Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde mistenke til at det var fukt i huset mitt. Kontaktet en takstmann som jeg fant på hjemmesiden til Norges Takseringsforbund. Han kom, inspiserte og målte, og fant ingen fuktighet i det hele tatt.

Jeg syntes det var rart, og kontaktet en ny takstmann. Denne gang en takstmann jeg fikk anbefalt. Han kom hit, var her mye lenger enn takstmann nr. 1, og fant betydelige fuktskader, som senere er taksert til 65.000,- å få utbedret.

Nå kom regning fra takstmann nr. 1 på kr. 3500,- Kan jeg på noen måte unngå denne regningen, når takstmann nr. 2 fant betydelige mengder fukt? (Hadde vi holdt oss til takstmann nr. 1, kunne teoretisk fuktskadene videreutvikle seg etc.)

Irriterer meg grenseløst å måtte betale så mye, når han tydeligvis ikke gjorde en grundig nok jobb...

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Nei det tror jeg nok ikke. Men jeg ville kontaktet takseringsforbundet og fortalt om forholdet for å høre hva de sier.

Jeg forstår at det er irriterende men jeg tror ikke du slipper unna hele regningen. Kanskje du kan få den redusert?

Skrevet

Kontakt takstmannen og reklamer på rapporten. Si du har hatt en annen takstmann som har funnet og taksert fuktskader til 65 000,- Be om at regningen han sendte frafaller da han ikke har gjort en grundig nok jobb og om du hadde stolt på han ville dette kostet deg enda mer senere.

Verdt et forsøk.

Skrevet
Kontakt takstmannen og reklamer på rapporten. Si du har hatt en annen takstmann som har funnet og taksert fuktskader til 65 000,- Be om at regningen han sendte frafaller da han ikke har gjort en grundig nok jobb og om du hadde stolt på han ville dette kostet deg enda mer senere.

Verdt et forsøk.

Man kan ikke bare selv bestemme at en faktura "frafaller" fordi man ikke er fornøyd med tjenesten.

Synes forslaget over hørtes fornuftig ut - ring forbundet først og hør hva de sier!

Skrevet

Var ikke sånn ment som det står skrevet,skulle liksom ikke bestemme selv at den frafaller da, men høre om takstmann er villig til å droppe kravet siden det faktisk er funnet fukt på stedet og han ikke fant det. Det går ann å reklamere på en tjeneste.

Ville heller ringt forbrukerrådet og snakket med en jurist der fremfor forbundet til takstmennene.

Skrevet

Det finnes ei klagenemd for arbeid utført av takstmenn. jeg ville i alle fall kontaktet dem.

Gjest Blondie65
Skrevet

Grunnlaget for å ringe takstmennenes forbund først er rett og slett for å få de interessert i saken. De kan fortelle hvordan det klages etc.

Jeg har prøvd forbrukerrådet ved flere anledninger og de har rett og slett vondt i viljen sin når det gjelder å forstå helt enkle saker. Jeg har rett og slett fått svada svar. Av den grunn ville jeg ringt takseringsforbundet først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...