Gå til innhold

Disney klassikere

Gjest ts

Anbefalte innlegg

Elsker disney og har så lyst til å begynne å samle på disney-klassikerne.. flere som samler her? er vel 44 klassikere, blir ikke akkurat en billig affære å begynne å kjøpe inn, men hadde vært så gøy å fått en stor samling etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

må si meg uenig der.. de to viktigste er løvenes konge og aladdin ;)

noen som vet om steder de selger disney-filmer til en rimelig penge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på det mange ganger - at jeg har lyst til å samle på Disneyklassikerne. Noen som har en liste over titler?

Hittil har jeg bare én Disney i filmhylla, og det er Askepott.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si meg uenig der.. de to viktigste er løvenes konge og aladdin ;)

noen som vet om steder de selger disney-filmer til en rimelig penge?

Har sett rimi og posten selge dem til rundt 100lappen. Rimi var vel billigst på 80 kroner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med Disney-filmer er at de bare er ute i en begrenset periode. Det vil si at de bare er mulig å kjøpe i et par måneder, og så må du vente lenge til neste gang akkurat den filmen er mulig å finne i butikkene.

Men om det ikke er viktig for deg at filmene er på norsk, ville jeg sett på steder som amazon, play.com, ebay, og norske nettbutikker som cdon.com. Om du er heldig har jo også platekompaniet og Free record shop noe inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet du hvordan man melder seg inn og hva prisen er? finner ingen info om det.. hvis det ikke er for dyrt å melde seg inn virker denne siden bra :)

ja, det er veldig irriterende at mange av de bare selges i begrensede perioder med 5-10 års mellomrom. Løvenes konge kommer ikke ut for salg igjen før i 2010. men kjenner en som jobber i et firma som driver med film så jeg skal få en stor boks med en spesialutgave av løvenes konge som det bare finnes 500 eksemplarer av.. er så glad for det, yndlingsfilmen min :)

er det forresten noen som vet av en oversikt over hvilke filmer som er ute for salg eller når de evt kommer ut/forsvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hvordan man melder seg inn og hva prisen er? finner ingen info om det.. hvis det ikke er for dyrt å melde seg inn virker denne siden bra :)

ja, det er veldig irriterende at mange av de bare selges i begrensede perioder med 5-10 års mellomrom. Løvenes konge kommer ikke ut for salg igjen før i 2010. men kjenner en som jobber i et firma som driver med film så jeg skal få en stor boks med en spesialutgave av løvenes konge som det bare finnes 500 eksemplarer av.. er så glad for det, yndlingsfilmen min :)

er det forresten noen som vet av en oversikt over hvilke filmer som er ute for salg eller når de evt kommer ut/forsvinner?

Jeg aner ikke. Prøver å melde oss inn selv, men det var jammen ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke. Prøver å melde oss inn selv, men det var jammen ikke lett.

haha.. jeg vet, umulig å finne, har sendt mail med spm om hvordan det gjøres og innmeldingspris.. venter i spenning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har klart å melde oss inn - på www.homeenter.com - under logoen til barnas filmklubb sto det "Bli medlem". Vi fikk 4 filmer til 139 kr (inkl. porto) i velkomstgave og forplikter oss til å kjøpe 2 filmer til full pris (fra 179 kr) i løpet av 12 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et infall for et par år siden, og kjøpte et par Disneyfilmer. Nå har jeg neeesten alle! Mangler noen av de nye, men de er jo lette å få tak i. De gamle er verre, jeg venter og venter og venter på Skjønnheten og Udyret, den kommer høsten 2009. Jungelboka kom jo for et par uker siden, den er en av mine favoritter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt samleboks med 110 disneyfilmer hvorav nesten alle klassikerne er med for 1800 kr på qxl, det vil si at hver dvd koster ca 18 kr, gleder meg til å få den.. da blir det disney-kveld ;) filmene er på engelsk så er sikkert ikke av interesse for alle, men tenkte likevel å tipse om det.. det er fortsatt 7 igjen!

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=521209434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg kjøpt samleboks med 110 disneyfilmer hvorav nesten alle klassikerne er med for 1800 kr på qxl, det vil si at hver dvd koster ca 18 kr, gleder meg til å få den.. da blir det disney-kveld ;) filmene er på engelsk så er sikkert ikke av interesse for alle, men tenkte likevel å tipse om det.. det er fortsatt 7 igjen!

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=521209434

DEN ønsker jeg meg til jul ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt samleboks med 110 disneyfilmer hvorav nesten alle klassikerne er med for 1800 kr på qxl, det vil si at hver dvd koster ca 18 kr, gleder meg til å få den.. da blir det disney-kveld ;)

Jøss! Vet du hvor stor boksen er, og om filmene er i originalinnpakning inni? Jeg har lyst på boksen, men bare hvis coverene inni er fine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alle som har kommet ut til nå tror jeg. Jungelboken fikk jeg ikke med meg første gang den kom ut, men nå er den jo her igjen.

Jeg har desverre ignen liste over hvilke som er kommet ut, og når de eventuellt kommer ut igjen. Jeg så nylig at en Marry poppins film eller noe sånnt var merket som klassiker, denne var i norsk utgave men var ikke nummerert, de tidlige utgivelsene var ikke det. Jeg vurderer liekvel å kjøpe den siden man ikke kan vite om den kommer til å være tilgjengelig igjen, eller om den kommer i skikkelig nummerert utgave.

Nå er det ikke mange jeg mangler heller, de fleste har kommet, men jeg mangler de to Fantasia utgavene og håper at de kommer i norsk utgave etter hvert. Liker ikke å måtte ha noen engelske versjoner i den norske smlinga, og det var for meg viktig å ha dem på¨norsk slik at jeg fikk med de samme stemmene som jeg så på når jeg var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Vet du hvor stor boksen er, og om filmene er i originalinnpakning inni? Jeg har lyst på boksen, men bare hvis coverene inni er fine:)

Æsj. På bilde 2 ser det ikke like lekkert ut, gitt... Jeg nekter å kjøpe den hvis discene behandles sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. På bilde 2 ser det ikke like lekkert ut, gitt... Jeg nekter å kjøpe den hvis discene behandles sånn!

Det er nok ingen covre i boksen(for 100 filmer ville den boksen være uhorvelig stor), men jeg tenker filmene ligger i fine lommer. Dette kan man spørre om før man kljøper.

Men jeg vil legge til at det er mye kjekkere å se mange av filmene på norsk da, men dette er sikkert smak og behag og hva man er vandt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ingen covre i boksen(for 100 filmer ville den boksen være uhorvelig stor), men jeg tenker filmene ligger i fine lommer. Dette kan man spørre om før man kljøper.

Men jeg vil legge til at det er mye kjekkere å se mange av filmene på norsk da, men dette er sikkert smak og behag og hva man er vandt til.

Jeg antar også at de ligger i lommer, hvis de ligger uten blir de jo ødeagt med én gang. Sånt gjør man bare ikke – huff! Ved første øyekast trodde jeg likevel de lå i originalinnpakning, fordi boksen rett og slett så litt større ut på det første enn på det andre bildet.

Jeg synes ærlig talt de fleste filmer er best på originalspråket, og er ikke spesielt glad i dubbing. Et unntak er selvfølgelig "Et kongerike for en lama":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...