Gjest undrende.... Skrevet 10. november 2007 #1 Del Skrevet 10. november 2007 Ha vært samboer ett par år nå, og lurer på hvordan dere som har "Ste-fedre" i hus praktiserer farsdagen. Min samboer har aldri kjøpt noe til meg på morsdagen....for som han sier; " Du er jo ikke mor til mine barn"... (Han har ingen...)Jeg har to fra før...Barneskole-alder. Litt sårendes synes jeg..Men kanskje jeg er hårsår? Eller kanskje han mener min X burde kjøpt noe? Har egentlig lyst å kjøpe en oppmerksomhet til han, men....noe i meg vil ta igjen med samme mynt;" Han er jo ikke far til MINE barn..." Men han er en stor del av hverdagen deres, og jeg synes han fortjener en liten farsdagsgave likevel. Hva gjør dere andre? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mea Culpa Skrevet 10. november 2007 #2 Del Skrevet 10. november 2007 Farsdag og morsdag er noe stort tull handelsstanden prøver å prakke på oss, så det er noe jeg aldri har brydd meg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. november 2007 #3 Del Skrevet 10. november 2007 Hva tenker barna oppi dette da? Og trenger de egentlig KJØPE noe? Når vi var små, LAGDE vi ting til mamma på morsdag, alt fra morsdagskort og frokost på stenga, til hjemmelagde gaver. Vi lagde ting til bestefaren vår, da det var ham vi kalte far, pappa fikk aldri noe. Oppfatter dine barn din samboer som en farsfigur for dem? Dersom DE ønsker å gi noe til din samboer på farsdagen, så bør de få det. Det virker som i innlegget ditt at dette handler om noe helt annet en barna som feirer mors og farsdag, men at det handler om gaver mellom deg og din samboer, den fighten synes jeg kan legges til en annen dag en mors og farsdag. La heller barna bestemme hva de ønsker, og la dem lage kort og kaffe. Om BARNA ønsker å vekke deg med kaffe på senga, synes jeg godt stefar kan hjelpe dem å gjøre i stand. Og ønsker BARNA å gi sin stefar en oppmerksomhet på farsdagen, så synes jeg du kan hjelpe dem med det. Om de ønsker å dedikere farsdagen til sin biologiske far, så la dem det, og hjelp dem med å lage noe de kan gi til ham. er mitt tips da, med gode minner fra egen barndom og gleden av å vekke mamma med kaffe og frokost på senga, med morsdagskort etc som vi hadde laget selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 10. november 2007 #4 Del Skrevet 10. november 2007 Er det ikke barna som skal gi gavene da (muligens med litt hjelp fra forelder)? Det er jo mors- og farsdag, ikke kjæreste-/samboer-/ektefelledag. Men jeg synes nok hans kommentar var litt unødvendig uansett. Er han en farsfigur i barnas liv, bør han få gave, synes jeg. Da tenker han seg kanskje om til neste morsdag også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merneith Skrevet 10. november 2007 #5 Del Skrevet 10. november 2007 Er det ikke barna som skal gi gavene da (muligens med litt hjelp fra forelder)? Det er jo mors- og farsdag, ikke kjæreste-/samboer-/ektefelledag. Men jeg synes nok hans kommentar var litt unødvendig uansett. Er han en farsfigur i barnas liv, bør han få gave, synes jeg. Da tenker han seg kanskje om til neste morsdag også... Enig. Dessuten så synes jeg at frokost på senga høres en million ganger hyggeligere enn en genser fra Dressmann. Ps, utrolig kul avatar! Jeg hadde den plakaten på pikerommet *mimre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 10. november 2007 #6 Del Skrevet 10. november 2007 Enig. Dessuten så synes jeg at frokost på senga høres en million ganger hyggeligere enn en genser fra Dressmann. Ps, utrolig kul avatar! Jeg hadde den plakaten på pikerommet *mimre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grissini Skrevet 10. november 2007 #7 Del Skrevet 10. november 2007 Ha vært samboer ett par år nå, og lurer på hvordan dere som har "Ste-fedre" i hus praktiserer farsdagen. Min samboer har aldri kjøpt noe til meg på morsdagen....for som han sier; " Du er jo ikke mor til mine barn"... (Han har ingen...)Jeg har to fra før...Barneskole-alder. Litt sårendes synes jeg..Men kanskje jeg er hårsår? Eller kanskje han mener min X burde kjøpt noe? Har egentlig lyst å kjøpe en oppmerksomhet til han, men....noe i meg vil ta igjen med samme mynt;" Han er jo ikke far til MINE barn..." Men han er en stor del av hverdagen deres, og jeg synes han fortjener en liten farsdagsgave likevel. Hva gjør dere andre? :-) For en underlig problematikk. Ikke kjøp noe, det er vel barna dine som skal ta initiativ til noe sånt. Jeg syntes forresten at du overreagerer litt i forhold til at du ikke får noe på morsdagen. Håper dere finner ut av det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stemor og mor Skrevet 11. november 2007 #8 Del Skrevet 11. november 2007 Får du ikke noe fra barna dine på morsdagen?! Før jeg fikk egne barn, hjalp jeg stedatteren min med å kjøpe gave, lage kake, og ordne kaffe på senga. Synes stefaren bør hjelpe barna dine med det, hvis de er for små til å klare det selv. Du skal jo ikke få oppmerksomhet fra han, men fra barna, og da kan han vel hjelpe dem. Eller misforstår jeg; får du oppmerksomhet fra barna, men ønsker en gave fra han og? Det er jo fint å få et kort fra barna,- men også veldig hyggelig med kaffe og kake, og litt "mamma får litt fri, vi hjelper mamma litt ekstra i dag". Gave er ikke nødvendig egentlig. Handelsstanden "tvinger" oss jo til å kjøpe gaver til alle mulige anledninger nå.... Når det gjelder farsdagen, synes jeg barna dine kan lage et kort,- hvis de har lyst, og føler at han er en farsfigur. Og han kan gjerne få kaffe på senga. Og hvis barna HANS er der, bør han hvertfall få oppmerksomhet fra dem. Synes hvertfall det er rart at mannen din ikke gir deg noe oppmerksomhet på dagen, hvis det faktisk betyr så mye for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 11. november 2007 #9 Del Skrevet 11. november 2007 Mannen skal vel ikke gi noe på morsdagen? Du er da vel ikke mamman hans?!? Skjønner jo at han eventuelt må hjelpe barna dine med å koke kaffe ol hvis de er små, og det burde han jo hjelpe dem med uansett om de er hans barn eller dine, all den tid han er den andre voksenpersonen i huset deres. Rent personlig syns jeg mors- og farsdag er tullete. Husker jeg det, ringer jeg mamma eller pappa, og jeg blir selvfølgelig glad for selvlagte kort og kaffe på senga, men det kunne aldri falt meg inn og bli snurt hvis det ikke ble markert. Og å selv arrangere "overraskelse" til meg selv - whats the point? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 11. november 2007 #10 Del Skrevet 11. november 2007 For meg er morsdag og farsdag noe veldig koselig som jeg husker veldig godt fra jeg var lita. Da bakte vi bløtkake og pynta den om morgenen, hele familien samlet seg i senga til mamma og pappa og vi spiste og den som hadde dag åpnet gave. Det var for oss kjempekoselig, og mamma hjalp selvsagt til på farsdag - og pappa på morsdag. Jeg har tenkt å videreføre dette til min egen familie, nettopp fordi jeg ser på det som så koselig. Vi får barn i mars, så for oss er det farsdag som kommer først. Selvsagt kan ikke en halvt års gammel unge ordne noe som helst, men det koster meg ikke en kalori å bake ei kake, kjøpe noe mannen blir glad for eller trenger og ha en lang lat morgen i senga alle tre. For kosens skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spadamen Skrevet 11. november 2007 #11 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Heime hjå oss har det vore vanleg at mamsa har gitt papsen ei lita gåve på farsdagen og omvendt. Det varierer litt frå familie til familie. Om du (ts) syns han fortener ein liten oppmerksomhet, så syns eg du burde gi han det. (No er farsdagen snart slutt, så du har vel allereie bestemt deg for kva du skal gjere). Om du er vand med at faren din gir mora di gåver på morsdagen, så skjønar eg godt at du blir skuffa når du ikkje får noko. Det er jo ein måte å sette pris på mødre. Men om det er det typen din syns, så. Han meina nok ikkje at du er ei dårleg mor fordi om =) Endre: skrivefeil Endret 12. november 2007 av Spadamen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Undrende.. Skrevet 12. november 2007 #12 Del Skrevet 12. november 2007 Heime hjå oss har det vore vanleg at mamsa har gitt papsen ei lita gåve på farsdagen og omvendt. Det varierer litt frå familie til familie. Om du (ts) syns han fortener ein liten oppmerksom, så syns eg du burde gi han det. (No er farsdagen snart slutt, så du har vel allereie bestemt deg for kva du skal gjere). Om du er vand med at faren din gir mora di gåver på morsdagen, så skjønar eg godt at du blir skuffa når du ikkje får noko. Det er jo ein måte å sette pris på mødre. Men om det er det typen din syns, så. Han meina nok ikkje at du er ei dårleg mor fordi om =) Ja det har vel med hva jeg selv var vant til gjennom hele barndommen min.. Vi barna laget kort, frokost/kaffe...og mor/far kjøpte en liten oppmerksomhet fra oss ungene. Mener selfølgelig at ikke ungene trenger å KJØPE noe, for ingenting er som et SELVLAGET kort eller tegning. Barna mine laget ett kort i fellesen til min kjære nå på søndag.. Frokost og kaffe fikk han også. JEG kjøpte en bukett med roser til ham, som ett lite tegn på at jeg setter pris på hva han gjør for barna. At han stiller opp for dem. Det kostet så lite, men gledet han mye! Tydelig at han satte pris på det. Kake laget jeg også.. Han har selv aldri brydd seg noe om disse dagene, gjorde aldri noe ut av det som barn heller, så jeg forstår ham jo da. Takker for tilbakemeldinger fra dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå