Gjest *usikker* Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Til sommeren skal samboeren min sin beste kompis gifte seg, og samboeren min skal da være forlover.. Det jeg lurer på er hva som er vanligst når det gjelder bordplassering for forloverene som har en partner? Bruden skal ha to forlovere, og den ene har vært sammen med samboeren min også.. Har det noen betydning??
Gjest *usikker* Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Kan jo også nevne at de eneste jeg kjenner er bruden, brudgommen, brudgommens søster og samboeren min..
Gjest nextlife Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Tror at det vanligste er at forloverne har hverandre til bords
Amadea Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Jeg tror ikke det er vanlig at forloverne får saerbehandling. Enten så splittes par eller så splittes ikke par. Hvis parene splittes er det kanskje naturlig at forloverne settes sammen, men brudeparet burde vel skjönne at de ikke bör sette samboeren din sammen med exen sin. Siden du kjenner brudeparet kan du vel snakke med de om du er engstelig for dette.
Sympatia Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Kan ikke du spørre de som gifter seg da? Jeg ville latt forloverne sittet sammen med sine kjære da...
Gjest nextlife Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Var "problemet" her at - du ikke kjenner så mange, og er redd for å bare sitte med fremmede? - at kjæresten din kanskje får sin eks til bords?
Gjest Eline80 Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Vi har tenkt å plassere folk parvis, selv om det kanskje er i mot reglene. Egentlig skal jo de som er samboer/forlovet sitte sammen med partner, mens de som er gift IKKE skal sitte sammen med partner. Vi har lyst til at alle skal ha det hyggelig og setter alle parvis. Blir helt fjernt å dele opp noen par og ikke andre. Forloverene har sine kjære til bords hos oss.
Rosalie Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 Var "problemet" her at - du ikke kjenner så mange, og er redd for å bare sitte med fremmede? - at kjæresten din kanskje får sin eks til bords? Hvis jeg var trådstarter, ville begge deler vært et problem. Jeg hadde latt være å dra dersom jeg ikke fikk sitte med noen jeg kjente under middagen. Ikke alle settinger jeg er like konfortable i, og litt stive middager hvor jeg er som privatperson er en av dem.
Marge Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 Jeg hadde ikke fått med meg at "det er i mot reglene" å sette folk parvis? Det kunne ikke falle meg inn å dele opp par, da jeg vet selv hvor gjerne jeg vil sitte sammen med min kjære ved slike anledninger. Jeg har (heldigvis) aldri vært i bryllup der man har splittet parene, og hos oss får alle par sitte sammen - enten de er forlovere eller andre gjester. Men kan du ikke bare spørre? Og evt. si fra at du gjerne vil sitte sammen med din kjære fordi du ikke kjenner så mange andre? Vi får jo håpe at de som gifter seg forstår at det er relativt upassende å sette din kjære sammen med eksen...
jente 79 Skrevet 12. november 2007 #10 Skrevet 12. november 2007 Vi plasserte alle parvis inkludert forloverene. De som ikke hadde partner passet vi på å plassere sammen med noen de kjente. Alle par som kjente noen ble plassert i nærheten av noen kjente. Når mannen var forlover ble forloverene plassert sammen. Mannen hennes og jeg ble satt sammen rett over bordet for dem. Sånn sett var det helt greit. Men ble ganske sur før jeg hørte at jeg skulle sitte i nærheten av mannen. Har vært med på nok dårlig gjennomtenkte bordplasseringer mens jeg var singel og det er ikke særlig moro å sitte på et bord hvor alle kjenner alle unntatt deg... Hør litt med brudeparet du. Forhåpentligvis tar de hensyn til ønskene dine
Gjest *usikker Skrevet 12. november 2007 #11 Skrevet 12. november 2007 Var "problemet" her at - du ikke kjenner så mange, og er redd for å bare sitte med fremmede? - at kjæresten din kanskje får sin eks til bords? Siden jeg ikke kjenner mange er sjansen for at jeg må sitte sammen med noen jeg ikke kjenner naturlig nok stor. Og det er jeg jo klar over. Men hadde satt pris på å få sitte sammen med kjæresten min, det er jo klart. Det at den ene av forloveren er en eks av kjæresten min merker jeg at jeg hadde reagert på hvis det hadde blitt de to satt sammen. Hvem hadde ikke reagert med at ekser skal settes sammen??
Gjest nextlife Skrevet 12. november 2007 #12 Skrevet 12. november 2007 Siden jeg ikke kjenner mange er sjansen for at jeg må sitte sammen med noen jeg ikke kjenner naturlig nok stor. Og det er jeg jo klar over. Men hadde satt pris på å få sitte sammen med kjæresten min, det er jo klart. Det at den ene av forloveren er en eks av kjæresten min merker jeg at jeg hadde reagert på hvis det hadde blitt de to satt sammen. Hvem hadde ikke reagert med at ekser skal settes sammen?? I de fleste selskaper jeg har vært har man splittet parene, derfor er det vel naturlig for meg da, valgte å gjøre det i vårt eget bryllup. Jeg kan heller ikke se problemet i at han har sin eks til bordet, det er vel en årsak til at hun er eksen. Men, dersom du opplever det så problematisk, kan du jo ta det opp med brudeparet.
LilleKylling Skrevet 12. november 2007 #13 Skrevet 12. november 2007 Vi var i brylupp i fjor sommer og min mann var forlover. Jeg satt ved siden av han, mens den andre forloveren satt rett ovenfor han. Det hadde blitt en mindre hyggelig dag for meg om jeg ikke hadde fått sitte sammen med han siden jeg ikke kjente andre der særlig godt. Det er ikke alle som er like sosiale av seg og jodler rundt med fremmede. Synes det var utrivelig nok å bli "forlatt" når de tok bilder. Du kan spørre brudeparet om bordplasseringen, eller kanskje få mannen din til å gjøre det for deg siden han er forlover.
LilleKylling Skrevet 12. november 2007 #14 Skrevet 12. november 2007 Skjønner forresten godt at du ikke vil at han skal sitte ved siden av eksen sin, det burde da virkelig brudeparet også skjønne.
naley Skrevet 12. november 2007 #15 Skrevet 12. november 2007 Hos oss satt min forlover med sin partner på sin høyre side og på venstre av hennes side satt mannens forlover. Vist du kjenner brudeparet kan du jo høre litt med de, evnt mannen din kan høre litt for deg.
Gjest *marie* Skrevet 12. november 2007 #16 Skrevet 12. november 2007 Til sommeren skal samboeren min sin beste kompis gifte seg, og samboeren min skal da være forlover.. Det jeg lurer på er hva som er vanligst når det gjelder bordplassering for forloverene som har en partner? Bruden skal ha to forlovere, og den ene har vært sammen med samboeren min også.. Har det noen betydning?? Jeg har inntrykk av at det er mest vanlig at man splitter opp par, uansett om de er gift eller "bare" kjærester. Vi kommer også til å gjøre dette i vårt bryllup,men jeg tror at de fleste tilstreber at alle skal ha det hyggelig under middagen, slik at man tenker nøye gjennom hvem som skal sitte ved siden av hverandre. Derfor kommer nok ikke kjæresten din til å bli plassert ved siden av en ex heller... bestekompisen hans kjenner vel dere godt nok til det? Som andre foreslår her, er det jo mulig å høre med de også da? Og forklare de at du synes det er ekkelt?
LilleKylling Skrevet 12. november 2007 #17 Skrevet 12. november 2007 Skjønner ikke hvorfor man skal splitte opp par....???
Gjest *marie* Skrevet 12. november 2007 #18 Skrevet 12. november 2007 Tror bakgrunnen for det er at folk skal få mulighet til å snakke med andre enn den de ser hver dag ellers.... er jo bare snakk om noen timer til middag, så setter folk seg slik de ønsker etter middagen. Tror rett og slett det blir litt mer "liv" på den måten og på den måten kan folk bli kjent litt på tvers av familiene. Jeg synes i alle fall det er helt ok Synes det er værre at folk må sitter etter "rang"... det kan nok fort bli kjedelig. Så hos oss skal det være en god blanding av ung,halvgammel og helgammel ved siden av hverandre
Usikker Skrevet 12. november 2007 #19 Skrevet 12. november 2007 Er jeg bedt i selskap der det er bordplassering så blander jeg meg da ikke borti hvem som skal sitte hvor - og med hvem. Det mener jeg er opptil vertskapet å bestemme! Man er da vel voksen og klarer å samtale med en person man ikke har sett før. Det er vel begge to sitt ansvar å holde en samtale igang. Jeg skjønner godt at man kan grue seg til noe sånt altså, det har jeg gjort mange ganger. Men dette er nå engang en del av det å være voksen mener jeg.
Gjest Linn24 Skrevet 12. november 2007 #20 Skrevet 12. november 2007 (endret) *Usikker Endret 12. november 2007 av Linn24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå