Gå til innhold

Fri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ny her forresten :)

Jeg har lyst å fri til kjæresten min :rødme:

Vi har vært sammen i 5 år og har det kjempefint sammen!

Jeg vil fri for å vise han hvor høyt jeg elsker han, og at jeg vil være sammen med han resten av livet.

Jeg tenker litt at det er bedre å fri selv enn å mase på han :sjenert:

Og er det ikke noe om at damene kan fri i skuddår...?

Bryllup haster det ikke så mye med, det kan vi bli enig om - kanskje sommer 2009 eller 2010 hadde vært noe.

Men uansett.

Det er en ganske 'stor' ting å gjøre, hva bør jeg tenke på?

Noen tips til hvordan jeg kan gjøre det romantisk?

Jeg har også lyst til å fri med ring(er).

Er student med begrenset budskjett så tenker noe rundt 5000. Det kan jo evt være forlovelsesringer og så kan vi kjøpe sammen hvis vi / han ønsker det. Men for meg er det ikke så farlig om de ikke er dyrere tror jeg.

Kan man få noe ingravert til den prisen? Hvor bør jeg kjøpe?

Tar det lang tid å få laget / bestilt personlige ringer?

Og hvordan skal jeg finne ut hvilken størrelse han bruker?? Han har ingen ringer fra før jeg kan sammenligne med ;)

Noe annet jeg bør tenke på?

Takknemlig for svar :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk å få han til å sette seg før du går ned på kne, det gjorde ikke jeg og angrer den dag idag :-)

Skrevet

Det viktigste er at dere har pratet om dette, og at du vet helt sikkert at han ønsker å gifte seg med deg.

Skrevet

Jeg føler meg jo 100 % trygg på at han sier ja.

Hvis han sier nei, blir jeg veldig overasket. Da har vi kanskje ikke det forholdet jeg tror vi har -så da kan det kanskje være greit å finne ut det og ;) At vi vil forskjellige ting.

Hvis han vil vente så skal jeg takle det!

Hadde du ring Annie? Hvordan fant du en som passet?

Skrevet

Lag en kake i hjerteform og skriv "vil du gifte deg med meg?" på den?

Skrevet

Takk for tips :)

Men - er det noen som kan hjelpe meg ang ringer ? :smilyblomst: :

Trenger det veldig, aner ikke hvordan jeg skal gå frem? :forvirra:

Skrevet
Takk for tips :)

Men - er det noen som kan hjelpe meg ang ringer ? :smilyblomst: :

Trenger det veldig, aner ikke hvordan jeg skal gå frem? :forvirra:

Blir vanskelig å kjøpe ringer uten å vite hvilken str. han bruker, men ringene kan dere jo ordne sammen i ettertid da. Jeg har noen linker til ring-sider hvis du vil titte litt på de...

http://www.gifteringen.no/index2.html

http://www.gullbutikken.no/

http://www.gullsmedbutikken.no/storefront.php?c1=254

http://www.smykkesenteret.no/article.asp?w...523&x=10486

http://www.lykkeringene.no/

Skrevet

Oi, tusen takk!

Utrolig mye (og farlig) fint !!!

Det stod endel nyttig på de siden og.

Du har jo rett - det hadde vært romantisk å sett på ringer sammen og blitt enige om noe skikkelig fint som vi begge liker!

Samtidig som jeg syntes frieriet blir litt ekstra, hvis jeg har ring og da..

Men hvis jeg får lurt han å tegna rundt hele hånda hans på et ark, kan det være nok? Å vite hvor bred fingeren er?

Han har nok ingen ide om at jeg vil fri, det har jeg jo sagt at jeg syntes han må gjøre ;)

Skrevet

Forresten, har funnet løsningen!

Gullsmeder o.l har visst sånne demoringer man kan fir med, så kan man ordne str senere!

Det blir nok bra :)

• 3 uker senere...
Gjest Glajenta
Skrevet
Jeg tenker litt at det er bedre å fri selv enn å mase på han :sjenert:

Og er det ikke noe om at damene kan fri i skuddår...?

Jeg er helt enig! Jeg har en spesielt giftesyk venninne, som hinter og hinter flere ganger i uka, høres det ut som, jeg synes synd på samboeren hennes. Tror det lett kan ende i delvis pliktfrieri, og ikke bare hyggelig overraskelse. Sånn skal det ikke være!

At jeg og min samboer nettopp forlovet oss og planlegger bryllup, gjør ikke akkurat at hun maser mindre... Det hun ikke tenker på, er at det faktisk var jeg som fridde!

Jeg hadde egentlig tenkt å vente til 29. februar, for det stemmer at det tradisjonelt er den dagen kvinner hadde "lov til" å fri, men jeg klarte ikke å holde meg så lenge :rødme:

(Nå som jeg har begynt planleggingen, er jeg glad for at jeg ikke ventet. Vi har planer om å prøve å bli gravide til høsten, og vil gjerne gifte oss før p-pillene kastes. Tror det hadde vært vanskelig å få selskapslokalet vi ønsket, ledig vigsler osv. om vi ikke startet planlegging før i begynnelsen av mars! Ved å begynne allerede nå, måtte vi likevel bytte dato i forhold til den vi først bestemte.)

Jeg fridde uten ring, og syns det var koslig å kjøpe det sammen, men synes likevel du skal følge ditt ønske om å fri med ring. Så lenge gullsmeden har uekte demonstrasjonsringer, er det jo ikke noe problem, ellers låner noen ut den ekte og, mot depositum.

Jeg tror uansett samboeren din vil være fornøyd med ringene du velger ut. Ville ikke du vært det, og bare glad om han fridde til deg? :) Når ringer velges sammen, så har jeg følelsen av at den kommende brudens meninger veier tyngst likevel :fnise:

Skrevet

Takk for langt svar :smilyblomst: :smilyblomst:

Kjempeenig i det du skriver!

Det hadde på en måte vært gøy å ha ringene klare på forhånd også, men da er det problemet med at jeg ikke vet str. hans igjen da.

Men, blir jo såklart litt trist å måtte levere tilbake den ringen jeg frir med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...