Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg med gaveforslag til min nesten 2 år gamle nevø. :hjerter: Moren sier han ønsker seg vintersko og tøfler, men det kan jeg aldri tenke meg han har sagt at han ønsker seg .......

Så til dere med 2 år gamle gutter. Hva liker de å leke med?

Tenkte en ca pris 300

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor skal du kjøpe noe annet enn det moren ønsker han skal få? Kanskje dette er morens måte å sørge for at barnet ikke drukner i leker på julaften men også får en del nyttige ting?

Eller synes du ikke det er gøy nok å kjøpe det moren ønsker til barnet sitt?

Skrevet

En venninne av meg hadde veldig suksess med en ekkomikrofon til sin toårige nevø!

Skrevet

Kanskje du kan inngå et kompromiss?

Hva om du kjøper tøfler til en hundrelapp og duplo av et eller annet slag for resten av pengene? Da blir kanskje alle tre like fornøyde?

Skrevet

Kjøp en god bok, det har både voksne og barn glede av. Han får sikkert fryktelig mye leker til jul, og da kan det være greit med noe litt mer varig syntes jeg.

Skrevet
Hvorfor skal du kjøpe noe annet enn det moren ønsker han skal få? Kanskje dette er morens måte å sørge for at barnet ikke drukner i leker på julaften men også får en del nyttige ting?

Det var bare en litt spøkete måte å høre med andre hva deres 2 åringer liker å leke med, siden jeg selv ikke har peiling. Klart han kan få både tøfler og vintersko, men vi er ikke så stor famlie, og hadde lyst til å gi han noe som fenger ... hvis du skjønner.

Skrevet (endret)

Postman Pat figurer eller effekter fra Byggmester Bob - hvis han liker disse. Teletubbies?

Ellers er jo duplo et godt forslag - eller et startsett med brio-tog.

Kjøretøy - biler, traktorer, lastebiler mm

Lekene fra Little People er kjempeflotte. Det har vi kjøpt og fått masse av til våres pode. Lekes med hver dag.

Sjørøverskip fra Little People eller annet.

Og ja jeg syns jula er til for ungene - så jeg stemmer for å kjøpe leker. Kjøper kun leker til jul til små barn i omgangskretsen - og når folk spør hva poden her i huset ønsker seg - ja da svarer vi leker. :nissegutt:

Endret av Gyda
Skrevet

Det er jo greit å spørre hva ungen ønsker seg, men man må da ikke kjøpe det foreldrene ber om. For meg ville det blitt "bestillingsliste"!

Helt ening med TS, kjøp noe du ønsker å gi ham. Vi har kjøpt inn en "bondegård" til en 1,5 åring. Figurene er ganske store og solide, og han kan leke lenge med det.

Skrevet

Ærlig talt....dette var et elendig svar... du burde latt være å svare hvis dette var det beste du fikk til. Direkte frekt, uforskammet og utenfor nettiketten.

Til trådstarter vil jeg si at brunhilde kom med en god løsning, jeg tror jeg ville gjort det samme. kjøpt en av de tingene mora foreslo og kjøpt noe til nevøen som han syntes var morsomt å få :-)

Skrevet

For det første; en toåring har ikke begrep m hvor mye gaver han eller hun får og hva han eller hun får fra hvem. Om du gir en liten eske duplo eller en god ullbody til bruk i barnehagen spiller ikke den minste rolle for barnet. Bare sånn at du er klar over det.

Så til hva en toåring har glede av av leker; duplo og slike ting er nevnt. Flott - flere tips er i lekebutikken. Barnet vil også kanskje ha glede av cd-er med barnesanger, dvd med Karius og Baktus allerede nå.

Men som mamma til en toåring selv er virkelig skrekken å få huset fullt av skramleplast (med bursdag og jul tett på hverandre) så når folk spør hva ønskelisten består av, så er det kjedelige ting som ullvangsokker og tøfler. Beklager - leker er det nok av og de ekelte ting blir ofte borte i mengden, men tøfler som brukes hver dag er i hvert fall ikke bortkastete penger.

Tusenfryd i dempe-forbruket-vårt-modus.

Skrevet

Min pode er litt over 2 år, og vi ønsker han ullundertøy, ullvangsokker, gode bøker og stordyne/sengesett i julegave.

Leker har vi rikelig av, og jeg vet det blir nok av det til jul uansett. I den grad vi ønsker leker, så er jeg sær på hva jeg ønsker. Må være kvalitet og vare lenger enn til nyttår.

Når man har bhg-barn er klær og sko/tøfler noe av det mest kjærkomne jeg kan tenke meg at barnet får i gave.

Skrevet

Vi kommer til å ønske "oss" duplo til vår to-åring. Han elsker det!

Av oss kommer han til å få bord og to stoler i barnestørrelse fra ikea. (har tenkt å male de selv).

Ellers er bøker veldig populært her i gården :)

Skrevet

De rundt oss som har hatt toåringer har blitt glade for brio-tog, klær, duplo og bøker.

Hadde nok kjøpt noe litt nyttig, i tillegg til noe litt morsomt.

Men ville forsøkt å passe på at det morsomme var noe som kunne være en del av noe ungen allerede har, eller som kan utvides senere.

Evt. bøker, som er kos både for store og små.

Skrevet

Bøker er min 2 åring veldig glad i, og vi synest det er fint at det kommer noen nye bøker avogtil ettersom vi blir lei av å lese de samme bøkene for henne. ;)

Skrevet

Min toåring var veldig glad i biler ol. som lager lyd.

Han fikk også brios togbane i tre (gammeldagse typen) til 2årsdagen og har hatt veldig stor glede av den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...