Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Jeg har en 10 mnd gammel maine coon gutt som ble kastrert for 4 mnd siden. Etter kastrasjonen har han lagt på seg veldig mye. Magen hans har blitt veldig stor og det lille hodet hans blir nesten borte i den store kroppen. Jeg har nå redusert litt på formengden, men katten virker desperat etter mat. Han tigger og prøver å stjele mat som ligger fremme. Hva skal jeg gjøre? Har tenkt litt på lightfor, men han er jo fremdeles ikke ferdig utviklet. Han trenger jo all den næringen han kan få.
Wildy Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Han trenger ikek all den næringen han klare å spise, han trenger tilstrekkelig og tilpasset næring......
la Flaca Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 Han får Hills kitten(4-12 mnd) Du må kutte kittenfóret gradvis og erstatte det med kastratfór. Kitten er ikke ment for kastrerte katter, kun for de som ikke øker matinntaket etter inngrepet. Jeg har fortsatt med kitten fordi katten min spiser lite og kunne trengt et halvkilo til på kroppen.
Gjest ts Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 Du må kutte kittenfóret gradvis og erstatte det med kastratfór. Kitten er ikke ment for kastrerte katter, kun for de som ikke øker matinntaket etter inngrepet. Jeg har fortsatt med kitten fordi katten min spiser lite og kunne trengt et halvkilo til på kroppen. Ok, da skal jeg gjøre det.
~Mocca~ Skrevet 10. november 2007 #7 Skrevet 10. november 2007 Om du begynner med kastratfor, så vær obs på at det er ett som også er ikke så proppet med energi. Jeg ble fortalt at de fleste forene de solgte hos vetrinæren var med stoffer som minsket sjansen for uvi, så jeg forer mine med vetrinæren sitt MCO-for og Hills Natures best adult. RC sitt MCO for skulle være bra for opbygning uten at de ble fete.
Ancalime Skrevet 10. november 2007 #8 Skrevet 10. november 2007 Er han inne hele tiden får du fôr som er for innekatter. (med mindre fett siden dem ikke er like mye i bevegelse osv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå