punkyB Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 http://pub.tv2.no/multimedia/slideshow/148781/38.jpg Det skal se litt rufsete ut, være godt hold men samtidig se naturlig ut. Er det bare masse spray i det??? Synes vel hun ser desidert best ut på Idol - har jeg sett bilder av henne i andre sammenhenger med den nye frisyren synes jeg ikke stylingen har vært like stilig. Så kanskje jeg trenger en TV2-frsør
jannamor Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 tykt hår, og en klipp som gir mye volum da.. vaske, ta i paste, og gjerne antifrizz. føn tørt. Bruk glattetang, i små plisseer av gangen nedenfra og opp. Bruk voks/paste e.l som gir godt hold. fikser tuppene slik som man ser på bildet. Trenger man mer volum, kan man også tuppere under håret litt. avslutt med spray. og gjerne litt glansspray
loffen Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Trodde det var benedicte i hotell cæsar du mente.. Tror nok også voks eller paste.
punkyB Skrevet 10. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2007 Jeg tror voks er svaret her. Hadde jo vært greit å slippe unna med bare en ting Tar gjerne mot konkrete tips på hva jeg kan forsøke. Syns ofte voks/kremer jeg har prøvd gjør at håret blir/ser veldig tørt ut. Så jeg vil ha litt wet-look.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 Rettetang og denne sprayen. Denne sprayen trenger du ikke mye av. Har en lignende frisyre selv.
punkyB Skrevet 10. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. november 2007 tykt hår, og en klipp som gir mye volum da.. vaske, ta i paste, og gjerne antifrizz. føn tørt. Bruk glattetang, i små plisseer av gangen nedenfra og opp. Bruk voks/paste e.l som gir godt hold. fikser tuppene slik som man ser på bildet. Trenger man mer volum, kan man også tuppere under håret litt. avslutt med spray. og gjerne litt glansspray Dette var litt mer men hørtes ut som en bra plan Synes jeg får et godt utgangspunkt når jeg bruker føner med hodet op ned. Håret får da en liten vipp utover nederst. Kan kanskje rette det etterpå. Har brukt redken outshine men det gir ikke godt nok hold. Men liker konsistensen av den. ENeste er at håret blir fort tungt og detter ned. Så da gjelder det å finne en god voks og spray! Kanksje også bruke litt mousse når jeg føner det for å beolde litt volum på håret mer enn 10 min.
punkyB Skrevet 10. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. november 2007 Rettetang og denne sprayen. Denne sprayen trenger du ikke mye av. Har en lignende frisyre selv. Supert!! Den skal jeg prøve. :-D Er den siden ok å shoppe fra ? Må man være like obs på 200 kr grensen der??
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2007 #9 Skrevet 10. november 2007 Den sida er grei, men det tok veldig lang tid før jeg fikk varene. Vet ikke om det var den sprayen eller sjampoen jeg bestilte de ikke hadde inne. Vet ikke hvordan det er med 200-kroners grensen, holdt meg under den i alle fall. Denne sprayen kan også bestilles fra http://www.whataboutyourhair.com I Norge tror jeg den koster fra 160 til 200 kr. Den er ganske stor da, 400 ml. Det er greit å lage litt volum med rettetanga og, og så kan det være lurt å ha håret oppå hodet klipt litt kortere for å få volum.
punkyB Skrevet 10. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 10. november 2007 Den sida er grei, men det tok veldig lang tid før jeg fikk varene. Vet ikke om det var den sprayen eller sjampoen jeg bestilte de ikke hadde inne. Vet ikke hvordan det er med 200-kroners grensen, holdt meg under den i alle fall. Denne sprayen kan også bestilles fra http://www.whataboutyourhair.com I Norge tror jeg den koster fra 160 til 200 kr. Den er ganske stor da, 400 ml. Det er greit å lage litt volum med rettetanga og, og så kan det være lurt å ha håret oppå hodet klipt litt kortere for å få volum. Takker for supre svar :-D Hvordan får jeg laget volum med rettetang? Trodde den bare retter ut.
jannamor Skrevet 10. november 2007 #11 Skrevet 10. november 2007 hm kan kanskje være et triks og glatte i plisseer, altså små partier av gangen og rett håret rett til vers altså dra rette tangen med hår opp mot taket. hihi. Når du har rettet det kan man også tuppere inne ved hårroten på underhåret, fiksere litt med rettetanga etterpå
venus* Skrevet 10. november 2007 #12 Skrevet 10. november 2007 Rettetang og denne sprayen. Denne sprayen trenger du ikke mye av. Har en lignende frisyre selv. Helt enig at det blir brukt rettetang på Benedictes hår. For å gjøre det selv, så trenger man altså en rettetang og en solid dose tålmodighet ELLER dyktighet Kikket på linken til sprayen. Hvor vanilje vil du si den lukter..?
Black Eyed Susan Skrevet 10. november 2007 #13 Skrevet 10. november 2007 Prøv: 1. Rett håret med rettetang 2. Tupper det 3. For det med hårspray
jannamor Skrevet 10. november 2007 #14 Skrevet 10. november 2007 hvis du tupperer etter du tar rettetang uten å glatte etterpå vil det jo fort bli litt vel bustete med dårlig finish? og ikke rufsete? da kunne man heller brukt en sånn "hestehår"børste etterpå, for å glatte ut, men da blir håret fort mykt..
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2007 #15 Skrevet 10. november 2007 Sprayen lukter ikke vanilje i det hele tatt. Hvis en har en god rettetang trenger det ikke ta så lang tid. Jeg retter håret mitt hver morgen, bruker kanskje 5 minutter på det. Litt vanskelig å forklare hvordan en lager volum med rettetang, men en tar håret innerst ved roten og krøller det rundt rettetanga. Du får prøve deg fram. Du kan også lage volum med sprayen hvis du bruker den innerst ved hårroten. For å få den vippen på håret er det bare å bøye det litt utover med rettetanga. Håret bør selvfølgelig være litt oppklippet. Du kan også bruke denne sprayen til å lage spikes, da tar du sprayen i en del av håret og vrir rundt.
punkyB Skrevet 10. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 10. november 2007 (endret) Litt vanskelig å forklare hvordan en lager volum med rettetang, men en tar håret innerst ved roten og krøller det rundt rettetanga. Du får prøve deg fram. Du kan også lage volum med sprayen hvis du bruker den innerst ved hårroten. For å få den vippen på håret er det bare å bøye det litt utover med rettetanga. Man vipper innover da for å få volum ? Motsatt av når man vil ha en vipp utover nederst? Vet ikke om det blir litt vanskelig å få til med min tang som er bred - lik den nederste på bildet her http://www.pryl.se/annons.asp?intAdID=10346&intCat=49 Men jeg kan jo føne for å få volum Har bestilt sprayen nå - så jeg er litt spent på å få prøvd den Endret 10. november 2007 av punkyB
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2007 #17 Skrevet 10. november 2007 Ja det kan nok være vanskeligere med en bred tang. Har selv en smal. For å lage volum vipper jeg den motsatt vei enn om jeg skal vippe håret utover. Jeg og flere liker den sprayen godt, får håpe at du også blir fornøyd med den.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 #18 Skrevet 14. november 2007 Litt siste info ang. den sprayen. Man må skrape av framme der sprayen kommer ut innimellom for det legger seg en film av spray der og sprayen vil gå alle veier hvis du sprayer da. Dette hørte jeg heldigvis hos frisøren min, ulempen med å bestille på nett er at en ikke får slik info.
Black Eyed Susan Skrevet 4. desember 2007 #19 Skrevet 4. desember 2007 Man vipper innover da for å få volum ? Motsatt av når man vil ha en vipp utover nederst? Vet ikke om det blir litt vanskelig å få til med min tang som er bred - lik den nederste på bildet her http://www.pryl.se/annons.asp?intAdID=10346&intCat=49 Men jeg kan jo føne for å få volum Har bestilt sprayen nå - så jeg er litt spent på å få prøvd den Jeg har også en sånn tang, og den er ikke bred i forhold til mange andre. Den blir benyttet i mange frisørsalonger. Jeg kjenner flere som er riktig så flinke med denne typen tang, tror det ha noe med teknikk å gjøre
punkyB Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #20 Skrevet 5. desember 2007 Har fått sprayen for en stund siden men har enda ikke fått brukt rettetangen min. MEN jeg bruker sprayen både før og etter føning av håret og da gir det et godt hold. Så sprayen anbefales absolutt !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå