet når han kom hjem så regnet liksom med den kom.. men siste to ukene har det blitt sånn stille.... men han har endel tenke på for tiden tror jeg også..

Skrevet
HMM er så skummelt bli så gla i noen( MEST LYST BINDE HAN FAST OG SLENGE NØKKELEN.... HMM)...at man føler for mye nesten.. bare man er i saMMe rom blir en så gla..man blir jo gla av være med venner og men kan ikke måles med dette-- men vil ikke bli utnytta ..mens venninner ofte får langvarige forhold har mine en tendens til bli korte og fulle av løfter fra menn som bare brytes..

altså alle gangene før han vært her har han skrevet når han kom hjem så regnet liksom med den kom.. men siste to ukene har det blitt sånn stille.... men han har endel tenke på for tiden tror jeg også..

Jeg skjønner deg kjempegodt. Og velger å IKKE sende sms til ham som jeg har noe på gang med for øyeblikket. Det er så ekkelt å mote seg opp til å sende sms (jeg er ikke spesielt aktiv sms-sender i utgangspunktet), tenke "skal/skal ikke" og til slutt hoppe i det og sende en liten melding. Og så får man ikke svar! Vente og vente, tenke "han er sikkert opptatt" og så videre, finne på mange unnskyldninger for ham (he he, en gang var jeg faktisk bekymret for om han hadde kommet utfor en bilulykke eller noe slikt, kunne ikke forstå hvorfor han ikke svarte, til og med når jeg hadde skrevet et direkte spørsmål).

Nei, bedre å skåne seg for slikt, og heller håpe at fyrene kanskje gleder seg til å møte oss i Real Life i steden. Når mine venninner sender søte sms-meldinger (og får tilsvarende tilbake) flere ganger gjennom en hel kveld med fyrer de har noe på gang med, prøver jeg å minle litt med øynene og tenke "så puberalt!" - men egentlig er jeg jo litt misunnelig.

Det at man ikke får bekreftelse gjennom (svar på) sms gjør jo at man holder litt mer tilbake i et forhold, for å skåne seg selv dersom dette skulle være tegn på manglende interesse fra hans side.

Skrevet

Skjønner frykten for å bli såret er stor. Og det er da ikke noe rart. Men dere forsaker mye med å la være å tørre, gi av dere selv.

Kjenner desverre til mange tilfeller der passiv og tilbakeholden jente ikke får drømmegutt, fordi han tror hun ikke er intr.

Enklere sagt enn gjort, - jeg vet. Men å holde tilbake for å være redd for å bli såra over tid, tror jeg sårer mer i lengden, enn å bli såret av og til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...