Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha travet rundt fra butikk til butikk i hele dag, trenger jeg virkelig å få noen gode råd. Jeg kunne aller helst tenkt meg en kjole til et julebord, men sliter med å finne noe som sitter pent på kroppen min. Jeg er 1,64 m og 70 kg. Jeg er forholdsvis bred over skuldrene, magen er kvapsete og stor etter to fødsler, rumpe og hofter har nesten samme mål som midjen, men legger og lår er forholdsvis kraftige, etter en lang periode som idrettsutøver i ungdomstida. Jeg kan vel si at kroppsfasongen min er helt rett, nesten litt gutteaktig. Puppene er normalt store. Bruker str 80C i bh.

Hva slags kjole passer til denne kroppen tro? Er det noe håp for at jeg kan finne meg en kjole eller burde jeg ende opp med bukse og topp?

Glad for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du finner noen tips hos Gok fra "How to look good naked": http://www.channel4.com/life/microsites/H/.../tips_eps8.html ?

Tror du skal se på hvordan du kan skape litt fasong rundt midjen. Det første du kan se etter, er en skikkelig holdin-truse. Kjøpte en som går fra under puppene og ned til midt på låret, som holder inn og opp. Hvis det er en del kvaps, så er det ganske sannsynlig at det vil bli en effekt av en sånn holdin-ting. Fordelen med de som går fra BH til lår, er at da slipper du kjipe strikk-streker i livet. KJøpte min på undertøysbutikken på Steen og Strøm i Oslo, vel anvendte 350 kr... Se også etter en BH som holder puppene opp og fram, så de ikke lager mer bulk enn de trenger.

Hva med en kjole som du trekker inn i midjen med et belte. Tror det blir finest med et skjørt med litt vidde nederst, type A-skjørt. Du kan kanskje prøve ut litt hvilken lengde som er best, litt over, midt på eller litt under kneet. Kraftige legger kan kanskje kamufleres med pene støvletter som går til knærne? Er ikke så sikker på hva man gjøre med skuldrene, men ville i hvertfall gått for en litt dyp utringning heller enn en bred utringing.

Skrevet

Etter fødselen så måtte jeg gi opp med å finne en fin kjole.

Men jeg fant et veldig fint svart skjørt :) Og til det kjøpte jeg en skikkelig fin svart singlett og en bolero med paljetter (hehe, det hørtes ikke så veldig fint ut..men det er det altså).

Bolero kan virkelig anbefales om du ikke liker å ha bare skuldre eller ikke liker overarmene dine.

Skrevet

Tusen takk for gode tips:) Får ta meg en ny shoppingrunde i morgen.

Skrevet

Jeg henger meg på bolero eller et pent skjal/skjerf her, vil anbefale kjoler/underdeler som markerer hoftene og/eller skuldrene. Hvis du har en forholdsvis enkel kjole kan du bruke et bredt midjebelte, gjerne feste det rett under brystene. Synes det er veldig pent med kraftige legger, men viktig med kjole/skjørt som flatterer dem og ikke "kapper" av så de ser bredere ut. Du kan forminske leggene med mørkere strømper eller strømper med langsgående mønster, gjerne med høye sko som er åpne på vristen for forlengelse. Anbefaler enkelhet og rene linjer så du ikke ser pakket ut og med spennende detaljer eller assocerier.

Det viktigste er at du er konfortabel og føler deg deg fin i det du har på det, det synes lang vei!

Lykke til =)

Skrevet

lengden på kjolen/skjørtet er også vesentlig. Jeg ser ut som jeg veier 30 kilo mer hvis jeg har feil lengde...

Gjest Gjest_Ariadne_*
Skrevet
Etter å ha travet rundt fra butikk til butikk i hele dag, trenger jeg virkelig å få noen gode råd. Jeg kunne aller helst tenkt meg en kjole til et julebord, men sliter med å finne noe som sitter pent på kroppen min. Jeg er 1,64 m og 70 kg. Jeg er forholdsvis bred over skuldrene, magen er kvapsete og stor etter to fødsler, rumpe og hofter har nesten samme mål som midjen, men legger og lår er forholdsvis kraftige, etter en lang periode som idrettsutøver i ungdomstida. Jeg kan vel si at kroppsfasongen min er helt rett, nesten litt gutteaktig. Puppene er normalt store. Bruker str 80C i bh.

Hva slags kjole passer til denne kroppen tro? Er det noe håp for at jeg kan finne meg en kjole eller burde jeg ende opp med bukse og topp?

Glad for svar:-)

Jeg tror at en omslagskjole med trekvartlange armer og litt utsvingt skjørt ville være fint til deg, spesielt hvis du tar rådet fra Catzy om å investere i ordentlig undertøy. Slike kjoler har v-utringning, som strekker halsen og gjør at skuldrene virker smalere. Samtidig får du framhevet midjen. Du kan jo også bruke et bredt belte utenpå kjolen. Siden du har brede skuldre og smalere hofter, så tror jeg at en bolero kanskje heller vil framheve skulderbredden din i stedet for å balansere figuren din. Det kan være pent med enten støveletter eller pumps til kjolen, alt etter hva du foretrekker, men husk at skoene bør ha litt kraftige hæler, tynne stiletthæler får leggene til å se enda større ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...