Gå til innhold

Reductil, noe for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er 22 år og har vel alltid vært litt overvektig, selv om jeg er relativt sunn og frisk. Jeg sykler fram og tilbake til jobb, har ikke bil, så må jo gå for det meste. Jeg har en BMI på 27. Jeg er 167 høy og veier 77 kg. Jeg vet jeg må ha en BMI på 30 for å få de, men jeg er disponert for slitasje-gikt, da min far har dette. Jeg har begynnende slitasjegikt med mye vondt i knærne og får vondt i hofta om jeg løper. Kan dette regnes som en overvekt-relatert sykdom som gjør at jeg kan få de likevel?

Jeg har alltid fått høre at jeg ikke ser overvektig ut pga. proposjonene mine. Ser bare litt "kvinnelig" ut. Jeg har smal midje, men nok å ta av på lår og rumpe og armer, så det er jevnt fordelt. Men jeg sliter med å overspise når jeg først spiser og har vel dårlige rutiner. Har prøvd å bevege meg mer og spise oftere, men liten effekt. Jeg spiser mye frukt og grønt, grovt brød og relativt greit, men er jo glad i søtsaker da. Hehe. Jeg har hørt at Reductil kan fjerne søthunger og redusere appetitten. Er dette noe for meg, eller er det "farlig" å begi meg ut på dette? Jeg ser på å kunne gå ned noen kilo som en motivasjonsfaktor for å begynne å trene mer riktig, når jeg slipper å tenke på søtsaker hele tiden...

Tror dere legen sier ja eller nei til meg?

Endret av NovaFlare
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vil nok si nei så lenge du faktisk ikke er veldig overvektig og heller ikke har gjort noen voldsom innsats allerede. Mulig jeg tar feil, men jeg får kanskje inntrykk av at du til nå bare har prøvd litt halvhjertet og egentlig bare er ute etter en lettvint løsning. :)

Skrevet

Noen som har prøvd det der? :popcorn:

Skrevet

*dytter*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...