Gå til innhold

Forberedelser til prøving

Anbefalte innlegg

Gjest YlvaLi
Skrevet

Jeg vet jeg har sett innlegg om dette før, men kan ikke finne det igjen. Hvilke forberedelser bør jeg gjøre før prøving av kjoler?

Skrevet

Det kommer vel litt an på hva slags prøving du tenker på. Skal du ut og prøve kjoler for første gang, ville jeg ha tatt på meg noe flott undertøy og sminket meg litt ekstra. I tillegg er det lurt å på forhånd danne seg et bilde av hva slags kjole man ønsker (både ringing, snitt og ermlengde).

Hvis du tenker på selve prøvetimen for å tilpasse kjoler, må du ha sko og undertøy klart slik at du får prøvd det sammen med kjolen.

Gjest Anonymous
Skrevet

sminke anbefales ikke.. dette kan komme på kjolene.. og er derfor ikke lov i mange av butikkene.. det er tross alt hvite kjoler det er snakk om.. så ligg unna leppestiften denne dagen ja..

Skrevet
sminke anbefales ikke.. dette kan komme på kjolene.. og er derfor ikke lov i mange av butikkene.. det er tross alt hvite kjoler det er snakk om.. så ligg unna leppestiften denne dagen ja..

Eller brukde Lipfinity, som absolutt ikke smitter av. :D Forøvrig snakker jeg ikkke om å sminke seg noe voldsomt, men kanskje bittelitt mer nøye enn til vanlig.

Skrevet

Ha et åpent sinn!! Jeg var helt sikkert på hvilket snitt jeg skulle ha og de første gangene jeg prøvde kjoler prøvde jeg utelukkende slike. Men jeg endte opp med et heeelt annet snitt enn først planlagt. Så selv om du ser kjoler med snitt du ikke tror du kler eller kan tenke deg - prøv likevel så blir du kanskje overrasket!

Er også enig i at pent undertøy er et pluss, og ta hvitt eller hudfarget eller annet som ikke skiller seg veldig fra kjolefargene. Og stroppeløs BH eller blanke stropper er lurt - mye lettere å se for seg hvordan utringingen blir da.

Forøvrig sminket jeg meg litt ekstra og det gikk helt fint, tror ikke jeg har dradd en eneste kjole over hodet, bare tråkket inni, om dere skjønner... Og jeg prøvde mange før jeg fant drømmekjolen!

LYKKE TIL! Prøv så mange kjoler du bare orker - det er jo den eneste gangen i ditt liv du kan gjøre det!!

:D PUFF

Gjest Madden
Skrevet

Det er litt snakk om velvære også ja...bruker en litt tid på å stelle seg litt ekstra til prøvingen føler en seg jo også mer vel da.. Litt mer sminke enn vanlig hverdagsminke (som er mascara og fuktighetskrem for min del...)

Kanskje noe lekkert undertøy og strømper (nei ikke ankelsokker eller tennissokker...forstå meg rett! :ler: ) og en ekstra omgang med hårbørsten.... :wink:

Jeg har iallefall gjort det når jeg har vært i butikkene for å prøve...det har gjort susen for min del!!

Skrevet

Jag har långt hår och dagen vi (jag och min vännina) provade klänningar hade jag med mig en sån där hårklämma för att kunna "sätta upp håret" lite. Om jag hade haft en vanlig tofs eller flätor hade det inte sett lika bra ut. Nu kunde jag få upp håret i en brudlik frisyr fåratt få en bättre idé av helheten.

Skrevet

Jeg sørget for pent undertøy,

nybarberte armhuler og vannfast sminke.

Ble nesten på gråten da jeg så hvor fin jeg ble!

Jeg fikk forøvrig dratt alle kjolene over hodet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...