Gjest kUVA Skrevet 11. april 2003 #1 Skrevet 11. april 2003 Hei nytt dilemma her. Det har seg slik at vi prøver å ikke gjøre dette så altfor dyrt.Nå er vi kommet frem til musikken i bryllupet.Vi har to alternativ: dj som er kjent for å være veldig bra, skal ha 2500 for hele greia.Mot en man som spiller live & som også er bra, men skal ha 6500 for å spille. Nå lurer jeg på om noen har erfaring med dj , hvordan det tar seg ut i ett bryllup,versa live musikk.Er veldig usikker va vi skal gjøre. Takk for alle gode råd!!! Snart brud !!!
myagi Skrevet 11. april 2003 #2 Skrevet 11. april 2003 Jeg ville ikke hatt dj i mitt bryllup. Rett og slett fordi jeg føler at live musikk er det riktige for meg.
Montezuma Skrevet 11. april 2003 #3 Skrevet 11. april 2003 DJ kan sikkert gå veldig bra! Bare snakk sammen på forhånd så dere er enige om hva slags musikk som skal spilles. Fint hvis noen du vet om har hørt denne dj'en spille før, så du vet litt om hvilken stil han kjører. Dj'er ofte kjent for en type musikk de er spes. gode på. Men vil du ha levende musikk, bør du forhøre deg litt rundt, for det kan du sikkert få rimeligere enn den prisen du har fått til nå.
Gjest Helenius Skrevet 11. april 2003 #4 Skrevet 11. april 2003 Vi skal verken ha DJ eller levende musikk! Ikke levende musikk fordi ingen av oss er særlig glad i musikere som spiller dårlige coverversjoner av sanger vi liker, og ikke DJ fordi vi har såpass mange venner som sikkert kommer til å flokkes rundt CD-spilleren for å sette på SIN favorittmusikk. Så vi brenner CD-er med bra sammensetninger av sanger, tar med "disco fever" og Aretha Franklin og håper på stemning på dansegulvet... Ellers skal vi ha en kamerat av meg til å spille piano til sangene, og har sangglade venner og familier som ikke kommer til å trenge proffer til å dra i gang stemningen... Tror vi, da.
Kaktus Skrevet 11. april 2003 #5 Skrevet 11. april 2003 Vi skal ha levende musikk, og skal betale 4000 kroner - synes ikke det var så verst. Har vært i et bryllup hvor han spilte, og det var bra. Synes det er viktig å ha musikk som alle kan danse til - ung som gammel.
Augustbrud02 Skrevet 11. april 2003 #6 Skrevet 11. april 2003 Vi hadde egenbrente CD’er og synes dette var en god løsning. Jeg er utrolig glad for at vi ikke brukte penger på levende musikk iallfall, selvom sikkert det også hadde vært flott. Men for oss var dette en løsning både vi og gjestene var fornøyd med, og jeg tror ingen savnet den levende musikken.
Gjest Tex Skrevet 11. april 2003 #7 Skrevet 11. april 2003 Jeg vil helst ha DJ for jeg synes at levende musikk minner for mye om svensktopp noe jeg hater intenst... Håper på å få tak i en DJ jeg kjenner, problemet er at han ikke har eget anlegg...og da må det leies...noen som har peil på hvor...?
K. Skrevet 11. april 2003 #8 Skrevet 11. april 2003 Jeg var i ett bryllup en gang hvor de hadde leid dj, og det var ikke en sjel som dansa hele kvelden... Jeg synes det blir en helt anna stemning med levende musikk, så jeg ville ha gått for det selv om det koser noen kroner ekstra. Vi betaler 6000,- K.
'Lilly' Skrevet 12. april 2003 #9 Skrevet 12. april 2003 Vi skal verken ha DJ eller levende musikk! Ikke levende musikk fordi ingen av oss er særlig glad i musikere som spiller dårlige coverversjoner av sanger vi liker' date=' og...[/quote'] Levende musikk kan være så mangt, da.............. Man trenger jo ikke velge musikere som spiller dårlige coverversjoner av sanger dere ikke liker. Det er vel ingen ting som slår levende musikk, så lenge det dyktige musikere som spiller BRA musikk..... Dj ville jeg aldri hatt.
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2003 #10 Skrevet 13. april 2003 Vi hadde levende musikk og det angret vi IKKE på. Det kostet riktignok 6500,- men det var vel verdt det for det var folk på dansegulvet hele kvelden, unge som gamle. Var litt nervøse på forhånd på om musikken ville bli bra,men det ble den.
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2003 #11 Skrevet 14. april 2003 Var i 2 bryllup i sommer. En hadde levende musikk, det andre hadde DJ. Vi hadde det mest gøy i det som hadde DJ. Han spilte masse bra, gammel musikk - for både ung og eldre gjest. Skikkelig bra! Gjestene blandet seg ikke inn i hva som ble spilt. Såpass respekt hadde man for brudeparet og hva som var bestemt på forhånd. Et par ønsker ble nok ytret, men ikke sånn at det gjorde noe. Å brenne CD'er på forhånd dersom man ikke skal ha DJ er nok også en god idè. Den levende musikken var også bra. Ikke noe "ompa-ompa-orkester", men med skikkelig bra musikere. Men det er bare det at det ikke falt i vår smak (dvs. min samboer og de nærmeste vennene som jeg snakket med etterpå). Men musikk er smak og behag!
Gjest Tex Skrevet 14. april 2003 #12 Skrevet 14. april 2003 For meg er valget enkelt: Hvis jeg vil høre " No one needs to know right now" m Shania Twain så vil jeg at hun skal synge den selv. Vi har et stort repertoar av sanger ingen musikere på det nivået kan engang kompe til så levende musikk er HELT uaktuellt....
'Lilly' Skrevet 14. april 2003 #13 Skrevet 14. april 2003 For meg er valget enkelt: Hvis jeg vil høre " No one needs to know right now" m Shania Twain så vil jeg at hun skal synge den selv. Vi har et stort repertoar av sanger ingen musikere på det nivået kan engang kompe til så levende musikk er HELT uaktuellt.... Ja, selvfølgelig, hvis det er slik musikk man liker. For min del er topp20 HELT UAKTUELT!!! Skjønte ikke helt hva du mente med nivå, men... Hvem er på høyere nivå enn andre her??
Gjest Tex Skrevet 14. april 2003 #14 Skrevet 14. april 2003 Mente at med mindre du leier Shania herself kan du ikke fgorvente å høre henne synge heller. Du må jo være enig i at musikerne de aller fleste leier inn til denne typen arrangementer ikke akkurat stiller i klasse med toppsjiktet av musikerne her til lands...
Augustbrud02 Skrevet 15. april 2003 #15 Skrevet 15. april 2003 Må si meg enig med Anitacath her. Vi hadde Kjærlighetsvisa som bryllupsvals, og det hadde aldri blitt det samme om et band skulle ha sunget den for oss. Nei, det er kun Halvdan Sivertsen som gjør den så bra. Forøvrig er det lett å få variert musikk når man bruker CD'er, og det trenger jo absolutt ikke å være bare liste-musikk.
Amalie Skrevet 16. april 2003 #16 Skrevet 16. april 2003 Hos oss var dansegulvet fullt hele tiden!! Men så hadde vi VELDIG bra musikk også, da! Vi hadde en DJ, som vi hadde utstyrt med en LANG liste med musikk vi ville ha spilt. Mye gammel god musikk som Beatles mm, mye swing, mye som var in der og da (eks Murder on the dancefloor, da var det så fullt at "alle" tråkket på hverandre). Gjester i alle aldre danset og hadde det gøy, og musikken matchet klientellet for å si det sånn, vi visste jo mest om dem som skulle komme, og derfor synes vi det var riktig å informere DJen om hvilken musikk vi visste ville slå an. DJen fyllte selvfølgelig på med musikk etter tolkningen av hva som slo an der og da. For å få en så bra liste med musikk som vi hadde, skrev vi ned sanger hver gang vi hørte en fengende sang på tv, radio, reklame, fest u name it. Og vi hørte vi med foreldrene våre hva de likte å danse til når de var unge, og så tok vi dette og kokte det ned til bare de aller aller beste gjenstod. Og så avsluttet vi kvelden med "from this moment" og "I've had the time of my life" -og det var den aller aller beste slutten vi kunne hatt (jeg får tårer i øynene når jeg tenker på det, jeg, snufs. Fikk forresten tips om det her inne!) Svigers ville helst ha levende musikk, og var villige til å betale hva det skulle være, men de synes også at det ble veldig bra med DJ. (jeg har også vært i bryllup med elendig DJ, men det er jo opp til brudeparet å bestemme hva de vil ha av musikk)
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2003 #17 Skrevet 16. april 2003 Min venninne hadde DJ i bryllupet sitt...og dansegulvet var ikke tomt et øyeblikk. Det ble ordentlig fest ut av det og det er noe gjestene husker. For som gjest må jeg ærlig innrømme at jeg ikke husker, servietter, bordpynt, ting og tang på do etc. Men jeg husker festen etterpå og at alle inkludert brudeparet koste seg. Men jeg ville helt klart hatt en DJ som var vant til å spille i bryllup. Venninnen min fortalte ikke engang hva hun ville ha... de var så proffe at jeg tror de så an litt.
Gjest Angelique Skrevet 18. april 2003 #18 Skrevet 18. april 2003 Hei på deg, Anitacath Vet ikke om du fremdeles leter, men hos Eurotek eller Eivind H. Solberg AS leier de ut disco-anlegg for annleggsløse DJ`er. Enig med gjest over. En dyktig DJ føler seg frem til hva slags musikk folk ønsker, og spiller noe for alle. Har nære venner som driver med dette, og som har spilt i mer enn 200 bryllup. Det viktigste er å velge en proff, som har bredt utvalg av musikk slik at DJ`en kan følge enhver utvikling i festen. Finner du en slik en, faller de fleste overnevnte motargumenter bort Vi skal ha både band og DJ i vårt bryllup. HURRA!!!
Gjest Tex Skrevet 19. april 2003 #19 Skrevet 19. april 2003 For som gjest må jeg ærlig innrømme at jeg ikke husker, servietter, bordpynt, ting og tang på do ....ting og tang på do....????!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2003 #20 Skrevet 20. april 2003 Ja det var meg som skrev ting og tang på do. Sorry jeg uttrykte meg nok litt feil. Det jeg mente var at noen jenter er så opptatte av at de skal ha små fuktigetskremer, kurver med blomster og lukter osv på do. Da er det viktigere med ordentlig musikk!!! Sorry. God påske.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå