Gjest antigartner Skrevet 10. november 2007 #21 Skrevet 10. november 2007 Er hysterisk redd for å kaste opp. En fobi som kan være ganske slitsom i en del sammenhenger. Jeg VET at oppkast ikke er verdens undergang, og er selvsagt redd for å miste alle jeg er glad i, jeg også. Men oppkastangsten kjennes mye sterkere.
mysan Skrevet 10. november 2007 #22 Skrevet 10. november 2007 Livredd for at noe skal skje med ungene mine. Nå vet jeg av erfaring at vonde ting ikke bare skjer alle andre. Når det gjelder egen, personlig frykt, så er jeg ikke trygg på edderkopper, men jeg er ikke hysterisk redd dem heller. Jeg kan være hysterisk redd for høyder kanskje... liker meg ikke i toppen av stigen med beisespannet for å si det sånn. Men må man så må man, så jeg gjør det jo om jeg må... Nei, jeg vet ikke hva jeg skal være så redd for at jeg skulle kunne frembringe ekte redsel i forbindelse med et skuespill ved å tenke på det. Det måtte bli det med ungene ja...
Gjest tullfrid Skrevet 10. november 2007 #23 Skrevet 10. november 2007 Å dø. Eller at barnet mitt skal dø, eller at h*n skal bli utsatt for noe grusomt...
Gjest Chrizzy Skrevet 10. november 2007 #24 Skrevet 10. november 2007 Døden, for meg og mine nærmeste.
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 11. november 2007 #25 Skrevet 11. november 2007 Det jeg er aller mest redd for er at noe skal skje ungene mine. Det være seg alvorlige ulykker, alvorlig sykdom eller død. Så er jeg innerst inne redd for at de prøvene jeg skal ta på sykehuset til uka viser at jeg har kreft. Jeg vet det er en reell mulighet. Er også redd for at jeg ikke kommer tilbake til arbeidslivet pga en kronisk sykdom som svinger. Var før veldig mørkredd og hadde panikk for veps. Nå er det bare tannlegeskrekken som sitter igjen. Samtidig så er jeg så redd for at noe skal skje med tennene mine at jeg er minst en gang i året er hos tannlegen. Heldigvis.
hjertesukka Skrevet 11. november 2007 #26 Skrevet 11. november 2007 (endret) Er livredd for å være ute i båt i høye bølger. Det har noe med traumatiske opplevelser som barn å gjøre. Både små og store båter, bare de begynner å bevege seg til siden, så får jeg noia og det knyter seg i magen. Noen tror jeg blir sjøsyk, men det er ikke det , det er bare redsel for å velte rundt.- Fly går imidlertid greitt. (Det er jo et paradoks at jeg elsker vann og svømming.) Og så er jeg redd for å bli most av en trailer. Og sjølsag at det skal skje barna mine noe. Endret 11. november 2007 av hjertesukka
Abraxas Skrevet 12. november 2007 #27 Skrevet 12. november 2007 (endret) ..... Endret 21. juni 2009 av Abraxas
Betsy Skrevet 12. november 2007 #28 Skrevet 12. november 2007 Jeg er redd for å miste noen jeg er glad i, dette er faktisk noe som gnager meg ganske ofte. Ellers er jeg redd for edderkopper, spøkelser og overfallsmenn.
Knøttet Skrevet 12. november 2007 #29 Skrevet 12. november 2007 Jeg er redd for *å miste de jeg er glade i *å bli alene *mørket *edderkopper *slanger *veps, bier *å dø *å dumme meg ut *å snakke foran store forsamlinger *spøkelser/gjenferd/ånder
Femiline Skrevet 13. november 2007 #30 Skrevet 13. november 2007 Jeg er redd for å dø fra barna mine, som ennå er så små at de ikke kan klare seg selv. Altså, hvis jeg dør, så har de jo faren sin. Men hvis både han og jeg dør samtidig, f.eks. i en ulykken år bare han og jeg er sammen, ja, da har vi dessverre ingen som kan ta seg av de. Så da er jeg redd at de havner i systemet, med all den utfordringen det innebærer. :gråte: Jeg er også redd for å fly, for samme måte som over. Jeg er så klart redd for at det skal ramme barna mine noe, en sykdom eller evt. død.. Uff, dette ønsker jeg ikke å tenke på. Nå får jeg tårer i øynene igjen :gråte:
Gjest Heloise Skrevet 15. november 2007 #32 Skrevet 15. november 2007 Døden. Har aldri vært spesielt redd det før, men etter et par greier i det siste er jeg blitt oppriktig redd å dø... Og å miste moren min, typen min, faren min, bestefaren min etc. Død og fordervelse. Det er jeg redd for. Det uungåelige..
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2007 #33 Skrevet 15. november 2007 Jeg er redd for svik, løgn, urettferdighet, fortielser og utroskap. Menneskenes ondskap når de blir presset eller har fordeler av å være simpel slutter ikke å forundre eller skremme meg. Ofte skulle jeg ønske jeg ikke hadde satset så friskt som jeg har gjort. Da hadde jeg sluppet å oppdage hvor ille mennesker kan være. Å være naiv gir en indre ro. Heldigvis glemmer man, og frykten for falskhet går over til en underbevissthet om å unngå falske mennesker og å holde seg borte fra områder der det gjelder å være mest kynisk og slu.
Gjest Mirina Skrevet 4. januar 2008 #35 Skrevet 4. januar 2008 Jeg er fryktelig redd for sprøyter og tannlegen.
FantasDick Skrevet 4. januar 2008 #36 Skrevet 4. januar 2008 Jeg er hysterisk redd for å føde og for edderkopper.
Gjest Gjest-M- Skrevet 5. januar 2008 #37 Skrevet 5. januar 2008 Jeg er generelt ikke redd for så mye, men noe av det verste som kunne skje er at noe fryktelig skulle skje med barna mine. Tanken på å bli arbeidsufør eller arbeidsledig er heller ikke god. Også er jeg redd for en venn som ikke har det så bra for tiden.
Transe Skrevet 5. januar 2008 #38 Skrevet 5. januar 2008 Redd for att alle dustinger i landet skal få frem en regjerin av FRP som har flertall i stortinget. Da blir det slutt på alle godene for folk flest, mens vi drikker oss i hel på billig alkohol.
Gjest Gjest_tiril_* Skrevet 5. januar 2008 #39 Skrevet 5. januar 2008 Er aller mest redd for å havne i en situasjon hvor jeg ikke er i stand til å ta vare på meg selv. F.eks. fordi jeg er blitt gammel og skrøpelig, eller har fått en skade eller sykdom. Spesielt å ikke kunne gå på do og stele seg uten hjelp, er den store skrekken, tenker det må føles så fornedrende å leve slik. Er ellers redd for å bli slått ned og få livet ødelagt av noen av de alt for mange gærningene som får vanke fritt ute på byen og som ser det som sin store misjon her i livet å gjøre livet surt for andre.
Gjest su querida Skrevet 5. januar 2008 #40 Skrevet 5. januar 2008 Det er mye jeg er redd for men aller mest å leve livet helt alene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå