Gå til innhold

Øyekatarr

Fremhevede innlegg

Gjest Mzfire
Skrevet

I noen dager nå har jeg hatt litt vondt i det ene øyet mitt. I dag har jeg hatt litt puss i det. Kan det være øyekatarr? Lurer på hvordan en får det og jeg vet at det er veldig smittsomt. PÅ jobben er jeg veldig flink med håndhygienen. Da jeg jobber med mennesker. Ellers er det ene øyet litt mer hovent rundt øyelokket..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan godt være øyekatarr hvis du har gult puss i øynene.

Et tips er å vaske øynene med en helt ren klut fuktet i kokt, avkjølt vann. Gjør dette flere ganger daglig til symptomene er borte.

Hvis det ikke hjelper må du gå til legen og få dråper eller salve. Da pleier det å gå fort over.

-valla-

Gjest Anonymous
Skrevet

Det bruker gjerne bli byll ved øyekatar, jeg anbefaler at du oppsøker lege før det kommer så langt.

Jeg fikk ved et uhell noe drit på øynene (jeg har ingen anelse hva det var, men jeg var betent bare timer etterpå), og byllen ble så stor at jeg ikke greide å se med det aktuelle øyet.

Legen stakk hull på byllen og renset det, og det var absolutt ikke noe morsomt å se ham stikke en kniv inn på baksiden av øyet.

Så oppsøk lege fort, mitt beste råd.

Det er for øvrig smittsomt. Jeg anbefaler deg å være forsiktig med matlaging for andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...