Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2003 #1 Del Skrevet 11. april 2003 Hei. Ville bare prøve og få ut litt frustrasjon, og håper på noen gode råd fra alle dere der ute. :D Jeg er en jente på 24 år som er sammen med en gutt på 27, sammen har vi en liten jente på 1 år. Forholdet er ikke det beste, det er mye krangling og skittkasting. I begynnelsen av februar var vi ute på byen, det var meningen at jeg skulle gå ut alene med mine venninner, en liten jente kveld. Men han vil ikke at jeg skal gå ut alene, derfor fant han ut at han også skulle ut. Svigermor hadde vår datter på overnatting. En gutt kom bort og sa: "hei og hvordan går det med deres datter." Min samboer så rødt og forlangte at vi skulle gå hjem, noen jeg sa var helt greit, på veien hjem begynner og han rive meg i håret. Jeg sier at hvis han ikke stopper med det går jeg ikke med hjem. Han fortsetter og jeg prøver og komme meg unna, han slenger meg i bakken og slår. Jeg kommer meg unna og går til politiet som tar bilder av sår og merker. Etter en tur på legevakten ble det konstarert brukket neste. Dette er tredje gangen han slår meg på ca 4 år. Jeg valgte og tilgi han siden vi har vår datter. Vi har vært til familierådgivning, men han foranderer seg noen uker så er han den samme igjen. Når vi er hjemme er ofte sint og sur, han har sagt når vi krangler at hvis jeg ikke slutter og grine så banker han meg helseløs. Det skjer at han klyper meg gul og blå, når han er edru også . Han som kom og sa hei til meg den kvelden var en jeg hadde kontakt med når det var slutt mellom meg og min nåværende samboer. Jeg har nå bestemt meg for å gå fra ham, og det jeg lurer på i den forbindelse er: er jeg for egoistisk som går fra ham?? Svigermor mener jeg også har skyld i at han slår, men jeg kan ikke finne noen grunn for at han skal gjøre det mot meg. Alle i min familie og venner sier gå, mens jeg enda kan. Ble sikkert rotet dette men måtte bare få det ut. Håper noen kommer med råd, han har fått meg til og tro at alt er min feil snart, føler jeg er veldig langt nede. :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jojobing Skrevet 11. april 2003 #2 Del Skrevet 11. april 2003 klart at du må gå fra ham!!! du kan ikke bli passivt værende hos en man som denger deg! og "svigermors" uttalelser om at det må være din skyld også.. sørg for å ha all dokumentasjon du kan om hans voldsbruk også; for å stå best mulig rustet til å bekjempe hans evt krav på deres datter tenk på datteren deres også!! vil du at hun skal vokse opp med dette?? bra at du har tatt avgjørelsen.. nå er det bare å få satt den ut i livet.. ikke vær redd for å støtte deg på foreldre og famile.. ta all hjelp du kan få lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2003 #3 Del Skrevet 11. april 2003 Takk for svar. Da politiet tok bilde av mine merker sa jeg at de måtte beholde dem for senere bruk. Han er også dømt og har sittet inne for vold, og har noen anmeldelser som har blitt henlagt. Det er så vanselig, har egentlig bestemt meg for å gjøre det slutt på søndag, men vet ikke helt hvordan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. april 2003 #4 Del Skrevet 11. april 2003 Kom deg vekk! Så bra for deg at du virkelig drar fra ham! Flere skulle vært som deg, jenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2003 #5 Del Skrevet 11. april 2003 vil vekk, men han er jo så snill når vi er ute blandt folk, han holder rundt meg og gir meg kjærtegn. Nå har jeg vært veldig avvisende en stund, orker han liksom ikke, og da er han overhyggelig, men alle kan vel være snill et par uker og så bli ekkel igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jojobing Skrevet 11. april 2003 #6 Del Skrevet 11. april 2003 gjør forberedelser til du skal gjøre det slutt.. ha noen som kommer å henter deg, f.eks.. å ha "sent bort" barnet til f.eks besteforeldre på forhånd.. pakk gjerne en bag med det viktigste å ha satt ett annet sted (der du skal bo de nærmeste dagene) når man skal provosere så voldelige mennesker må man ta forhåndsregler.. igjen.. lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest c75 Skrevet 11. april 2003 #7 Del Skrevet 11. april 2003 KOM DEG BORT FRA HAN!! Tenk på barnet ditt!! Følg rådene til jojobing.En kompis av meg måtte rømme fra sin kjæreste.( Ja, det var kvinnen som misshandlet han og nei, han er ikke en pusling) De har heldigvis ikke barn sammen så det var litt enklere for han men han tok skrittet,anmeldte henne og stakk!! Sånt skal man ikke finne seg i uansett hvor "snill og kjærlig" h*n er ellers!! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2003 #8 Del Skrevet 11. april 2003 At han er snill mot deg når dere er ute blant folk, er nok bare en smart måte å manipulere deg (og vennene deres på). Ved å oppføre seg på den måten når dere er ute, garanterer han for at vennene deres vil si "Tenk, hun gikk fra ham - han som var så snill og øm mot henne." Videre skaper han usikkerhet hos deg - det ser vi jo av innlegget ditt. Kjære deg - ikke la deg lure mer av denne mannen. Han slår deg! Følg rådene overfor: planlegg - og gå fra ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 11. april 2003 #9 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg sier som familien din jeg: Gå fra han mens du enda kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. april 2003 #10 Del Skrevet 11. april 2003 Du gjør IKKE barnet deres en tjeneste ved at det vokser opp med en voldelig far, derfor er du IKKE egoistisk. Du har IKKE skyld i at han slår, uansett hva du sier /gjør først. Enig i at du burde ha "barnevakt" på søndag, så slipper barnet å havne oppi dette. Du bør også ha pakket en bag med det nødvendige og satt med der barnet er el. Var jeg deg ville jeg også lagt med smykker og evt negativer på bilder, for det erkjære ting han kan bruke mot deg, som er vondt å miste. Du er en fornuftig jente, og gjør det eneste riktige. Han har fått nok sjanser i massevis. Lykke til, og fortell hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2003 #11 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg skriver under på det de andre har sagt her, og gir deg ett argument til: En dag slår han ikke bare deg, men også barnet ditt. Hva da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 11. april 2003 #12 Del Skrevet 11. april 2003 For hva det måtte være verdt, sier jeg som alle andre her: Kom deg unna, mannen er ikke frisk, du (alle!) fortjener bedre, dette er farlig for både deg og ungen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. april 2003 #13 Del Skrevet 11. april 2003 Nei, kjære deg, du er ikke egoistisk! Jeg håper du går fra denne mannen så snart som mulig, og henger meg på råd som her er gitt om å planlegge litt og ta visse forhåndsregler. Det føles sikkert veldig vondt og vanskelig å skulle gå fra ham og forklare for datteren deres at mamma og pappa ikke skal være sammen mer, men tenk på datteren din og hennes oppvekst - og selvsagt på ditt eget ve og vel. INGEN skal finne seg i å bli behandlet på den måten som du har blitt! Ønsker deg lykke til på søndag, og med ditt nye liv! Klem fra Kverula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisjeba Skrevet 11. april 2003 #14 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg er enig med andre: DRA! Jeg ser ikke noe egoistisk i å dra fra en mann som mishandler deg og spesielt ikke siden han gjør det gjentatte ganger og dessuten legger skylden på deg. Bare for å klarere litt om det jeg sa, jeg mener slett ikke at det er greit om en i et forhold slår den andre bare en gang og så slutter, for tilliten brytes (som regel) etter første slag og jeg tviler på at det kan repareres. Du må vise at du er sterk og kan ta ansvar for ditt og din datters ve og vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2003 #15 Del Skrevet 11. april 2003 nei.. du gjør det også for din datter.. men du gjør det jo også for din egen del.. altså av egoistiske grunner.. og er det noe galt med det? NEI du har all rett til å ta vare på deg selv.. og det gjør du best ved å komme deg vekk derifra! husk også på å sørge for at din datter blir beskyttet fra ham.. er han først så voldelig som du beskriver her, er det bare et sprøsmål om tid før han lar det gå utover henne.. du gjør det for deg selv og din datter.. og det er det ingenting galt med! lykke til og maassse klemmer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flo* Skrevet 11. april 2003 #16 Del Skrevet 11. april 2003 vil vekk, men han er jo så snill når vi er ute blandt folk, han holder rundt meg og gir meg kjærtegn. Nå har jeg vært veldig avvisende en stund, orker han liksom ikke, og da er han overhyggelig, men alle kan vel være snill et par uker og så bli ekkel igjen? Ta et godt råd fra meg som har jobbet som daglig leder på et Krisesenter: Hans oppførsel som du beskriver er typiske tegn på at han er psykopat. Ingen kan være så sjarmerende som en psykopat, det er også derfor de lett skaffer seg ny partner når den gamle har tatt til vett! For din datter og din egen skyld : kom deg vekk så snart som mulig! Om du ikke har noen plass å bo er det bare å kontakte nærmeste Krisesenter. De vil gi deg masse gode råd og veiledning i hvordan du bør gå fram, hvilke rettigheter du har ang. økonomisk hjelp osv. Stor klem fra Flo* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meg som startet tråden Skrevet 11. april 2003 #17 Del Skrevet 11. april 2003 Kjære Flo. Jeg kan bo hos min bror, mamma døde desember 2001, og han har overtatt huset hjemme. Har tenkt og gjøre det slutt på søndag, men vet at han kommer til og trygle og be. Er litt redd for min svigerfamilie, de er liksom på hans side. Hva sier jeg og hvordan går jeg fra når jeg skal gjøre det slutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flo* Skrevet 11. april 2003 #18 Del Skrevet 11. april 2003 Kjære "meg som startet tråden" Send meg en mail Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Didda Skrevet 11. april 2003 #19 Del Skrevet 11. april 2003 får ikke til og sende mail. Hva gjør jeg nå, skal hjem om 30 min. Hva sier jeg til han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke innlogget Vega Skrevet 11. april 2003 #20 Del Skrevet 11. april 2003 Si at du vil tenke litt, at dere får være litt borte fra hverandre en stund. Dersom det er fare for at han skal slå, må du ikke være alene der når du pakker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå