Gjest Gjest Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Jeg tenker på Pondus- bok som julegave til min bror på 14 år. Tenkte å kjøpe siden det er tilbud på bokkilden. Men; jeg har ikke fått sett i bøkene. Hvordan er språket(jeg vil f.eks. ikke ha banning), hvilke tema blir tatt opp - og kan det forståes for en ung gutt? Jeg har hørt at Pondus er favoritt blant mange menn. Takker for svar.
Lilith Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Skulle tro Pondus er rimelig safe for en ung gutt. Temaer som går igjen er musikk (AC/DC og Kiss) og fotball - og damer, selvsagt. Litt rølpete, og veldig, veldig morsomt. Pondus går daglig i Dagbladet. Sjekk ut http://www.dagbladet.no/tegneserie/ - der finner du et arkiv over tidligere publiserte striper også.
Nausicaä Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 Om han ikke har det fra før av, er nok Pondusbøker passende for han. Dette er en norsk tegneserie alle liker, ikke er den støtende eller tar opp "vanskelige" tema.
Gjest antigartner Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Pondus går som avisstripe i flere aviser. Det skulle også være et tegn på at det er lite å bli støtt over i den serien. Det er forøvrig en av mine favorittserier, og jeg vet ikke om det er et godt tegn i forhold til om den passer for en 13-åring, når en "kjerring" på over 30 digger den.
Merneith Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 Tja, jeg ville ikke kjøpt det til en så ung gutt. Ikke fordi innholdet er støtende, men fordi innholdet er rimelig fjernt fra hverdagen til en 13-åring... Tror man har større glede av Pondus hvis man selv har opplevd å våkne opp fyllesyk med et hespetre ved siden av
Lilith Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 Kommer vel an på gutten, men det er mange 14-åringer som synes Pondus er kult Problemstillingene feks Påsan til stadighet står overfor, er jo også veldig aktuelle. Og sjekking av håpløse damer burde også være interessant for unge gutter Men sjekk det ut! Du kjenner broren din best!
Malama Skrevet 10. november 2007 #7 Skrevet 10. november 2007 Tja, jeg ville ikke kjøpt det til en så ung gutt. Ikke fordi innholdet er støtende, men fordi innholdet er rimelig fjernt fra hverdagen til en 13-åring... Tror man har større glede av Pondus hvis man selv har opplevd å våkne opp fyllesyk med et hespetre ved siden av Tja, jeg har aldri våknet opp fyllesyk ved siden av et hespetre, eller våknet fyllesyk, period. Har aldri lagt ved siden av en som våknet opp fyllesyk med meg som et "hespetre" ved siden av heller. Likevel synes jeg pondus er morsom å lese
Gjest Blondie65 Skrevet 10. november 2007 #8 Skrevet 10. november 2007 Tja, jeg har aldri våknet opp fyllesyk ved siden av et hespetre, eller våknet fyllesyk, period. Har aldri lagt ved siden av en som våknet opp fyllesyk med meg som et "hespetre" ved siden av heller. Likevel synes jeg pondus er morsom å lese Jeg kan bare skrive under på dette. Jeg har dessverre hatt en del nær "jeg møtte Jokke" opplevelser på byen ... Pondus er for alle i alle aldere. Etter hvert som man blir eldre oppdager man nye sider. Jeg leste Asterix som barn og fikk ikke med meg mer enn en brøkdel av referansene til historie, likevel syntes jeg det var veldig morsomt da jeg var barn og trippelt morsomt da jeg leste om igjen som voksen og oppdaget nye dimensjoner. Tror Pondus er på samme måten.
Grissini Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 Tja, jeg ville ikke kjøpt det til en så ung gutt. Ikke fordi innholdet er støtende, men fordi innholdet er rimelig fjernt fra hverdagen til en 13-åring... Tror man har større glede av Pondus hvis man selv har opplevd å våkne opp fyllesyk med et hespetre ved siden av He,he...Elevene mine i 5. klasse elsker Pondus og jeg tror faktisk at du tar ganske feil i at innholdet ikke treffer en 13 åring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå