Titta Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 (endret) Er det noen som vet om det er mulig å reservere seg mot dørsalg av avis? Det har kommet ett nytt helgebud her i området, og han er fryktelig irriterende. Idag ringte han på hele 4 ganger (og ikke 4 raske trykk etterhverandre, men med mange sekunders mellomrom). Igår begrenset han seg til 2 ring... Sist helg samme opplegg. Hverken igår eller idag hadde jeg stått opp da han kom så å åpne er ikke noe alternativ. Er bare så utrolig kjipt av å bli vekket av dørklokken hver helg. Ett ring hadde vært greit, men ikke 4 ring. Endret 11. november 2007 av Titta
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Jeg er glad ingen ringer på tidlig søndag morgen her. Synes dørsalg burde vært ulovlig.
ToveM Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Har en sønn som selger VG om søndagen, han starter ikke før rundt 10. Bortsett fra se få første gangene han solgte, går han nå kun til de som kjøper avis. Hva med å sette opp en lapp på døren lørdag kveld og at du ikke ønsker avis..Nå er det kanskje litt variert hva vanlige folk kaller tidlig..men han går fra 10 til rundt 12, jeg vil i alle fall påstod at det ikke er sp?sielt tidlig. Eller du kan slå av ringeklokken.
SnillMito Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Det er ikke avisselgerens skyld at du fester til langt på natt, er det vel?
Gjest IQ er en fin ting Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 Det er ikke avisselgerens skyld at du fester til langt på natt, er det vel? Kunne vel like gjerne hatt nattarbeid?
Titta Skrevet 11. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2007 Njå... 10 er vel ikke spesielt tidlig selv om det er før jeg står opp i helgene. Men nå skriver jeg ikke at jeg synes det er tidlig heller da. At han ringer på en gang er greit det, men når han blir stående og ringe på flere ganger slik at det ikke bare er å snu seg i sengen men en faktisk blir ordentlig vekket så blir jeg sur og grinete. Jeg synes det er frekt rett og slett. Takk for tipset om å henge opp lapp. Utrolig at jeg ikke har tenkt på det. Får prøve det neste helg, så får vi se om det hjelper.
ToveM Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 Njå... 10 er vel ikke spesielt tidlig selv om det er før jeg står opp i helgene. Men nå skriver jeg ikke at jeg synes det er tidlig heller da. At han ringer på en gang er greit det, men når han blir stående og ringe på flere ganger slik at det ikke bare er å snu seg i sengen men en faktisk blir ordentlig vekket så blir jeg sur og grinete. Jeg synes det er frekt rett og slett. Takk for tipset om å henge opp lapp. Utrolig at jeg ikke har tenkt på det. Får prøve det neste helg, så får vi se om det hjelper. Det er jeg enig i, frekt å ringe på mange ganger. Han burde jo lære at du ikke ønsker avisen og derfor ikke ringe på hos deg. Som sagt min sønn ringer ikke på hos de som ikke vil kjøpe, hvis hnan får beskjed om det.
SnillMito Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 Typisk den moderne kvinne. Her skal det åpenbart være uproblematisk å bøtte nedpå mojitos til morgenen gryr, påspandert av optimistiske menn med et altoppslukende ønske om å debutere seksuelt. Men når en stakkar som sannsynligvis jobber syttitimersuker for å forsørge seg og sine tar seg den frihet å ringe på døren din for å spørre om du vil kjøpe en rykende fersk avis, oppdatert med de siste hendelser nasjonalt og internasonalt, er dette tilsynelatende på lik linje med å kline Gucci-kjolen din inn med avføring. Jeg blir kvalm av dere!
Gjest nextlife Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 Jeg synes det er dilig å få tilbud om fersk avis på døra på søndags formiddag. Ved et par anledninger, etter å ha tatt sent kveld har jeg bare koblet ut dørklokka. Alternativt må det vel bare være å sette en lapp på døra om at du ikke ønsker avis?
Gjest lillebøll Skrevet 11. november 2007 #10 Skrevet 11. november 2007 Her og ringer de på til man åpner. Åpner jeg ikke døren så er jeg ikke interessert for p*kker!
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2007 #11 Skrevet 11. november 2007 Kan vel ikke være noe stort problem å åpne døra og si at du ikke er interessert, og tilføye at det gjelder for fremtidige søndager og. Synes egentlig det er uhøflig å ikke åpne døra om du er hjemme,jeg. At barn i 13 - 14 års alderen går rundt å selger avis for en drittlønn, det er jo egentlig kun en service for de som ønsker å kjøpe ferske aviser. Gir dem alltid en femmer i driks jeg, fordi jeg vet at de virkelig jobber for de kronene de får. Dattera mi jobba med det da hun var yngre, og det var ikke mye å tjene på to søndagstimer. Et par ganger vikarierte jeg for henne og ble overraska over alle de frekke sure kundene. Noen sjelte meg ut for at jeg kom der og TILBØD DEM FERSKE AVISER EN SØNDAG MORGEN. Noen var selvsagt veldig hyggelige. Dattera mi gikk bare til de faste kundene. Jeg, som var vikar, kunne jo ikke vite hvor det var.
Rosalie Skrevet 11. november 2007 #12 Skrevet 11. november 2007 Jeg har ikke bedt om selgere på døren, og å komme rekende tidlig søndag formiddag syns jeg er en uting. Ja, jeg vet at de fleste som har denne jobben er unge tenåringer. Og det er kanskje litt av problemet? At de ikke skjønner helt hvordan de skal oppføre seg, bl.a. at blir ikke døren åpnet innen et halvt minutt så går man videre - ikke ringer på flere ganger? Og ja - jeg ligger gjerne til i 10-12-tida på søndager selv om jeg ikke har vært på byen dagen før. Og jeg åpner ikke døra i bare pysjen, nei.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2007 #13 Skrevet 11. november 2007 Er det noen som vet om det er mulig å reservere seg mot dørsalg av avis? Det har kommet ett nytt helgebud her i området, og han er fryktelig irriterende. Idag ringte han på hele 4 ganger (og ikke 4 raske trykk etterhverandre, men med mange sekunders mellomrom). Igår begrenset han seg til 2 ring... Sist helg samme opplegg. Hverken igår eller idag hadde jeg stått opp da han kom så å åpne er ikke noe alternativ. Er bare så utrolig kjipt av å bli vekket av dørklokken hver helg. Ett ring hadde vært greit, men ikke 4 ring. Ser ikke problemet ditt helt.......Du kan jo bare sette opp en lapp på døren . Salg av aviser ønskes ikke i helger! jeg synes det er et fint tilbud. Desverre har de sluttet de som solgte her. desverre er det langt til nrmeste kiosk, så det tenker man ikke på før langt på kveld. har hendt vi har vert sent ute/oppe,men da kobler vi ut dørklokken. (+tlf :søvn: )
Titta Skrevet 11. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 11. november 2007 Jeg har da vel ikke sagt at dette er noe kjempeproblem, har jeg det da? Ytret bare et lite hjertesukk over den frekke guttungen. Dere kan si hva dere vil, men jeg synes det er frekt å ringe på mange ganger. At han ringer på en gang er, som jeg tidligere har skrevet, helt i orden. Men at han blir stående og ringe på mange ganger er på ingen måte greit. Endte jo opp med at jeg sto opp og tullet dynen rundt meg og kikket ut kikkehullet for å se hvem det var. Når noen ringer på så mange ganger begynner en jo å lure på om det er noe alvorlig som har skjedd. Og nei, jeg står ikke opp og kler på meg for å åpne døren og si til avisbudet at jeg ikke vil ha avis. Det burde avisbudet selv forstå hvis ingen åpner døren etter ett ring (dette var hvertfall noe jeg selv forsto, og fikk presisert av budsjefen, da jeg gikk med søndagsavisen for mange år siden). Hvis det gjør meg uhøflig så lever jeg helt fint med det. Men, skal henge opp lapp jeg. Det løser sikkert hele "problemet".
Malama Skrevet 11. november 2007 #15 Skrevet 11. november 2007 Det ringte på her et par helger også etter at vi flytta inn. Men som deg, hadde vi ikke stått opp. (Uten at vi hadde festet av den grunn, men vi er rett og slett et barnløst par som helt uten alkoholinntak likevel kan finne på å sove til klokka ti, og ikke stå opp før 11, når vi har fri) Det tok heldigvis slutt etter noen uker, så "vår" selger lærte at vi ikke var noen spesielt gode kunder... En lapp om at man ikke er innteressert burde fungere. Pappa har valgt en annen løsning, de vil gjerne ha avisa, men ikke vekkes, så de har en avtale med selgeren om at det ligger 20 kr på avtalt plass, som selgeren bytter ut med en avis, uten å ringe på... Hvilket funker helt til det byttes salgsbud, eller kommer en vikar, selvsagt, men de fleste helger fungerer det altså.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå