Gå til innhold

Nå får jeg vel snart onkel politi på døra

Anbefalte innlegg

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Huff, jeg trenger bare å få ut litt frustrasjon her...

Nå har jeg stått ute og klipt og filt klør på barna mine. Eldtemor går det kjempefint med, hun bare nter litt udelt oppmerksomhet fra mammaen sin, men det er verre med yngstejenta. Hun er seriøst den største pysa jeg noen gang har møtt...

Idag gikk det nogenlunde greit å klippe, halen mellom beina og knekk i knærne, men ikke en lyd. Men når jeg filer står hun og piper og gauler, høres rett og slett ut som jeg mishandler henne på det verste!! Har aldri vært borti hverken blodårer eller nerver, men er nødt til å file litt så de ikke er så skarpe. Hvis ikke så får hun skikkelig sår når hun klør seg, og nå som det er blitt kaldere er hun veldig tørr i huden, som nakne hunder (og vi tobeinte for den saks skyld) gjerne gjør. Og ja, vi smører hver dag :) Blir jo redd for å få purken på døra, for naboene må jo begynne å lure på hva jeg egentlig driver med.

Har prøvd alt, egentlig... Har oversett henne, har prøvd å være snill og la henne få en pause nå og da og jeg har prøvd å være bestemt. Sistnevnte uten å være hard mot henne, for hun er såpass pinglete fra før :fnise: Jeg roser og roser de få sekundene hun er stille og overser henne uten å stoppe når hun klager. Men det ingenting som hjelper! Godbiter betyr egentlig ingenting for henne, da er det bedre å rose og kose henne, siden hun er veldig underdanig. Nå sitter jeg nesten å venter på å få et truende brev i postkassa eller no slikt :sjenert:

Vet egentlig ikke hva jeg ville med denne posten da, er vel mest for å få ut litt damp. Blir jo så lei meg når hun høres så trist ut :gråte: Menmen... Hvis noen har et godt råd eller 3, så er det bare å dele, jeg er villig til å prøve alt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen grunn til bekymring. De med peiling vet å se forskjell på sunne hunder og hunder som er mishandlet eller forsømt.

Apropos klipping, så hørte jeg et godt tips her en dag: Hvis hunden er redd for å få klørne klippet bør man venne den til å klipperen framme og til at man tar og trykker på potene. Og så kan man prøve å ha helt lik situasjon som når man klipper, holde poten, holde klipperen, men i stedet klippe biter av en fyrstikk slik at de venner seg til lyden. Når det har vent seg til dette skal visstnok klipping senere bli greiere fordi de ikke lenger assosierer det med noe ekkelt. Vet ikke om det er noe i det, men det er jo verdt å prøve :)

Skrevet

Et tips er å klippe klør før dere skal ut på tur. Da vil underlaget pusse ned skarpe kanter så du slipper problemet.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Ingen grunn til bekymring. De med peiling vet å se forskjell på sunne hunder og hunder som er mishandlet eller forsømt.

Apropos klipping, så hørte jeg et godt tips her en dag: Hvis hunden er redd for å få klørne klippet bør man venne den til å klipperen framme og til at man tar og trykker på potene. Og så kan man prøve å ha helt lik situasjon som når man klipper, holde poten, holde klipperen, men i stedet klippe biter av en fyrstikk slik at de venner seg til lyden. Når det har vent seg til dette skal visstnok klipping senere bli greiere fordi de ikke lenger assosierer det med noe ekkelt. Vet ikke om det er noe i det, men det er jo verdt å prøve :)

Men klippinga har hun blitt mye bedre på, det er filinga vi sliter med! Og hun er 3 år gammel, så hun har jo tross alt blitt klipt og filt ganske mye på i sitt liv :sjenert:

Et tips er å klippe klør før dere skal ut på tur. Da vil underlaget pusse ned skarpe kanter så du slipper problemet.

Tror ikke det hjelper stort egentlig... Hun har litt underlige labber, for klørne sitter liksom mye høyere enn jeg har sett før (eller kanskje det bare er fordi hun ikke har pels på dem at det ser sånn ut) :klø: Innbiller meg at de ikke vil slites ordentlig, for hun har i tillegg veldig spretne steg. Løfter liksom beina rett opp. Men takk for tipset, det er verdt et forsøk hvertfall, så skal prøve neste gang! :)

Skrevet (endret)

Hvorfor må du file egentlig? Jeg har klipt klør på min hund i tre år, og aldri trengt å file. Dersom det er så stort problem tror jeg nok jeg ville vurdert å droppe filinga.

Endret av Eir
Skrevet

Hvis det er en chinese crested vil den kløne seg opp da den er naken.... Hunder med pels har ikke dette problemet..

Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe deg med problemet ditt, men jeg har en katt som VRÆLER når jeg børster han, så jeg får nok også besøk snart.. :fnise:

Skrevet

Jeg har gitt opp hele klippingen, hunden biter klørne sine og holder dem korte selv. Må stusse litt på ulvekloa iblant, den tar han ikke ordentlig selv, og da er det hyling, sprelling og glefsing (må bruke munnkurv). Har aldri klipt nerve, han har bare alltid vært sånn. Men når han var 10-20 kilo kunne jeg holde ham fast, nå er han 45...

Han sparker til og med når han er dopet (har gjort det hos dyrlegen 2 ganger), dyrlegen var helt fascinert over det. Å ta på potene, knipse på klørne etc er helt ok, men med en gang man lurer seg frem med klotanga blir det bråk.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Hvorfor må du file egentlig? Jeg har klipt klør på min hund i tre år, og aldri trengt å file. Dersom det er så stort problem tror jeg nok jeg ville vurdert å droppe filinga.

Hvis du leser hovedinnlegget står svaret på spørsmålet ditt der.

Hvis det er en chinese crested vil den kløne seg opp da den er naken.... Hunder med pels har ikke dette problemet..

:kjefte: Hvorfor i alle dager MÅ bikkjer være chinese crested for å være nakne? Xoloitzcuintle (meksikansk nakenhund), Amerikansk Nakenterrier, Peruviansk Nakenhund, Afrikansk Nakenhund, Boliviansk Nakenhund, Ecuadoriansk Nakenhund, Peruviansk Inkahund.... Jeg nevner i fleng...

Hunden det er snakk om er forøvrig meksikaner :)

Skrevet
:kjefte: Hvorfor i alle dager MÅ bikkjer være chinese crested for å være nakne? Xoloitzcuintle (meksikansk nakenhund), Amerikansk Nakenterrier, Peruviansk Nakenhund, Afrikansk Nakenhund, Boliviansk Nakenhund, Ecuadoriansk Nakenhund, Peruviansk Inkahund.... Jeg nevner i fleng...

Hunden det er snakk om er forøvrig meksikaner :)

Fordi det er sjelden (aldri) man ser andre nakenhunder her i Norge?

(Dattera mi blir 4 år 30.08.08.) :nissevink:

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet (endret)
Fordi det er sjelden (aldri) man ser andre nakenhunder her i Norge?

(Dattera mi blir 4 år 30.08.08.) :nissevink:

Det finnes da over 40 meksicanere i Norge *krysse armene og trampe i bakken* Så det så...

(Hihi, da blir hun 4 år på bryllupsdagen til meg og gutten min)

Edit: ojj... meksicanere?? fyy Pia... Mener jo selvsagt mexikanere :)

Endret av Pia 30.08.08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...