treningsjenta Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 ser om jeg får noe svar her jeg. er litt bekymret for lille pus.. men kan ikke helt se noe tegn til sykdom ellers egentlig.. men engang i blandt kaster han opp på teppet. Dette skjer alltid om morningen og det er brunt og ofte med en klump, eller avlang klump og flytende rundt. han virker pigg ellers. kan det være fordi han er så fæl på å spise opp lekene sine.. han er ekstrem fæl på å bite hull i gensere og sokker kanskje han får dette i seg?
Ciara Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Høres ut som han kaster opp hår, og det er helt normalt. Så lenge han ikke kaster opp mange ganger om dagen ville jeg ikke uroet meg.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 Er han langhåret? Katten min er det og kastet opp ofte slik som du beskriver før. Nå har vi byttet for til et for som er tilpasset katter med lang pels. Han kaster nok opp hårballer, og det kan være veldig ubehagelig om det blir for mye for katten. Etter vi byttet for har han ikke kastet opp i det hele tatt og vi ser at håret blir med i avføringen... Bare vær obs de første dagene med nytt for. Katten vår fikk diare enda vi blandet med det han brukte før. Bæsjet i stua og på trappa stakkar, det har han aldri gjort før eller etter......
Arkana Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Den brune klumpen er en hårball. Vår eldste pus hadde en episode i fjor hvor hun kastet opp flere ganger daglig i tre dager i strekk. Stort sett bare skum som kom, men innimellom kom det slike store brune hårballer, og det hadde tydeligvis samlet seg opp en del. Etterpå var hun helt fin.
treningsjenta Skrevet 10. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2007 Ja for den brune tingen, ser faktisk ut som en "bæsj" Så trodde først at han hadde bæsja. men rundt ligger det litt flytende og idag så jeg at han kasta opp dette sammen. Hm...Bruker et for for kastrerte hannkatter jeg da. Royal Canin, kan noen anbefale et godt for som hjelper han med å slutte å kaste opp. Han blir veldig rar etter å ha kasta opp, vil at jeg skal fjerne det med engang, også ser det jo ikke bra ut. Han gjør det på teppet hver gang, og blir alltid noe å vaske.... Hehe..
Arkana Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 Ja for den brune tingen, ser faktisk ut som en "bæsj" Ja, det var det jeg også trodde det var første gang, men hvis du våger deg til å se litt nærmere på det ser du at det er sammenpresset hår. Jeg tror det er greit å bare la katten din kaste opp alt han har, så blir han kvitt det og kommer til å føle seg mye bedre etterpå.
treningsjenta Skrevet 10. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. november 2007 okey...puh kan jeg puste lettet ut da..ble jo litt bekymret jeg da vet du... hihi.men skal faktisk prøve å sjekke det ut neste gang..*æsj* hehe.... Men er det ikke noe man kan stoppe det med, eller skal det være slikt? Må spørre jeg....Aldri lagt merke til dette før, og med den andre katten jeg hadde, gjorde han det aldri..
punkyB Skrevet 10. november 2007 #8 Skrevet 10. november 2007 Vil kanskje hjelpe å gre den slik at den ikke får i seg så mye hår
Arkana Skrevet 10. november 2007 #9 Skrevet 10. november 2007 Dyrlegen sa vi måtte bare se det an litt, og at det sannsynligvis ville gå over av seg selv når hun hadde fått opp alt og så lenge hun hadde det relativt bra kunne vi vente litt. Hvis vi ville kunne vi gi henne litt malt (kjøpt på dyrebutikk) som jeg ikke lenger er 100% sikker på hva var for, men noe med at det smurte magesekken og gjorde det lettere for henne å få det opp? Jeg husker dessverre ikke helt, men i allefall droppet vi det og som sagt avtok det etterhvert og etter tre dager var det helt borte. Da hadde hun vel kastet opp en 4-5 hårballer i løpet av den tiden. Det rare er at jeg har aldri, hverken før eller siden, sett henne kaste opp en hårball. Og hun er 7 år og har vært innekatt inntil for et halvt år siden. Jeg skjønner ikke at det kan samle seg opp der inne. Hun er ellers korthåret og vi grer henne minst en gang om dagen (hun elsker det) så det burde jo være begrenset hvor mye hår hun kan slikke i seg.
Gjest Spadamen Skrevet 10. november 2007 #10 Skrevet 10. november 2007 Eg har brukt kattemalt på mine katter. Funka bra. Den eine hadde nemleg ein tendens til å kaste opp heile tida. Ganske keisamt når det hamna utover stolar og teppe =(
mysan Skrevet 10. november 2007 #11 Skrevet 10. november 2007 Jeg har også en pus som kaster opp unaturlig ofte. Jeg har fire puser, men de tre andre er ikke sånn som ham. Jeg skiftet til lav-allergen-for, men dette hjalp ikke. Så gikk jeg over til bare kokt sei, og dette hjalp en stund... Når jeg tenker over det nå, så skjedde ikke dette før jeg gikk fra Royal Canin med hairball control for innekatter til Eukanuba for hvem som helst... Da skal han tilbake på Royan Canin ja, og jeg skal kjøpe kattemalt også - det har jeg aldri hørt om før.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2007 #12 Skrevet 10. november 2007 Er han langhåret? Katten min er det og kastet opp ofte slik som du beskriver før. Nå har vi byttet for til et for som er tilpasset katter med lang pels. Han kaster nok opp hårballer, og det kan være veldig ubehagelig om det blir for mye for katten. Etter vi byttet for har han ikke kastet opp i det hele tatt og vi ser at håret blir med i avføringen... Bare vær obs de første dagene med nytt for. Katten vår fikk diare enda vi blandet med det han brukte før. Bæsjet i stua og på trappa stakkar, det har han aldri gjort før eller etter...... Kjære deg Treningsjenta... Så du ikke at jeg skrev hva du kunne gi katten din i innlegget mitt, eller er det slik at dere ikke leser innleg fra gjester? Jeg har kastrert hannkatt og gir han fòr for katter med problemer med hårballer.... Langhåret katt. SÅ katten slipper å kaste det opp.... Du kan fint blande det foret med det du bruker fra før. Royal canin har et slikt for, det er det vi bruker.... Det er SÅ lite kult å prøve å hjelpe når det ikke engang blir lagt merke til......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå