Gjest ts Skrevet 13. november 2007 #21 Del Skrevet 13. november 2007 spurte om filmene ligger i cover, det gjør de jo naturlig nok ikke, for som noen nevnte ville jo den boksen vært gigantisk de ligger pakket i fine lommer! blir jo ikke en "fullverdig" samling sånn sett, men det viktigste for meg er at jeg har alle filmene så jeg kan se de, det er der gleden ligger for meg, og til den prisen synes jeg definitivt det er verdt det, og så var det jo en veldig fin kiste.. hehe personlig så synes jeg det er helt greit at de er på engelsk da jeg synes filmene er best på original språket, men vet jo at det er forskjellige meninger om det! flere som er enig med meg angående dette? Løvenes konge vil jeg derimot ha på norsk i tillegg (knyttet mye minner opp mot den norske versjonen), men den har jeg uansett skaffet meg en veldig uvanlig utgave av, så jeg er strålende fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #22 Del Skrevet 13. november 2007 personlig så synes jeg det er helt greit at de er på engelsk da jeg synes filmene er best på original språket, men vet jo at det er forskjellige meninger om det! flere som er enig med meg angående dette? Løvenes konge vil jeg derimot ha på norsk i tillegg (knyttet mye minner opp mot den norske versjonen), men den har jeg uansett skaffet meg en veldig uvanlig utgave av, så jeg er strålende fornøyd For meg er disneyfilmene (særlg de litt eldre dvs de før nr 30) forbundet med mye nostalgi. Jeg så dem gang på gang da jeg var liten og kan mange av sangene på norsk etc, så disse liker jeg best på norsk selv om jeg også kan innrømme at rent kvalitetsmessig er de nok bedre på engelsk. Man mister mye i oversettelsen, og mange av de litt me fintfølense spøkene som ordspill etc går man jo glipp av. Videre ønsker jeg også å ha filmene til mine barn(i brennt utgave selvsakt, de får ikke fingrene på den dyre samlinga mi), og vil nok også da fortsette å vise de på norsk når de er små. De norske utgavene er også nummererte på ryggen noe jeg liker veldig godt, de utenlandske utgavene er ikke det. Men det er nok bare et lite pluss for oss samlenerds. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chans Skrevet 13. november 2007 #23 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) De norske utgavene er også nummererte på ryggen noe jeg liker veldig godt, de utenlandske utgavene er ikke det. Men det er nok bare et lite pluss for oss samlenerds. Da er nok jeg en samlenerd:) Nei, ærlig talt, for meg er det viktig at DVD- samlingen min (i likhet med CD- og vinylsamlingen) ser bra ut, og nummereringen er kjempefiffig. Trådstarter: Jeg er enig i at mye ofte går tapt i oversettelsen, og vanligvis er jeg, som tidligere nevnt, stort sett ikke glad i dubbing. Når jeg tenker meg om er jeg mer tilbøyelig til å like norsk tale i animasjonsfilm av typen Disney eller Pixar (eller... Er det ikke Disney som eier pixar nå?) eller lignende. For eksempel i "Et kongerike for en lama" er norsk tale festligere enn engelsk for min del. I tillegg synes jeg Disney ofte har disse vanvittig irriterende lyse stemmene på engelsk, mens de mer ungdommelige norske er mer tiltalende og passende til karakterende. Ofte, men ikke alltid. Endring: Dum skrivefeil! Endret 13. november 2007 av Chans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dragonfly Skrevet 21. november 2007 #24 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg har flere som jeg har hatt siden jeg var liten. Forguder disney. Her en noen jeg har Aristokattene Sjønnheten og udyret 1 & 2 Løvenes Konge Todd og copper tarans gryte Den lille havfruen Tornerose tarzan pocahontas 1 & 2 jungelboken Aladin 1, 2, 3, 4 & 5 Det er de jeg kommer på i farten. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klzz Skrevet 27. desember 2007 #25 Del Skrevet 27. desember 2007 her er en komplet liste av walt disny klassikere http://www.disney.no/DisneyVideo/classics_chart.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Karina_* Skrevet 9. februar 2009 #26 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg har tenkt på det mange ganger - at jeg har lyst til å samle på Disneyklassikerne. Noen som har en liste over titler? Hittil har jeg bare én Disney i filmhylla, og det er Askepott. Her er en liten liste med klassikere fra disney: Pocahontas I & II Aladdin , Jafar vender tilbake, Aladdin og røverens konge Tornerose Skjønnheten og udyret Snehvit og de syv dverger Sverdet i stenen Taran og den sorte gryte Tarzan Aristokattene Peter Pan Bambi I & II Robin Hood Pinochio Herkules Sjørøverplaneten Min bror bjørnen Alice i eventyrland Bernad og Bianca Basil Mus Oliver og gjengen Anastasia Håper dette er nok til at du får en start på din samling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visiter Skrevet 9. februar 2009 #27 Del Skrevet 9. februar 2009 Her er en liten liste med klassikere fra disney: Pocahontas I & II Aladdin , Jafar vender tilbake, Aladdin og røverens konge Tornerose Skjønnheten og udyret Snehvit og de syv dverger Sverdet i stenen Taran og den sorte gryte Tarzan Aristokattene Peter Pan Bambi I & II Robin Hood Pinochio Herkules Sjørøverplaneten Min bror bjørnen Alice i eventyrland Bernad og Bianca Basil Mus Oliver og gjengen Anastasia Håper dette er nok til at du får en start på din samling Jeg tror du bommer litt, gitt. Disney-klassikere er en egen (nummererte norske utgaver) serie som bare inneholder "klassikerne", altså bare de originale Disney-filmene, ingen spin-offs. De fleste av disse kan fås for en hundrelapp på Platekompaniet, men har ofte en introduksjonspris på 179,50 som altså synker til 99,50 etter et par måneders tid. Disney er noen drittsekker som selvfølgelig bare utgir disse klassikerne med et visst antall års mellomrom (ti, tror jeg?) og i en begrenset periode. Derfor vil du for eksempel ikke kunne få tak i Løvenes Konge nå med mindre du er heldig og finner en som er byttet inn nylig eller kjøper brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 10. februar 2009 #28 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg samler også. Jeg har noen på VHS og noen på DVD. Det er fortsatt noen jeg mangler men mange av dem kommer også ut på nytt etter hvert. Jeg elsker Disney filmer! Spesielt de gamle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_camilla_* Skrevet 10. februar 2009 #29 Del Skrevet 10. februar 2009 Disney er noen drittsekker som selvfølgelig bare utgir disse klassikerne med et visst antall års mellomrom (ti, tror jeg?) og i en begrenset periode. Derfor vil du for eksempel ikke kunne få tak i Løvenes Konge nå med mindre du er heldig og finner en som er byttet inn nylig eller kjøper brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visiter Skrevet 11. februar 2009 #30 Del Skrevet 11. februar 2009 er det slik at de forsvinner igjen og kommer ikke tilbake på mange år? med andre ord er det best å sikre seg dem nå? jeg kjøpte disney klassiker magic boks, med 20 dvd-er. Ja, det stemmer. Det er vel ingen grunn til å stresse, men jeg kjøper meg de nummererte klassikerne så fort de blir satt ned til 99,50 i tilfelle de blir tatt av markedet raskt. Platekompaniet fører de nyeste reutgivelsene i massevis i alle fall i et halvt års tid etter utgivelse, etter det plasseres de i katalogen (fortsatt til 99,50) der de bestilles inn i sortimentet igjen en og en når de selges. Med andre ord vil du som regel finne ti-tolv Disney-klassikere der, bare ikke de som er ute av produksjon i påvente av ny utgivelse. For eksempel er Løvenes Konge og Askepott ute av produksjon, mens Jungelboken, 101 Dalmatinere og Peter Paner i salg. Kynisk som bare det av Disney, men det er klart de tjener masse penger på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fløtepia Skrevet 11. februar 2009 #31 Del Skrevet 11. februar 2009 jeg samler på disney klassikerene :D har kjøpt de fleste på bruktboder, det er billigere + at det er mange som er gått ut og da kan du få tak i dem der jeg har bare 22 til nå.. men flere skal det bli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_maria_* Skrevet 8. mars 2010 #32 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg har tenkt på det mange ganger - at jeg har lyst til å samle på Disneyklassikerne. Noen som har en liste over titler? Hittil har jeg bare én Disney i filmhylla, og det er Askepott. de finner du på google bar søk disney klassikere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #33 Del Skrevet 8. mars 2010 Det er så dumt at Disneyklassikere skal være så dyrt og at de selges bare i en periode før man må vente 7-10 år før de kommer ut på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spurvemann Skrevet 8. mars 2010 #34 Del Skrevet 8. mars 2010 Lista finnes på http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_Disneys_klassikere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå