Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kitty_*
Skrevet

Jeg sitter her og forstår ikke samboern min....

Han har behov for å feste m gutta (dvs single kamerater) 1- 2 lørdager i måneden. Og da er det snakk om å dra på nattklubb, drikke seg fulle, og komme hjem i 3-4 tida. Det er helt uaktuelt at jeg kan henge med på disse kveldene. Det er jo gutta! Jeg er 32 og sambo 36. Jeg har like mange venner som ham men har få venninner som henger på byen hver helg. Blir oftere et glass vin hjemme hos hverandre, eller kanskje etpar øl ute på pub.

Generelt har jeg infunnet meg m at vi er forskjellige sånn. Vi har det bra sammen ellers, men har nokså ulikt behov for å dra på sjekkesteder...

Ikveld hadde jeg litt lyst til å gå ut- men ingen av mine venninner kunne\orket. Sambo skulle ut m gutta og det blir bare surt om jeg spør om å være m der, så det har jeg gitt opp. Hintet bare om at jeg hadde lyst, men han sa bare - håper du får m deg noen neste gang. På vei ut sa han at vorspilet han skulle på var hos ei venninne av en av kompisene. Og at de skulle ut med en jentegjeng. Hvorfor kunne ikke jeg bli med da?

Er det rart at jeg reagerer litt??

Er det normalt at en 36 -åring helst vil på sjekkesteder m single kompiser annenhver lørdag. Eller er det jeg som er kjip som ikke lever sånn lenger???

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Å henge med gutta er en ting. Da tenker jeg typisk en gang i blant å gjøre gutte ting som involverer gutter og guttesport f.eks.

At man ikke vil ha med samboeren sin på fest 2 ganger pr måned forstår jeg ikke. Jeg ville kalt det for å ikke inkludere samboeren.

Skrevet

Herregud, hva gjør dere med hverandre. Det høres ut som dere har vokst fra hverandre, og det sier jeg med tanke på at dere begge er over 30. Hadde skjønt det om dere var i midten av 20 årene, men dette høres rart ut.

Gjest Gjest_Kitty_*
Skrevet

Takk for svar. Ja, vi har kanskje vokst fra hverandre. De beste kameratene hans er single. (han har mange kamerater i forhold også- men de er ikke så flinke til å holde kontakten).

Som 32 - åring er jeg kun på byen v litt "spesielle" anledninger- mens hans kompiser ringer hver helg og vil ut. Klart det- de er jo single.

Likevel. Vi har det bra på så mange andre måter sammen. Og jeg sitter aldri alene hjemme når han er ute m mindre jeg har lyst. Har mange venner og stor familie:-) Men sitter m en stooor klump i magen nå:( Hadde vært helt ok om han tok etpar øl m gutta på en pub, men fest m bare single kamerater, og jenter hverken han eller jeg kjenner. Det kunne jeg i det minste fått være med på! :gråte:

Gjest StockDama
Skrevet

Høres ut som mannen tviholder så godt han kan på rester av singellivet og ungdomsårene.

Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig. Heldigvis drikker ikke min samboer, så jeg slipper det der.

Men jeg vet om en som er nybakt pappa. Ungen er vel 4-5 mnd nå. Ikke mange uker etter fødselen dro han ut på fest.... Og kom hjem seint på ettermiddagen dagen etter. Skjønner ikke at samboeren hans godtar det!

Skrevet

Jeg synes litt synd på deg Kitty, skjønner dilemmaet ditt, men du bør kanskje tenke over hvordan du vil ha det i et forhold- og sette premissene sammen med en partner som kanskje har samme "tankesett" som deg.

:klem:

Skrevet

Jeg forstår samboeren din, hvis det er sånn at de kameratene som er i forhold ikke er så flinke til å holde kontakten. Han har det sikkert moro med disse "gutta", og det er nå deres måte å ha det moro på.

Hvis du vil ut på byen, kan du jo prøve å mase litt mer på venninnene dine. Kanskje dere kan dra på hvert deres sted først, og avtale å møte gutta et sted etterpå.

Men når det er sagt, skjønner jeg veldig godt at det er kjipt når du ikke får bli med på fest der det skulle være andre jenter også...da er det jo ikke bare "gutta" lenger. Tullete.

Skrevet

Det er en selvfølge at gutta går ut sammen uten kjærester en gang eller to i månden. Det er viktig å holde på vennene sine.

Hvis det blir et problem, ja, da blir det er problem internt i forholdet, ikke mellom gutta. Det tror jeg at jeg kan garantere i 90% av tilfellene.

Gjest Gjest_Kitty_*
Skrevet
Det er en selvfølge at gutta går ut sammen uten kjærester en gang eller to i månden. Det er viktig å holde på vennene sine.

Hvis det blir et problem, ja, da blir det er problem internt i forholdet, ikke mellom gutta. Det tror jeg at jeg kan garantere i 90% av tilfellene.

Tja.. problemet her er ikke å finne på ting m gutta etpar ganger i måneden. Både min samboer og jeg er sosiale og gjør ting sammen m hver våre venner mye oftere enn det selvsagt. Pubturer, middager, skiferier, fjellturer, motorsykkelturer, treninger... alt sånt er selvsagt greit. For de fleste andre 36-åringer jeg kjenner i forhold er det nok sosial kontakt m kompiser..+ en ordentlig tur på byn en gang i blandt selvsagt.

Det jeg sliter litt m er ut på byen og drikke seg full på sjekkesteder såpass ofte. Iallfall når det bare er m single kamerater som bare jakter rundt på jenter hele kvelden (jeg vet at det er sånn det er). De andre i guttegjengen som har kjærester blir nesten aldri m på sånt. (De gjorde det da de var i 20-årene, men ikke skjelden nå)

Jeg stoler på typen min altså, men det er bare det at det blir litt skjevt når jeg har sluttet å gå så mye på byn selv.

Men, men

Skrevet

Jeg hadde aldri i verden giddet å være sammen med en 36-åring som ikke hadde kommet lengre i modningsprosessen enn dette. Når det å henge med gutta fremdeles, i denne alderen, betyr å drikke seg drita på sjekkesteder på byen, hadde jeg vinket hadet for lenge siden. Jeg synes det er ekstremt utiltrekkende også når det gjelder single menn, og når det gjelder menn med samboer er det bare et stooort rødt flagg.

Gjest Gjest_frida_*
Skrevet

Stakkars deg, at du gidder å ha det slik. Kan du ikke heller gå fra ham, og finne deg en skikkelig mann. Han er virkelig ikke noe å sammle på

Skrevet

Jeg synes det er rart at du ikke får være med en gang i blant. Ikke hver gang - gutter får gjøre gutteting. Men det har du skjønt. Jeg er helt enig med deg. Håper dere får en ordnings på det :blomst:

Skrevet

Jeg hadde aldri tolerert at typen min på 36 ville drikke seg full uten meg 1-2 ganger i måneden. Ikke med meg heller. Jeg hadde ikke taklet et sånt forhold.

Men vi er jo alle forskjellige, og jeg er litt mer av den hjemmekjære typen, så jeg vet at om typen min hadde dratt ut så ofte hadde jeg blitt hjemme og sturet... Eller, en og annen lørsdagskveld hadde jeg vel kunnet nytt ensomheten, siden jeg liker alenetid også, men uansett...

Menmen, det virker jo som om deres ordning funker bra for dere, og det er jo flott. Men skjønner godt at du reagerer på at du ikke ble bedt med, det er jo bare trist... Men nytter dessverre ikke å sture over det nå, men heller ta det opp med han. Når han er så heldig at han får drikke seg full 1-2 ganger i måneden bør han vel kunne tåle at dama hans er med en sjelden gang??

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...