Gjest Pet Skrevet 11. november 2007 #1 Del Skrevet 11. november 2007 En kjær, gammel mann har gått bort og nå planlegger vi bisettelsen. Det skal jo være tre salmer, men de jeg har funnet når jeg har søkt på nettet har så veldig religiøst innhold. Klart det er det i salmer, men har lyst til å ha noen hvor det er tonet litt ned. Vil gjerne at melodien skal være litt glad også. Har tenkt litt på Der roser aldri dør. Presten er vedlig liberal, så vi står nok ganske fritt til å velge det vi vil ha. Noen forslag? Det er altså ikke solosang, men de obligatoriske sangene alle synger sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2007 #2 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg er veldig glad i "Deilig er jorden". Den brukes ofte i begravelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Benedicte_* Skrevet 12. november 2007 #3 Del Skrevet 12. november 2007 Å leva, det er å elska Alltid freidig når du går Ingen er så trygg for fare Hvis du finner en salme du liker, kan du jo også velge å plukke ut de versene du vil ha, hvis du synes noen blir litt påtrengende. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s.n Skrevet 12. november 2007 #4 Del Skrevet 12. november 2007 Hørte om noen som brukte 'Din tanke er fri'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matty Skrevet 13. november 2007 #5 Del Skrevet 13. november 2007 Er veldig glad i salmen -Deg å få skode er sæla å nå(nydelig melodi) Deilig er jorden som ble nevnt. Kanskje -Eg veit i himmerik ei borg, Bred dina vida vingar og Jeg er en seiler på livets hav, er salmer jeg har sett brukt og passende i begravelser. I en begravelse ble en salme erstattet med vuggesangen, vinden rider høyt på sky.... veldig vakkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå