Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er en mann (nåja, gutt på 23) og det er noen ting jeg rett og slett har lyst til å få ut.

skal prøve å skrive innlegget uten å virke for bitter eller som en mannlig versjon av en feminist (mannimist?) som hater alle av det motsatte kjønn.

jeg er en snill gutt, det syns jeg selv, og det føler jeg meg veldig sikker på at alle som kjenner meg vil mene også.

jeg har ikke vært i kjempemange forhold, men nok til at jeg føler jeg kan uttale meg om slike ting.

Hva er det med kvinner/jenter sitt behov for å bli undertrykt?

jeg vet dere sikkert tenker at "det er ikke meg, jeg er en fri selvstendig kvinne som ikke gidder å ta imot slik drit", men jeg regner med at for ihvertfall 60% av dere så er det ren løgn.

i alle forholdene jeg har vært i så har jeg fått den beste behandlingen da jeg har oppført meg som om de jentene jeg har vært med er mindreverdige.

jeg har selvsagt aldri startet et forhold slik eller oppfører meg sånn til vanlig, men hvis jeg mottar jevnt over ufortjent dårlig behandling så legger jeg selvsagt over til å bli en mindre ålreit person.

men det er da jeg får den beste behandlingen, da jeg har fått nok av dem, da jeg blir begynner å mislike dem og behandler de deretter.

det er ikke da jeg vil bli behandlet bra, jeg vil bli behandlet bra da jeg behandler dere bra.

men dette virker som noe som er en umulighet.

jenter "går den ekstra milen" da de behandles som om de ikke fortjener det de får.

Det er trist at en av de enkleste måten å få jenter på er å behandle dem som om de ikke fortjener det.

hadde en jente oppført seg slik mot meg hadde jeg bare ledd, tenkt at hu var litt for selvdigger og gått videre.

det syns spesiellt at jenter vil bli dårlig behandlet av at dere veldig ofte tiltrekkes av drittsekker.

dere forblir typisk alt for lenge i forhold med menn som regelrett fortjener en kastrering.

hvorfor har dere denne umiddelbare reaksjonen på at hvis dere blir behandlet dårlig så starter dere å kjempe om å bli godt behandlet av denne personen, og måten dere gjør det på er å prøve å gjøre alt dere kan for å være attraktiv og ettertraktet for denne personen og dermed bombaderer tidligere nevnte person (drittsekk) med alt positivt dere kan?

det virker som at hvis dere er med noen som behandler dere bra, så lyser det en varsellampe i hodet deres om at dere er for bra for denne personen.

da vil dere heller være med en dårligere person som behandler dere dårlig og som dere virkelig må kjempe for å få aksept fra.

til en viss grad kan jeg skjønne dette behovet for å bli undertrykt, det er selvsagt bedre å få noe hvis du kjemper for det, enn hvis du får det uten problemer.

og jeg er klar over at de fleste av dere tenker at jeg som en ung mann klager nå på unge umodne jenter og at dere generelt forandrer dere da dere blir eldre.

og jeg kan se en viss forandring fra starten av 30års alderen kanskje.

jeg har faktisk vært endel med jenter i slutten av 20årene og jeg ser omtrent ingen forskjell på de og jenter i starten av 20 årene da det kommer til dette "behovet" for å bli undertrykt.

den eneste forskjellen er at de eldre jentene er mye bittrere på menn siden de har blitt endel mere dårlig behandlet, men de oppfører seg akkurat likt og vil gjerne bli elendig behandlet.

dette plager meg, for jeg oppdager at faktisk alle kvinner som jeg møter er slik.

de vil helst bli elendig behandlet, det er da de oppfører seg best, de vil helst ha drittsekker, også klager de i ettertid og blir bitre.

"Alle menn er drittsekker, kun ute etter fitte og mangler respekt for kvinner."

Bullshit, det er damer som legger opp til en sånn behandling og søker det.

Hadde kvinner latt være å kaste bort tid på slike menn, så hadde det selvsagt ikke vært noen stor mengde av menn som oppførte seg sånn.

jeg begynner å bli ganske bitter på damer, jeg vil ha den beste behandlingen da jeg gir dere den beste behandlingen, jeg vil ikke spille et spill for å manipulere dere til å behandle meg bra.

jeg er sur, fordi for hver dame jeg virkelig blir kjent med så er det den samme oppførselen hos alle og jeg begynner å bli mere og mere fordømmende og mislike dere alle på grunn av det.

hvorfor har dere dette behovet for å bli undertrykt????

*føler for å opplyse litt her

jeg er litt full så teksten er litt usammenhengende.

jeg er ikke nettopp dumpet eller noe sånt, det er ikke derfor jeg er bitter, jeg er bare bitter på dere av de grunnene jeg skriver over.

Endret av Geita
Gjest vimselot
Skrevet

Jeg svarer kun på spørsmålet (headinga) di, og svaret er enkelt.

De er sjarmerende, har kapital (eller later som de har), de inntar livet ditt før du har fått tatt en liten titt ut av vinduet...

De er smarte og svært utspekulerte. De er flinke til å ljuge, de er dannet, de er faktisk ikke så veldig spesielt gode i senga, og i alle fall ikke når de oppdager at du (som kvinne) har avslørt alt...

Men da har man ofte dannet et felles bo. Man skilles, går ut i verden igjen, og møter makan den samme mannen igjen, bare utseendet er forandret...

Ja, det er et faktum. Så blir man såret igjen, hvis man ikke blir drept eller knust mentalt...

Fikk med meg at du er 23, ts, men jeg er ca 40, og i min alder er det bare vrakgods å velge mellom, dvs. de snille og ok mennene er opptatte...

Hvorfor damer (unge, jeg har da vært ung selv) velger de "tøffe gutta", det er vel pga. at de fleste møtes på utesteder eller via venner, og de "tøffe" er DER, som bier rundt en honningkrukke, mens alle de snille, bare er der for å gråte på skuldren til...og blir usynliggjorte.

Men DERE snille, har da ett ansvar selv. SE deg i speilet, forvent at henne du vil ha, hun får du...vis at du er selvsikker, selv om du har gele i beina, eller prøv ...å være litt morsom i alle fall...

Dessuten. Når en venninne eller ti kommer til deg og griner fordi en ny drittsekk har såret henne, da bør du ta saken i egne hender og si at du er en hun kan satse og stole på (vær selvsikker, selv om du ikke er det...), og ikke forvent verken kyss eller noenting, men la damen tenke ...par sekunder, før du kysser henne (har sett for mye friends...)

Men, du kan jo ha sikker sex og trene deg sammen med en du ikke er forelsket i?

Gjest vimselot
Skrevet

Ups, sorry at jeg svarte deg gjest, ts. Men du fortjener ingen dame i det hele tatt. Eller en mann, hvis du er dame...

Iallfall ikke nå.

Men den greia om den milen du sier at vi kvinner går "ekstra", det er fordi vi alt da er blitt hjernevasket av slike amøber som deg f.eks. Og ofte går vi den milen ekstra pga at det må planlegges før bruddet skjer. Vi er jo ikke millonærer alle, så vi kan ikke bare praie en taxi og ta inn på et hotell, liksom.

Har enda ikke lest hele tråden din, men har ikke behov for det.

ETT nytt forumstroll, kanskje en dame, og jeg svarer... :popcorn:

Gjest vimselot
Skrevet
jeg har selvsagt aldri startet et forhold slik eller oppfører meg sånn til vanlig, men hvis jeg mottar jevnt over ufortjent dårlig behandling så legger jeg selvsagt over til å bli en mindre ålreit person.

men det er da jeg får den beste behandlingen, da jeg har fått nok av dem, da jeg blir begynner å mislike dem og behandler de deretter.

Der er vel både menn og kvinner like råtne da? Eller er kvinner kneblet? Det har jeg ikke opplevd, selv om jeg har vært sammen med idiotiske menn, dvs. voldelige

det er ikke da jeg vil bli behandlet bra, jeg vil bli behandlet bra da jeg behandler dere bra.

Ja, men hvem bestemmer hva som er bra da? Du? Neppe...

men dette virker som noe som er en umulighet.

jenter "går den ekstra milen" da de behandles som om de ikke fortjener det de får.

Det er trist at en av de enkleste måten å få jenter på er å behandle dem som om de ikke fortjener det.

hadde en jente oppført seg slik mot meg hadde jeg bare ledd, tenkt at hu var litt for selvdigger og gått videre.

Vi damer gjør det vi også, men vi vises ikke så ofte...for slike selvdiggere.

det syns spesiellt at jenter vil bli dårlig behandlet av at dere veldig ofte tiltrekkes av drittsekker.

dere forblir typisk i forhold alt for lenge med menn som regelrett fortjener en kastrering.

Hvem fortjener en kastrering? Hva mente du nå?

hvorfor har dere denne umiddelbare reaksjonen på at hvis dere blir behandlet dårlig så starter dere å kjempe om å bli godt behandlet av denne personen, og måten dere gjør det på er å prøve å gjøre alt dere kan for å være attraktiv og ettertraktet for denne personen og dermed bombaderer tidligere nevnte person (drittsekk) med alt dere kan?

Vel, jeg kan ikke prate for alle, jeg har gitt opp det, og jeg avslører menneskene lett, men har man vært sammen med en drittsekk som du kaller det, så er tanken på hevn nærliggende årsak, kankje?

I alle fall i de verste bruddene jeg har sett, men ting roer seg ned, og blir borte. Blir fortid.

det virker som at hvis dere er med noen som behandler dere bra, så lyser det en varsellampe i hodet deres om at dere er for bra for denne personen.

da vil dere heller være med en dårligere person som behandler dere dårlig og som dere virkelig må kjempe for å få aksept fra.

Ser du ikke at du motsier deg selv nå? Selvfølgelig behandler drittsekkene oss bedre enn bra...

til en viss grad kan jeg skjønne dette behovet for å bli undertrykt, det er selvsagt bedre å få noe hvis du kjemper for det, enn hvis du får det uten problemer.

Den biter ikke jeg på. Men jeg gidder da ikke skrive en lang avhandling om ...dessuten liker jeg SM-sex. Så husarbeid, var det dette du mente?

og jeg er klar over at de fleste av dere tenker at jeg som en ung mann klager nå på unge umodne jenter og at dere generelt forandrer dere da dere blir eldre.

og jeg kan se en viss forandring fra starten av 30års alderen kanskje.

jeg har faktisk vært endel med jenter i slutten av 20årene og jeg ser omtrent ingen forskjell på de og jenter i starten av 20 årene da det kommer til dette "behovet" for å bli undertrykt.

den eneste forskjellen er at de eldre jentene er mye bittrere på menn siden de har blitt endel mere dårlig behandlet, men de oppfører seg akkurat likt og vil gjerne bli elendig behandlet.

dette plager meg, for jeg oppdager at faktisk alle kvinner som jeg møter er slik.

de vil helst bli elendig behandlet, det er da de oppfører seg best, de vil helst ha drittsekker, også klager de i ettertid og blir bitre.

"Alle menn er drittsekker, kun ute etter fitte og mangler respekt for kvinner."

Bullshit, det er damer som legger opp til en sånn behandling og søker det.

Hadde kvinner latt være å kaste bort tid på slike menn, så hadde det selvsagt ikke vært noen stor mengde av menn som oppførte seg sånn.

jeg begynner å bli ganske bitter på damer, jeg vil ha den beste behandlingen da jeg gir dere den beste behandlingen, jeg vil ikke spille et spill for å manipulere dere til å behandle meg bra.

jeg er sur, fordi for hver dame jeg virkelig blir kjent med så er det den samme oppførselen hos alle og jeg begynner å bli mere og mere fordømmende og mislike dere alle på grunn av det.

hvorfor har dere dette behovet for å bli undertrykt????

*føler for å opplyse litt her

jeg er litt full så teksten er litt usammenhengende.

jeg er ikke nettopp dumpet eller noe sånt, det er ikke derfor jeg er bitter, jeg er bare bitter på dere av de grunnene jeg skriver over.

Ja, man må sannelig ha tålmodighet. Uten å bli bitter.

Skrevet
De er sjarmerende, har kapital (eller later som de har), de inntar livet ditt før du har fått tatt en liten titt ut av vinduet...

De er smarte og svært utspekulerte.

nei, hele tråden min handler om at man trenger jo ikke være noe annet enn overlegen mot en kvinne for å "eie" henne.

Hvorfor damer (unge, jeg har da vært ung selv) velger de "tøffe gutta", det er vel pga. at de fleste møtes på utesteder eller via venner, og de "tøffe" er DER, som bier rundt en honningkrukke, mens alle de snille, bare er der for å gråte på skuldren til...og blir usynliggjorte.

ikke noe med saken å gjøre hvor man møtes og totalt urelevant for diskusjonen.

det jeg lurer på er hvorfor dere har en slik utrolig dårlig evne til å lære av dårlige valg.

alle kan velge gæli da man dømmer noen utifra førsteinntrykket, jeg har møtt endel gale damer selv, men jeg har da vett til å styre unna da jeg oppdager at de ikke er helt vettuge.

hvorfor er det så vansklig for damer å gjøre det?

Men DERE snille, har da ett ansvar selv. SE deg i speilet, forvent at henne du vil ha, hun får du...vis at du er selvsikker, selv om du har gele i beina, eller prøv ...å være litt morsom i alle fall...

Dessuten. Når en venninne eller ti kommer til deg og griner fordi en ny drittsekk har såret henne, da bør du ta saken i egne hender og si at du er en hun kan satse og stole på (vær selvsikker, selv om du ikke er det...), og ikke forvent verken kyss eller noenting, men la damen tenke ...par sekunder, før du kysser henne (har sett for mye friends...)

var litt redd for at tråden skulle bli oppfattet som at jeg var bitter fordi jeg blir forbigått av damer til fordel for drittsekker.

selv om det kanskje ikke virker sånn på denne tråden, så har jeg selvtillit, jeg får faktisk damer, ikke i noen ville mengder, men det har jeg da aldri heller ønsket..

poenget er, jeg har ikke dameproblemer annet enn med at dere framviser en så instinktiv idioti da det kommer til undertrykking så ikke kom med råd til meg om at jeg skal manne meg opp å kjøre friendsøyblikk på en dame for å få meg noe.

det var en grunn til at jeg prøvde å presse inn i teksten at jeg har faktisk hatt endel år med forhold og endel år med "dating".

jeg håpet å slippe teite råd som: "bare hold ut, de bra damene ser igjenom sånt og etterhvert vil du møte en som elsker deg for den du er".

det denne tråden handler om er hvorfor dere er så fullstendig avhengig av positiv feedback at dere vil kjempe en latterlig kamp for å få det hvis dere blir nektet det, men ikke vil sette pris på det hvis det kommer uten kamp.

Men, du kan jo ha sikker sex og trene deg sammen med en du ikke er forelsket i?

Hva faen?

Ups, sorry at jeg svarte deg gjest, ts. Men du fortjener ingen dame i det hele tatt. Eller en mann, hvis du er dame...

Iallfall ikke nå.

......

ETT nytt forumstroll, kanskje en dame, og jeg svarer... :popcorn:

Hva faen?

vimsa, jeg vet innlegget mitt var rotete og sånt, men du svarer så rotete og ulogisk at pannekaker i undertøyet virker mer fornuftig enn svaret ditt.

Skrevet

Jeg tror absoludt de er noe i det du sier, men jeg er absoludt ikke enig i at alle jenter er slik.

Jeg har ei venninde somm aldri likte en mann med mindre hun måtte arbeide skikkelig for å få ham på kroken, hun ville ha han som egentlig var "for god" for henne, slik at hun kunne føle seg litt bedre med seg selv når hun fikk ham. Det hele handlet om selvtilitt, og hennes manglel av sådan. Det å få en slik gutt interessert skal liksom være en bragd, og bygger derfor selvtilitten mer enn å få en grutt som allerede legger seg flat og er interessert fra første stund. Jeg tror også målet for mange er å klare å "temme" en slik gutt, være den jenta som får ham til å roe seg ned, til å være monogam og en snill gutt. Dette må jo bety at de har noe alle de andre jentene ikke hadde, siden de klarte dette.

Jeg har selv vært tiltrukket av et par badboys, og et par goodgays. Forholdene har vært veldig forskjellige ut i fra type gutt. Forholdet til badboysene var mye mer spennende, de hadde en større grad av elektrisitet i seg, kompliementene betydde mer siden de kom så skjelden, og man følte seg bedre med seg selv de dagene han valgte å være med MEG, fordi det betydde at jeg var bra nok siden han satte meg forran alt annet akkurat den dagen. Forholdene til de snille guttene har vært mye roligere, mer stabile og mer fremtidsretta, de har vært dypere, mer intense følelsesmessig og ledet til bedre og dypere sex.

Jeg tror det har litt med hvilket stadie man selv er på i livet. hva man er ute etter. Dersom man ikke er ute etter å binde seg, roe seg ned å finne en partner for livet så hadde jeg klart valgt badboyen, det betyr mer spenning, mer intensitet etc, jeg har litt vanskelig med å forklare hvorfor egenlitg, men jeg ser helt klart hvordan de kan sette i gang et annet følelsesmønster og tenningsmønster i meg. Det fakutm at han med stor H er interessert i lille meg gjor jo meg om til noe stort også. Ulogisk menn sånn er det nå.

Nå er jeg gift med en snill gutt, jeg elsker ham over alt på jord og den lidenskapen og den dype gjensidigheten vi har sammen ville jeg ikke byttet bort mot noe. Men jeg måtte være klar for denne type forhold og intenting gjør at jeg føler meg bedre med meg selv enn at denne fantastiske mannen elsker meg og akkurat meg. Faktisk har denne venninda mi også funnet seg en mann hun elker, og da sier jeg mann for en badboy vil ikke noen gang være annet enn akkurat det en guttunge. Men også hun måtte vøre klar og mottagelig og åpen til å ta i mot det dypere nivået av kjærlighet hun får av ham. Til slutt gikk det opp for henne at det var mye mer spennende å ha en varig kjærlighet, fordi man da hver dag får den spennende opplevelsen med at akkurat denne kjærligheten er helt utrolig og unik.

Jeg aner ikke om dette svarte på spørsmålet ditt i det hele tatt. Men jeg mener at det ikke har noe med at jenter har et behov for å føle seg undertrykket, men i større grad at også jenter liker spenningen med å jakte etter det vi egentlig ikke helt kan få.

Gjest vimselot
Skrevet

Pannekaker, send meg en pm om du er flink å lage pannekakerøre...jeg har blåbær fra skauen...marka her. Men har ikke lyst på mat.

Jeg må jo svare rørete når du skriver og bombastisk fastholder på dine egne teorier og tanker. Hva hadde du ventet deg? Ketchup?

Jeg står i en lang korridor, og er forelsket i en som bruker rus/ ruser seg, men jeg har hørt at han aldri har slått en dame, men han kan jo drive psykisk terror, hva veit jeg, men jeg tar sjansen...

Er jeg da ei av de dumme damene som du peker ut nålefast?

Trur du ts, at alle forhold er perfekte. Har du hørt (jeg har bare hørt om saken). Glem det, men det er en sak som kan kanskje forbindes med Stockholmsyndromet... og hvis man "oversetter" vil jeg kanskje kunne påstå at alle menn (bortsett fra at jeg ikke vil de så vondt) burde bodd i f.eks. Sverige. Og alle svenske kvinner burde bodd her sammen med oss vikingkvinnene.

Hva vet jeg...

Du er i alle fall en retoriker, men ikke misbruk det, kan du ikke heller få deg en jobb, f.eks. innenfor....xxxxxxxxxxxxbransjen?

Nei, jeg angriper ikke deg ts, jeg kjeder meg, og når jeg begynner å skrive gulper jeg opp masse rare ting.

Men hva synes du om meg og han rusmisbrukeren (narkoman)?

Skrevet
Jeg har selv vært tiltrukket av et par badboys, og et par goodgays.

Hehe,typisk...

Jentene faller altfor lett for drittsekker og homoer... ;)

Skrevet
Hehe,typisk...

Jentene faller altfor lett for drittsekker og homoer... ;)

Æsj, der bomma jeg. Har dysleksi og visste jeg kom til å skrive feil :sjenert: Mente snille gutter altså ikke snille homoer. (det staves jo nesten likt på engelsk jo)

Gjest Gjest_tullemor_*
Skrevet

det ts skriver, er en utrolig god beskrivelse av meg. og det har tatt år med elendig behandling for å komme så langt ned at jeg foretrekker et konfliktfylt forhold. kanskje jeg tror slike forhold er mer lidenskapelige? jeg vet egentlige ikke...

jeg ble sammen med en drittsekk som tenåring, og da jeg ble dumpet av ham, var jeg utrolig lettet. hadde hatt det fælt med ham. men så bestemte han seg for å gjøre alt for å få meg tilbake, og fikk det som han ville. gang denne episoden med fem tilsvarende episoder, og få dette resultatet:

jeg dumper menn som behandler meg bra, for det er ikke sånne forhold jeg er vant til, og jeg søker det jeg kjenner. drittsekker.

det gjør meg stort sett ulykkelig, men i korte stunder innbiller jeg meg at han elsker meg nok til å forandre seg.

jeg kjenner mange jenter som er sånn som meg, og de ble slik av samme grunn. så ikke mislik jenter som er sånn. mislik de som har ødelagt oss. for veien tilbake er sannelig ikke enkel... jeg stoler ikke på noen menn, så det er helt likegyldig for meg om kjærestene mine banket eksen og var utro annenhver time. det er slikt jeg forventer.

men på sikt kommer man seg nok ut av slike dumme sirkler. som ts sier... det er få slike damer over tredve.

Skrevet
Æsj, der bomma jeg. Har dysleksi og visste jeg kom til å skrive feil :sjenert: Mente snille gutter altså ikke snille homoer. (det staves jo nesten likt på engelsk jo)

Ja, skjønte jo det, men jeg måtte bare tulle litt ;)

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke at kvinner generelt blir tiltrukket av såkalte badboys, Men unge jenter derimot...der er historien en annen.

Og siden du bare er 23 år, så har du vel gjerne møtt disse unge jentene..

Grunnen til at "drittsekker" lettere får seg dame i tenårene er at de får ut fingeren! For å bruke et dagligdags ordspill. De snille guttene sitter på reservebenken og håper å bli heldige. Og det skjer jo det også :)

Noen lærer aldri, men de aller fleste kvinner velger ikke badboys når de får noen år på baken. Etter at jeg rundet 22-23, så var det ingen av mine venninner som hadde slike drittsekk-kjærester mer, men opptil flere hadde hatt det tidligere.

Jeg tror mange av disse badboyene egentlig sliter med dårlig selvfølelse. Og det samme gjelder damene som faller for dem. Men heldigvis så får mange bedre selvfølelse med årene. Derfor blir det mindre badboys og patetiske damer, yey! ;)

Endret av Merneith
Skrevet
Ja, skjønte jo det, men jeg måtte bare tulle litt ;)

Ja jeg tok det. Poenget var bare at jeg satt å lurte på hvordan akkurat det skrives, jeg bommer på det ordet hver gang. Forsøke å ta lærdom av feil er oppskrytt :fnise:

Skrevet
det ts skriver, er en utrolig god beskrivelse av meg. og det har tatt år med elendig behandling for å komme så langt ned at jeg foretrekker et konfliktfylt forhold. kanskje jeg tror slike forhold er mer lidenskapelige? jeg vet egentlige ikke...

jeg ble sammen med en drittsekk som tenåring, og da jeg ble dumpet av ham, var jeg utrolig lettet. hadde hatt det fælt med ham. men så bestemte han seg for å gjøre alt for å få meg tilbake, og fikk det som han ville. gang denne episoden med fem tilsvarende episoder, og få dette resultatet:

jeg dumper menn som behandler meg bra, for det er ikke sånne forhold jeg er vant til, og jeg søker det jeg kjenner. drittsekker.

det gjør meg stort sett ulykkelig, men i korte stunder innbiller jeg meg at han elsker meg nok til å forandre seg.

jeg kjenner mange jenter som er sånn som meg, og de ble slik av samme grunn. så ikke mislik jenter som er sånn. mislik de som har ødelagt oss. for veien tilbake er sannelig ikke enkel... jeg stoler ikke på noen menn, så det er helt likegyldig for meg om kjærestene mine banket eksen og var utro annenhver time. det er slikt jeg forventer.

men på sikt kommer man seg nok ut av slike dumme sirkler. som ts sier... det er få slike damer over tredve.

Kanskje det vil hjelpe å prate med en psykolog?

Gjest Gjest_tullemor_*
Skrevet
Kanskje det vil hjelpe å prate med en psykolog?

nja... jeg stoler på at et par på baken løser det, jeg. før var det jo bunnløs sorg hver gang en dust såret meg, nå tenker jeg bare: stakkars, stakkars deg... du kommer aldri til å bli lykkelig.

for innerst inne vet jeg jo at jeg kommer til å gjøre en fremtidig mann lykkelig, mens han kommer til å såre alle han støter på.

en psykolog kan jo heller ikke fortelle meg noe om denne saken jeg ikke allerede vet. jeg VET jo at det er fullstendig idiotisk.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
Jeg er en mann (nåja, gutt på 23)

man er ikke gutt når man 23 år gamel. Da er man voksen altså mann. Gutt er et barn

Skrevet
man er ikke gutt når man 23 år gamel. Da er man voksen altså mann. Gutt er et barn

man blir ikke mann av å runde en viss alder. mann er en sinnstilstand.

jeg kjenner mange gutter over førti, for å si det sånn...

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
man blir ikke mann av å runde en viss alder. mann er en sinnstilstand.

jeg kjenner mange gutter over førti, for å si det sånn...

og hva er en mann. Du vet det sikkert bedre en meg

Skrevet
og hva er en mann. Du vet det sikkert bedre en meg

nei, jeg vet sikkert ikke det bedre enn deg, eller noen andre, men vi definerer forskjellig. akkurat som at jeg mener fjortis er mer enn en alder... venninner som roper "guuud, jeg var sååå full i helgen!" er fjortis som bare det, enda jeg ikke har noen venninner under 22 år.

så... hva er en mann? en moden, reflektert, selvstendig, omtenksom, selvironisk, morsom, barsk, klok person av typen hannkjønn. for eksempel.

min bror på 18 år er mer mann enn de fleste jeg kjenner. og det har han vært i et par år nå...

kjæresten min er ikke en mann, men en gutt. håper han avanserer snart, for jeg er ingen jente lenger... :)

Skrevet

Ts: har du tenkt tanken på at det kan være typen kvinner DU tiltrekkes av som er av samme type? og dermed også tenner på det samme?

Du går jo også inn i forhold til kvinner som ikke behandler deg slik du mener du fortjener, og du FORBLIR lenge nok i disse forholdene til at du begynner å behandle dem dårlig.

Hadde de foretrukket menn som behandlet dem dårlig, hadde de da blitt sammen med deg i utgangspunktet? Fremstår du som en badboy?

Kan det være at du fremstår som blid og hyggelig, en ålreit kar, men så kanskje du behandler dem litt "for" snillt? det er forskjell på å behandle pent og på å tøfle.

Veldig synd at unge menn blir bitre i så tidlig alder, og at du føler behov for å legge skylden for din bitterhet på alle kvinner, i alle aldre og alle samfunnsgrupper.

har sagt det mange ganger før, og står fremdeles på det: Bitre menn som har en sånn "jeg er en snill gutt, hvorfor vil alle jentene ha badboys, eklinger"-innstilling, gjør ikke ting bedre for DEG.

Jeg tror også, kun min teori, fra egne erfaringer og ved å ha kjent endel jenter oppigjennom som både er sånn og som ikke er sånn, at noe av grunnen til at endel unge jenter velger de tøffe gutta, de som flakker rundt og kan få hvem de vil, er at de unge jentene vel kanskje ikke (bevisst eller underbevisst?) er helt klar for å treffe den eneste ene allerede som 20 år...

tanken på å være ett par for resten av livet, med den ene samme, binde seg, aldri være med jentene på byen, flørte og ha det gøy med fest og moro... er ikke nødvendigvis det som lokker enhver så tidlig i livet?

Og ønsker man seg ikke DET, så er det mye lettere og riktigere med de man vel vet at det ikke vil vare med. ;)

Møtte jeg en gutt som oppfattet meg som drømmepartneren og åpenlyst forgudet meg og ville dele livet sitt med meg, når jeg var mellom atten og tyve... vel, da stakk jeg med halen mellom beina, for det var jeg overhode ikke klar for. Og mange med meg.

NÅ vil jeg ha det, men så er jeg også nå over tredve, og faller overhode ikke for badboys lenger, selv om det ikke gjør noe at de snille mennene er litt tøffe også, jo eldre man blir, jo mer skjønner man at ting ikke er svart/hvitt. Tøffe menn er ikke bare slemme og forsiktige menn er ikke bare snille, variasjonene er der hos alle. Man lærer også at den snilleste man blir kjent med, den som er mest oppofrende og tilstedeværende og trenger deg, like godt kan være den mest ødeleggende man møter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...