Gjest lillebøll Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 En kompis av meg kjøper spill og når han spiller disse trenger han ikke bruke CD-platen. Det må jo jeg. Bruker han noe slags program? Kan jo alltids spørre han, men vil jo vite dette nå siden sambo spiller det nye spillet jeg vil spille
Ambivalent Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Det finnes et program som simulerer cd'er, du kan lese mer om det her. Og det er gratis. Vet ikke om det var det du tenkte på da, men.
Gjest Eir Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Det er også en del spill som bare krever cd'en i oppstarten, dvs at den ene kan starte spillet, så ta ut platen mens spillet kjører, og gi den til nestemann.
Gjest lillebøll Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Aha. Litt klokere. Skal lese på linken. Dette er lovlig håper jeg? Eller :klø:
Gjest lillebøll Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 Hørtes jo smart ut, men kom til Det du gjør er å lage et image av CD'en som du lagrer til harddisken. Deretter benytter du DAEMON Tools til å opprette en virtuell CDROM. Her åpner du imaget og vips så har du spillet liggende klart som en virtuell CD :klø: Noen som kan forklare hva jeg skal gjøre?
Merneith Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 Aha. Litt klokere. Skal lese på linken. Dette er lovlig håper jeg? Eller :klø: Programmet i seg selv er jo lovlig, men bruken behøver ikke å være det Dvs, hvis man laster ned spill.
Gjest Spadamen Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 Om det er ditt spel er det lov. Men om du "låner" spel av andre på denne måten, så er det vel litt ulovleg.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 Daemon Tools og andre virtuelle CD-ROM-programmer funker til en viss grad, men de fleste nyere kopibeskyttelser gjør den løsningen ubrukelig. Og så er det jo litt sløsing med diskplass da...du innstallerer spillet, og så kopierer du hele CD/DVD'en inn på harddisken også Tipper det kompisen din bruker er en NOCD-patch...en patchet .exe-fil (den som starter spillet) der kopibeskyttelsen er fjernet. Det er strengt tatt ofte ulovlig, men langt fra alltid. Etter norsk lov har man nemlig rett til å gjøre dette hvis kopibeskyttelsen hindrer andre programmer (virusbeskyttelsen din, f.eks.) i å kjøre. Selv der det faktisk er ulovlig er det ingen som slår hardt ned på det så lenge du faktisk har en lovlig kjøpt CD/DVD.
Gjest lillebøll Skrevet 12. november 2007 #10 Skrevet 12. november 2007 CD-platen er kjøpt og betalt. Så føler meg veldig lovlig. Hater bare å vente på min tur. Jeg bruker Clone-cd til å gjøre noe først og så deamon tools. Tungvind men bedre enn å vente til sambo blir ferdig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå