Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som vet litt om permanent stritting av håret, eller kanskje til og med har tatt det selv? Jeg driver å sletter/ stritter håret mitt mer eller mindre hver dag, og lurer på om det vil svare seg å heller ta en sånn "rettepermanent". Vet at begge deler sliter veldig på håret, men kan virkelig ikke fordra halvkrøllene og bølgene mine :sjenert:

Skrevet

Jeg spurte frisøren min om akkurat det samme, og hun frarådet det på det sterkeste. Det sliter visstnok utrolig mye på håret og ødelegger den naturlige strukturen/skjellaget - håret blir som tyggegummi, påsto hun. Det er langt bedre å bruke en god rettetang med keramiske flater og gode varmebeskyttende produkter. Hvis håret ditt ikke blir glatt/rett nok, har det kanskje med produktene du bruker? Jeg vet at bl.a. KMS har både shampo, balsam, kur og stylingprodukter som skal hjelpe til å glatte ut håret i kombinasjon med bruk av rettetang.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_hilda_*
Skrevet

Hei

En rettepermanent sliter ikke sååå mye på håret ditt, og etter den er utført er det en enkell sak å gå over med rettetanga, du bør også spandere på deg ei "proff" rettetang, samt bruke varmebeskyttende produkt på håret ditt.

Agaton Sax i Trondheim er kjempeflinke på dette området, du trenger bare utføre det en gang pr år ca-og da i utveksten i rota ca 12 cm pr år.

Mye mer lttstellt hår jeg ihvertfall:)

Gjest Gjest_krølle_*
Skrevet
Hei

En rettepermanent sliter ikke sååå mye på håret ditt, og etter den er utført er det en enkell sak å gå over med rettetanga, du bør også spandere på deg ei "proff" rettetang, samt bruke varmebeskyttende produkt på håret ditt.

Agaton Sax i Trondheim er kjempeflinke på dette området, du trenger bare utføre det en gang pr år ca-og da i utveksten i rota ca 12 cm pr år.

Mye mer lttstellt hår jeg ihvertfall:)

Gjest Gjest_krølle_*
Skrevet

Heia

det er bare å få tatt en glattepermanent fortest mulig, du kommer ikke til å angre en dag. Har du masse lyse striper vil jeg fraråde deg det, ellers ta kontakt med Agaton sax i Trondheim - de kan alt om dette igjennom flere år, bør du ikke utføre den på ditt hår- får du beskjed om det:)

Gjest Gjest_Sommersol_*
Skrevet

Jeg tar en slik en gang i året, og har gjort det i 4 år nå. Det er helt knall. Jeg har gått fra å "hate" håret mitt, til å blir virkelig glad i det. Det blir blankt og fint, og sliter mye mindre enn å slette det hver dag..

Koster litt, og tar lang tid, men er definitivt verdt det :)

Gjest gjest- silje
Skrevet

Jeg hadde selv tatt permanent og angret etter bare noen mndr. håret mitt var ganske slitt, mne overlevde uten problem antipermanent!

Etter at jeg hadde tatt det, trengte jeg aldri å rette det etterpå, da det ble veldig lite fall når jeg hadde antip.

Men hvis du kommer til å fortsette å strie etter at du har tatt det, så er det jo klart at håret vil bli ganske slitt etterhvert.

Gjest Grafica
Skrevet

Og hva så om håret blir litt slitt? Så lenge man bruker gode produkter og tar godt vare på håret med varmebeskyttende, kurer nå og da, så overlever håret det aller meste! Selv når håret mitt er på sitt aller sunneste klager frisører over at det er sååå slitt. Frisører er besatt av perfekt sunt hår, men sannheten er at for å få det så kan man ike gjøre NOE med håret. Ikke sette det opp i strikk engang. Man bør ha det kort og være ekstremt forsiktig med det. Frisørbestevennen min har en holdning jeg liker veldig godt; han mener du skal få lov til å gjøre nøyaktig hva du vil med håret, også hjelper han deg å fikse det etterpå... (i form av anbefaling av kurer og slikt.)

Så til tema. Mamma tok antiperm for tre-fire år siden. På henne varte det bare et par måneder, men hun har ekstremt sterke krøller som kommer frem POFF i den minste antydning til fukt i lufta... Men håret hennes fikk ikke tyggis-tekstur eller falt av; det ble litt slitt, men var fint igjen etter et par måneder.

Men TS, kan jeg få lov til å linke deg til http://www.lockig.se så du kan lese litt om balsammetoden? Mange med krøller og fall har fått enormt mye finere hår etter å ha begynt med det. Sjekk før og etter-bildene i forumet. Kanskje det er mulig å bli glad i fallet og krøllene dine :)

Gjest gjest- silje
Skrevet
Og hva så om håret blir litt slitt? Så lenge man bruker gode produkter og tar godt vare på håret med varmebeskyttende, kurer nå og da, så overlever håret det aller meste! Selv når håret mitt er på sitt aller sunneste klager frisører over at det er sååå slitt. Frisører er besatt av perfekt sunt hår, men sannheten er at for å få det så kan man ike gjøre NOE med håret. Ikke sette det opp i strikk engang. Man bør ha det kort og være ekstremt forsiktig med det. Frisørbestevennen min har en holdning jeg liker veldig godt; han mener du skal få lov til å gjøre nøyaktig hva du vil med håret, også hjelper han deg å fikse det etterpå... (i form av anbefaling av kurer og slikt.)

Problemet med slitt hår er jo at da må man begrense seg så veldig i forhold til hva man kan gjøre med håret.

Jeg er slik at jeg nesten blir deppa når jeg ikke har mulighet til å ekserimentere med håret mitt... Slik som nå, har jeg jo bleiket det uendelig for så å få den beskjeden at jeg måtte vente i over 3mndr på å ta etterveksten, jeg har mørk ettervekst og det er det styggeste jeg vet! Så har derfor stripet over det bleikede ødelagte håret mitt med mørke striper (hoss frisøren ja, er ferdig med å ødelegge det selv)

Ellers så får jeg ikke lov til å nerme meg med strietangen, noe som er veeeldig kjedelig, men også min feil!

Men når jeg tok antip. Så var ikke håret noe spesielt slitt. Jeg kunne stripe det lyst måneden etter hoss frisøren uten at noe fallt av. Så at den sliter så mye kan jeg ikke helt forstå?

Men at frisørene klager på at håret ditt er slitt når det er på det aller sunneste, det var da litt merkelig? Du ser jo best selv når håret er sunt, kanskje noen frisører bare sier det for å få klippe og tjene penger?

Slik som hu ene frisørdama som prøvde å få meg til å ta kur hoss henne for 300 kr, og jeg spurte om det tilfeldig ikke var kerastease sin, noe det var, og jeg sa at den hadde jeg hjemme, noe hun ikke hadde noen tro på.. Veeel man fårt tak i alt mulig via internet..

Skrevet

Men det er veldig stor forskjell på den vanlige antipermanenten og den "nye" Chi-metoden. Den sliter minimalt på håret. Håret brytes helt ned, og bygges deretter opp med silke.

Skrevet

Jeg har masse krøller, og skulle i tenårene spare ut panneluggen. Du kan vel selv tenke deg hvordan det så ut - helt forferdelig! Jeg gikk til frisøren og tok antipermanent i kun luggen. Det ble fint, men varte bare tre-fire dager før det var tilbake til det samme gamle. Dette er nok ti år siden nå, men med mindre metoden ikke har forandret seg drastisk vil i hvert fall ikke jeg anbefale det - det var veldig dyrt, og lite holdbart. Kan ikke huske at håret ble særlig slitt, men når har jeg ganske grovt hår som nok tåler en støyt.

Skrevet

Som jeg skrev er det stor forskjell. Antipermanent holder kun for en periode, mens Chi-metoden holder til det behandlede håret vokser ut.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Dette skal jeg prøve! Hva kan jeg forvente at prisen ligger på? Jeg har tykt, halvlangt hår med kraftig fall. Vet noe hva det heter på engelsk?

Skrevet

Mellom 3-5000 kr. Da holder det ca et år. De neste behandlingene er da billigere enn første :)

Spør etter Chi-metoden eller Straight` n shine

Gjest Gjest fabu
Skrevet
Jeg spurte frisøren min om akkurat det samme, og hun frarådet det på det sterkeste. Det sliter visstnok utrolig mye på håret og ødelegger den naturlige strukturen/skjellaget - håret blir som tyggegummi, påsto hun. Det er langt bedre å bruke en god rettetang med keramiske flater og gode varmebeskyttende produkter. Hvis håret ditt ikke blir glatt/rett nok, har det kanskje med produktene du bruker? Jeg vet at bl.a. KMS har både shampo, balsam, kur og stylingprodukter som skal hjelpe til å glatte ut håret i kombinasjon med bruk av rettetang.

det kommer helt an på hårkvaliteten din om håret blir tyggis eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...