Kara W Skrevet 14. november 2007 #21 Skrevet 14. november 2007 Båt? Det er ikke alle båtselskaper som tilater hund, og de fleste som tilater tilater ikke at man her med seg hunden. Man kan da velge mellom å la hunden sitte i bilen, eller så finnes det egne bur, som man ikke har tilgang til under reisen. Uansett er da hunden gjerne alene i oppmot et døgn (kommende ann på hvor man reiser). Dette er mye lenger enn de ville vært i et fly, og jeg tror motoren bråker enda mer (den ene gangen jeg tok båt var hundeburene på bildekket (i eget rom) veldig nerme motoren). Det finnes båtselskaper som tilater en å ha med seg hunden hele veien, men så var det å håpe på at man skulle samme sted som den båten da. Til England har man kun valget mellom bil og fly. I fly må de som sagt gå som Cargo. Kommer man med bil så må veterinærpapirene være under 48 timer gammle (gjelder forøvrig fly også, da), som betyr at man må kjøre som bare fy for å rekke det. Det siste alternativet er 6 måneder karantene. Jeg tok med meg hunden min når jeg flyttet. Det var verdt det, men jeg tror jeg hadde tenkt meg veldig godt om før jeg tok den turen igjen!
la Flaca Skrevet 14. november 2007 #22 Skrevet 14. november 2007 Nei, nye regler kom november 06 etter munn- og klovsykeutbruddet i England. Dyr som reiser inn og ut av England med fly må reise cargo. Det er et midlertidig tiltak heldigvis.
Kara W Skrevet 14. november 2007 #23 Skrevet 14. november 2007 Nei, nye regler kom november 06 etter munn- og klovsykeutbruddet i England. Dyr som reiser inn og ut av England med fly må reise cargo. De er eldre enn som så. Da jeg reiste over i 2004 måtte hunder også reise som cargo. Dyrt og stressende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå