Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden ryddet.

Scorpina

-mod-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enda en av disse trådene?

Når begynte menn å bekymre seg sånn for kvinners valg av partner? Antakeligvis når de anser seg selv som "bedre" fordi de er snillere enn de mennene de kaller drittsekker. Snille menn er ofte noen manipulative pyser. De er snille av egoistiske grunner. Snille fordi de tror menneskene rundt de vil reagere positivt til dem hvis de er positive. Kjøper snille menn roser til alle damene de kjenner? Nei, kun til de de vil manipulere til å like de. Synd det blir gjennomskuet fortere enn de får tastet VISA-koden sin. "Drittsekkene" er ofte ærlige, ekte og snille som bare det. Bare fordi man forteller damer hvor skapet skal stå er man plutselig en "drittsekk"? Fordi man ikke finner seg i alt hun foretar seg?

Følte noen måtte tale "drittsekkenes" sak her. De som oppfører seg som om ikke alt avhenger på damen han er glad i. De som ikke ser på kvinner som offer for andre menn, men som frie individer med evne til å ta egne valg. Klart, mange menn lyver, mange av de er "snille". Mange kvinner lyver om hvor fælt de ble behandlet av "drittsekken" av en ekskjæreste. De lyver selvsagt til en "snill" mann, som velger å oppføre seg som en venninne i håp om at det skal gjøre at hun forelsker seg.

Et svar fullt av stereotyper uten nyanser, i likhet med hovedinnlegget. Pytt sann, overforenklinger og drama selger som bare det!

Skrevet
Et svar fullt av stereotyper uten nyanser, i likhet med hovedinnlegget. Pytt sann, overforenklinger og drama selger som bare det!

:ler:

Skrevet (endret)
Jeg står i en lang korridor, og er forelsket i en som bruker rus/ ruser seg, men jeg har hørt at han aldri har slått en dame, men han kan jo drive psykisk terror, hva veit jeg, men jeg tar sjansen...

Er jeg da ei av de dumme damene som du peker ut nålefast?

Trur du ts, at alle forhold er perfekte.

om han er rusmisbruker eller ikke har da absolutt ingenting å si på om han er en drittsekk eller ikke.

og ingen forhold er perfekte, et perfekt forhold hadde ikke vært perfekt på samme måte som en perfekt partner ikke er perfekt.

ting må ha noen skavanker for at man skal sette pris på det så ingenting vil noensinne være helt perfekt.

jeg kjenner mange jenter som er sånn som meg, og de ble slik av samme grunn. så ikke mislik jenter som er sånn. mislik de som har ødelagt oss. for veien tilbake er sannelig ikke enkel... jeg stoler ikke på noen menn, så det er helt likegyldig for meg om kjærestene mine banket eksen og var utro annenhver time. det er slikt jeg forventer.

jeg blir bitter på dere siden dere er kjernen i problemet, hadde dere lært dere til å ikke kaste bort tid på folk som ikke fortjener det så hadde vi alle sluppet dette problemet.

"Drittsekkene" er ofte ærlige, ekte og snille som bare det. Bare fordi man forteller damer hvor skapet skal stå er man plutselig en "drittsekk"? Fordi man ikke finner seg i alt hun foretar seg?

ehhmm.. nei?

at du legger din helt egen tolkning i hva jeg mener er en drittsekk fram betyr ikke at du har rett..

min tråd, så vi bruker min definisjon av en drittsekk:

en person som manipulerer og "bruker" andre.

OK?

jeg driver ikke å påstår at enhver tøffel er snill, det har ikke noe med saken å gjøre, jeg bare lurer på hvorfor kvinner på død og liv vil være mindreverdige.

Følte noen måtte tale "drittsekkenes" sak her. De som oppfører seg som om ikke alt avhenger på damen han er glad i. De som ikke ser på kvinner som offer for andre menn, men som frie individer med evne til å ta egne valg. Klart, mange menn lyver, mange av de er "snille". Mange kvinner lyver om hvor fælt de ble behandlet av "drittsekken" av en ekskjæreste. De lyver selvsagt til en "snill" mann, som velger å oppføre seg som en venninne i håp om at det skal gjøre at hun forelsker seg.

et elendig svar som virker som det kun satser på å provosere fram et "ikke-svar".

prøver du å lokke til deg dater på forumet her?

derfor du prøver å bringe fram positive sider av deg selv som et argument fordi du påstår at du er en drittsekk?

"Drittsekkenes sak" har ingenting i denne tråden å gjøre og det bør du klare å forstå selv om du sitter der å syns du er aldri så barsk fordi du prøver å motargumentere noe du antakligvis er klar over er ganske rett.

Grunnen til at "drittsekker" lettere får seg dame i tenårene er at de får ut fingeren! For å bruke et dagligdags ordspill. De snille guttene sitter på reservebenken og håper å bli heldige. Og det skjer jo det også :)

det med å få seg dame har ingenting med saken å gjøre, kan dere stoppe med å prøve å redusere tråden til det?

poenget er hvorfor beholder dere disse som ikke er verdt det da dere kan gi faen og bare bevege dere videre.

syns det er feil at feminisme og likestilling nå tildags er basert på å lære opp eldre menn sine holdninger for at dere skal få bekjempet kvinneundertrykkelse.

ansvaret for å bli kvitt kvinneundertrykkelse ligger hos kvinnene, ikke menn.

kvinner som en gruppe kan ikke klage på at de blir undertrykt av menn, da det praktisk talt er kvinners skyld at den type menn eksisterer.

for å bruke en markedsmodell: hadde det ikke vært etterspørsel for undertrykkende menn, hadde det ikke vært noen stor mengde undertrykkende menn.

ta ansvar, dropp drittsekkene og hvis dere ikke klarer det så får dere iallefall la være å klage på dem eller på menn som en gruppe.

det er ikke vår feil at dere har en tendens til å ta de dummeste valgene dere kan ta.

Endret av Geita
Skrevet
Ts: har du tenkt tanken på at det kan være typen kvinner DU tiltrekkes av som er av samme type? og dermed også tenner på det samme?

Du går jo også inn i forhold til kvinner som ikke behandler deg slik du mener du fortjener, og du FORBLIR lenge nok i disse forholdene til at du begynner å behandle dem dårlig.

Hadde de foretrukket menn som behandlet dem dårlig, hadde de da blitt sammen med deg i utgangspunktet? Fremstår du som en badboy?

Kan det være at du fremstår som blid og hyggelig, en ålreit kar, men så kanskje du behandler dem litt "for" snillt? det er forskjell på å behandle pent og på å tøfle.

har seriøst tenkt tanken på at jeg møter feil type jenter ja.

har hatt litt vanskligheter med å holde på de snille grunnet ting med meg som kanskje ikke appelerer så sterkt til den målgruppen da ting blir litt mer seriøst.

Jeg tror også, kun min teori, fra egne erfaringer og ved å ha kjent endel jenter oppigjennom som både er sånn og som ikke er sånn, at noe av grunnen til at endel unge jenter velger de tøffe gutta, de som flakker rundt og kan få hvem de vil, er at de unge jentene vel kanskje ikke (bevisst eller underbevisst?) er helt klar for å treffe den eneste ene allerede som 20 år...

jeg driter i grunnene til at unge jenter velger badboys.

det som er poenget mitt er hvorfor beholder de dem?

jeg er gutt og jeg veit jo med meg selv og de fleste av mine kompiser (seff noen unntak) at vi aldri hadde giddi å hatt noe seriøst med en "drittsekk-jente" selv om hu kunne hatt kvaliteter som tiltrakk i begynnelsen av forholdet.

jeg tør påstå at menn er flinkere til å lukte lunta og komme seg vekk da man har havnet i lag med en møkkaperson.

damer klarer knapt dette og bare fortsetter å satse på drit til det er for sent.

Skrevet
jeg driter i grunnene til at unge jenter velger badboys.

det som er poenget mitt er hvorfor beholder de dem?

forblir de sammen med dem da?

For om de gjør det, velger de jo ikke drittsekkER, de velger EN drittsekk. Og denne drittsekken, velger og vraker jo ikke i jenter, for han holder seg med EN dame, selv om han ikke behandler henne slik du ser på som bra.

Jeg tror fremdeles det har noe med hva man er ute etter. Er man ikke ute etter den o store kjærligheten, er det både mer spennende og mer "trygt" med en tøffing, fordi det ikke er kult å ha midlertidige forhold med en super fyr som håper det er for alltid. Det er faktisk ikke noe kult å såre folk, vet man at risikoen er stor, er det enklere å leke med en som ikke forventer evigheten.

Skrevet
min tråd, så vi bruker min definisjon av en drittsekk:

en person som manipulerer og "bruker" andre.

OK?

prøver du å lokke til deg dater på forumet her?

derfor du prøver å bringe fram positive sider av deg selv som et argument fordi du påstår at du er en drittsekk?

"Drittsekkenes sak" har ingenting i denne tråden å gjøre og det bør du klare å forstå selv om du sitter der å syns du er aldri så barsk fordi du prøver å motargumentere noe du antakligvis er klar over er ganske rett.

Hvis du definerer en drittsekk først, skal jeg heller bruke din definisjon. Problemet ditt er antakelig, full og alene natt til en søndag som du er, at misunnelsen stenger for gangsynet ditt. Definisjonen din av en drittsekk passer forøvrig til alle mennesker som noensinne har eksistert.

Jeg er her utelukkende fordi jeg ønsker å lære andres synspunkter og utfordringer å kjenne. Det hjelper til å utvide horisonten.

Jeg er enig i at det er sprøtt at kvinner blir hos menn som slår, truer og mishandler. Det er noe annet.

Skrevet

Etter å ha skumlest de siste svarene dine TS, så er jeg nesten fristet til å gi deg en kompliment. Du virker som en drittsekk!

Hihi..bare tuller. Men ikke vær så bitter. Det er ikke sjarmerende (uansett kjønn). Og problemet med bitterhet er at det overskygger alle positive personlighetstrekk, deriblant snillhet.

Skrevet
Hvis du definerer en drittsekk først, skal jeg heller bruke din definisjon. Problemet ditt er antakelig, full og alene natt til en søndag som du er, at misunnelsen stenger for gangsynet ditt.

regner med at folk var såpass oppegående at de skjønte at en "drittsekk" ikke var en positiv person.

nevnte flere ganger "undertrykkende" i første post og selv om det høres litt for "ottar" ut så bør du forstå hvilken type personer jeg retter meg mot.

var veldig redd for at alle fuckers skulle ta denne tråden som at jeg var misunnelig og starte med "du møter nok den rette, du får deg sikkert fitte en gang du også tullet".

slikt er bare bullshit å komme med, og har null relevanse for temaet jeg tok opp.

btw da jeg skrev dette innlegget på natt til lørdag så hadde jeg da faktisk sovende besøk, men crasy insomniaen min gjorde at jeg dreiv her istedet.

det som gjorde meg bitter denne helgen spesielt er at min ekstremt dumme eks (som jeg forresten har flyttet fra) nå driver og er tilbake i samme gammle spor med å bare bli brukt av møkkafolk.

Skrevet
Hihi..bare tuller. Men ikke vær så bitter. Det er ikke sjarmerende (uansett kjønn). Og problemet med bitterhet er at det overskygger alle positive personlighetstrekk, deriblant snillhet.

jeg flyr ikke rundt og er bitter i den virkelige verden, det er en grunn til at jeg er på internett å sutrer.

Skrevet
jeg flyr ikke rundt og er bitter i den virkelige verden, det er en grunn til at jeg er på internett å sutrer.

Jeg tror du bare lurer deg selv hvis du tror du har en internettpersonlighet som er totalt forskjellig fra din faktiske personlighet.

Ikke tror jeg at internett fungerer som en nettbasert katarsis heller - jeg tror ikke en kan få utløp for negative følelser på nettet, slik at de ikke merkes i virkeligheten.

Jeg sier ikke at du er bitter (jeg kjenner ikke deg), men jeg tror ikke at dine innlegg på KG ikke reflekterer deg og hvem du egentlig er.

Skrevet

Mitt forslag er: La jenter digge drittsekker. De eneste som taper på det er jentene selv. Er de så dårlige til å tolke menn, og så dårlige på å lære av sine feil, så får straffen deres være å stadig bli forelsket i drittsekker.

Man kommer aldri til å forstå hvorfor enkelte jenter tenker slik og man kommer heller aldri til å klare å forandre disse jentene. Det må de klare selv.

Alle vi andre får leve våre egne liv og prøve å ha det best mulig.

Skrevet

og hva er forskjellen på drittsekken og deg?

du blir sammen med disse jentene, de blir sammen med deg, du synes ikke de behandler deg fint men velger likevel å bli i forholdet med dem, faktisk så lenge at du begynner å behandle dem dårlig!

Drittsekken blir sammen med disse jentene, siden de faller for både drittsekken og deg, så er det ikke sikkert drittsekken begynner å være drittsekk før på ca samme tidspunkt som du begynner å behandle dem dårlig...

hva er forskjellen mellom deg og drittsekken?

dere ser antagelig like ut i utgangspunktet, utenfra ser også utviklingen rimelig lik ut, dere går fra å være en type man faller for til å bli en som behandler jentene dårlig.... forklar meg hvorfor de er drittsekker og ikke du?

og forklar forskjellen på deg og disse "dumme jentene"?

Du synes de er dumme fordi de blir med noen som ikke behandler dem bra.

Du blir sammen med jenter som ikke behandler deg bra, og blir i forholdet så lenge at du blir en dritt....

jeg har litt problemer med å se forskjellene her, hvordan vet du hvorfor drittsekkene blir som de blir?

Kanskje de er akkurat som deg?

Hvordan vet du at jentene blir i forhold med menn som ikke behandler dem bra, ikke blir på akkurat samme grunn som DU blir i forhold med jenter som ikke behandler deg bra lenger en du burde?

Skrevet

Jeg lurer også litt på hvorfor flere av mine venninner liker såkalte "badboys"... Jeg gjør ikke det. Jeg får pigger av "badboys". Jeg har i grunn bare hatt snille gutter jeg, ikke pysete tøfler, men ålreite karer med bein i nesa men evnen til å kommunisere skikkelig, og som ikke lekte ape... :P

Gjest Gjest Julie
Skrevet

:ler:

Gjest Gjest Julie
Skrevet
Jeg tror du bare lurer deg selv hvis du tror du har en internettpersonlighet som er totalt forskjellig fra din faktiske personlighet.

Ikke tror jeg at internett fungerer som en nettbasert katarsis heller - jeg tror ikke en kan få utløp for negative følelser på nettet, slik at de ikke merkes i virkeligheten.

Ja, enig med Merneith i det. Tror ikke man kan hele tiden øse ut bitterhet på f.eks. KG for så å tro at dette ikke er i personligheten IRL også.

Skrevet

Det er ett merkelig spørsmål du stiller egentlig.

Hvorfor liker jenter drittsekker?

Hvorfor liker du pupper? (Ikke at jeg vet noe om du gjør det) Å ha pupper i din umiddelbare nærhet gjør vel ikke verden til ett bedre sted? Å like pupper er tydeligvis absurd og bortkastet, vi burde slutte med det alle mann.

Svaret du får fra kvinner er at de liker visse personlighetstrekk fordi de liker det, uten at de har noen overordnet grunn til å like det. Svaret du er ute etter finner du ved å lese litt om seksuell seleksjon. Vi hedde vel en fjern gruppe slektninger med litt mer sjenerende hårvekst og dårligere bordmanerer som hadde større sjanse til å oveleve om de oppførte seg på en viss måte, konsekvensene av dette må vi dessverre forholde oss til i dag.

Og litt Off-topic (Siden TS likte det så godt): Klarte en gang å møte en dame som sa hun ble sjarmert av at jeg var så snill mot alle jeg kjente. Første og eneste jeg har møtt som nevnte dette som en positiv egenskap, forhåpentligvis er det flere der ute enn hun ene :sukk:

Skrevet
Klarte en gang å møte en dame som sa hun ble sjarmert av at jeg var så snill mot alle jeg kjente. Første og eneste jeg har møtt som nevnte dette som en positiv egenskap, forhåpentligvis er det flere der ute enn hun ene :sukk:

Ja det er det nok, jeg nekter å tro at vi kun er to :P

Skrevet
Og litt Off-topic (Siden TS likte det så godt): Klarte en gang å møte en dame som sa hun ble sjarmert av at jeg var så snill mot alle jeg kjente. Første og eneste jeg har møtt som nevnte dette som en positiv egenskap, forhåpentligvis er det flere der ute enn hun ene :sukk:

Jeg sa eksplisitt til mannen min her om dagen at jeg elsket ham akkurat fordi han er så flink til å få alle til å slappe av i hans nærver, han er så snill mot alle og er en person alle ønsker å bli venn med, fordi han utståreler en slik positivitet mot alle mennesker, så det finnes virkelig dem som liker dette også.

Gjest Gjest_Devin_*
Skrevet
Jeg sa eksplisitt til mannen min her om dagen at jeg elsket ham akkurat fordi han er så flink til å få alle til å slappe av i hans nærver, han er så snill mot alle og er en person alle ønsker å bli venn med, fordi han utståreler en slik positivitet mot alle mennesker, så det finnes virkelig dem som liker dette også.

jepp, problemet er at jenter først verdsetter slike menn når de først blir litt eldre.

I mellomtiden sitter en masse snille,sjenerte gutter å ser den ene dama etter den andre falle for "drittsekken". Det er ikke alle av dem som heller ønsker evige forhold heller, men litt interaksjon med det motsatte kjønn kan gjøre underverker :fnise:

Så man kan kanskje si at det lønner seg å tillegne seg noe av de samme egenskapene som "drittsekkene" når man er ung og heller blomstre til en godhjerta mann litt senere..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...