Gjest Eugene Onegin Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 (endret) 1. Du kan ha kvinnelige/mannlige bekjentskaper uten å måtte definere forholdet for gud og hver mann. 2. Toalettsetet står i samme posisjon som da du forlot det sist. 3. Du kan tilbringe så mye tid du ønsker med familie og venner uten at noen maser på deg. 4. Du kan snakke med venner og venninner på telefonen i timevis uten at din bedre halvdel føler seg oversett. 5. Du kan bruke lønna di til hva du vil! 6. Du trenger ikke å bekymre deg for at noen har drukket rett fra melkekartongen i kjøleskapet. 7. Du trenger ikke spørre noen om lov hvis noen ber deg med ut. 8. Du kan fylle kjøleskapet med akkurat hva du vil, ingen kommer til å bemerke at du kun spiser usunt. 9. Du har TV-kontrollen for deg selv. 10. Du kan være fornøyd med den du er, ikke hvem kjæresten din skulle ønske du var. 11. Hvis du deprimert eller sint på verden for et par minutter slipper du timelange analyser i ettertid om hvorfor du er sur på han/henne. 12. Du slipper å avlegge rapport om alt foretar deg. 13. Du kan spise så mye hvitløk du vil uten tenke måtte tenke på å skjule dårlig ånde. 14. Du slipper å høre på snorking halve natta. 15. Du slipper sex, som jo er drit kjedelig. Endret 9. november 2007 av Eugene Onegin
mamut75 Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Jeg begynte med å lage en kommentert liste i forhold til de punktene ts har listet opp ovenfor , men måtte gi meg da jeg kom til ca punkt 10 og må bare konkludere med at jeg ikke har samme oppfatning av hva et forhold er eller hva slags personer det er mulig å ha et forhold til . Jeg kommer aldri til å greie å hverken irritere eller bekymre meg over hvilken posisjon et toalettsete har eller om noen har våget å drikke direkte av melkekartongen
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 Her er 15 gode grunner til å ha kjæreste: 1. Du kan ha bekjentskaper av motsatt kjønn uten å måtte definere forholdet for gud og hver mann. Forhold bør nemlig baseres på tillit.. 2. Toalettsetet ligger nede hvis dere begge venner dere til å ikke la det stå oppe. De fleste er vel vant til det? 3. Du kan tilbringe mye tid med familie og venner, uten at det trenger å gå på bekostning av kjærestetid. Det er viktig å være helt alene, være sammen med bare kjæresten eller bare med med egne venner, og være sammen med felles venner og bruke egen og felles tid med familie. 4. Du kan snakke med venner og venninner på telefonen, eller besøke/få besøk av dem og la kjæresten også bli kjent med dem. 5. Du kan bruke lønna di til hva du vil! Finne på noe gøy sammen med folk du er glad i, spare til noe du ønsker deg. Man trenger ikke å spandere bort alt man har på kjæresten. Men kjæresten får vel også lønn, og dere kan skjemme dere bort, ha en fin romantisk aften med mye kos! 6. Du trenger ikke å bekymre deg for at noen har drukket rett fra melkekartongen i kjøleskapet. Kanskje kjæresten har vasket kopper, glass, og satt de pent i skapet til du skal ha en melkeskvett? 7. Du trenger ikke spørre noen om lov hvis noen ber deg med ut. Selv om man er i et forhold, blir man ikke eid av et annet menneske. Frihet er noe alle trenger, så får man velge selv om man vil være med ut, kanskje ta med kjæresten, eller bli hjemme. 8. Du kan fylle kjøleskapet med akkurat hva du vil, ingen kommer til å bemerke at du kun spiser usunt. Kjæresten mener at du har ansvar for deg, og hun for seg. Og liker at dere koser dere med god mat sammen! 9. Du får en god evne til å ta hensyn til hva den andre vil se på tv, bli enige om hvilken kanal tven skal stå på til enhver tid, og kanskje reflektere over hvorfor du absolutt må se på tv. Kanskje finner du/dere en annen aktivitet som også er gøy? Tv er oppskrytt.. 10. Du kan være fornøyd med den du er! Du får stadig høre hvor sexy, skjønn og god du er.. Kjæresten liker deg akkurat som du er! 11. Hvis du deprimert eller sint på verden, kan du snakke med kjæresten som mer enn gjerne lytter, og gi noen råd hvis det trengs. 12. Du har fremdeles en egen privat-boble, som ingen trenger å komme inn i, men kan dele meninger, tanker, følelser og opplevelser. Og høre hva kjæresten har å si om seg og sitt. Dere blir mer kjent med hverandre, og fortrolige. 13. Å lukte hvitløk er vel aldri særlig komfertabelt? Men når du og kjæresten spiser det, kan dere stinke sammen! 14. Om natta kan du ligge å høre på kjærestens rolige pust, og tenke på hvor heldig du er som har dette mennesket ved siden av deg. Hvis han/hun snorker må du bare håpe at du sovner først, så du ikke hører noe.. Får du mareritt, er ikke trøst og fine ord langt vekk! 15. Du kan kose, klemme, kysse og ha sex med en vidunderlig person! Det er greit å ta det litt med ro noen ganger, og ta av helt innimellom!
Gjest Gjest Julie Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Her er 15 gode grunner til å ha kjæreste: 11. Hvis du deprimert eller sint på verden, kan du snakke med kjæresten som mer enn gjerne lytter, og gi noen råd hvis det trengs. Det er vel enkelte menn som ikke helt er komfortabel med dette punktet. Det kan tolkes som negativitet, masing og syting og det vil jo mange ikke ha.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 Jo dette er 15 gode grunner til å være singel, men også 15 gode grunner til å ha en partner som ikke forsøker å eie en, eller å ha en partner som har samme verdier som en selv. 1. Du kan ha kvinnelige/mannlige bekjentskaper uten å måtte definere forholdet for gud og hver mann. * skal være med på akkurat den 2. Toalettsetet står i samme posisjon som da du forlot det sist. * vi bruker toaletter på samme måte så det går fint 3. Du kan tilbringe så mye tid du ønsker med familie og venner uten at noen maser på deg. * han er min familie og venn, og er med på å treffe resten av famileien og vennene også så her slipper vi å mase på hverandre 4. Du kan snakke med venner og venninner på telefonen i timevis uten at din bedre halvdel føler seg oversett. * Det er skjelden jeg har behov for å snakke på telefonen i timesvis, og det skal mer til for at han føler seg oversett enn dette. Er man oppmerksom nok utenom føler ikke partneren seg oversett pga bagateller 5. Du kan bruke lønna di til hva du vil! Det gjør vi begge allerede, heldigvis har vi også ganske like prioriteringer 6. Du trenger ikke å bekymre deg for at noen har drukket rett fra melkekartongen i kjøleskapet. * jupp et poeng her, jeg drikker av min, men vi har løst dette med å ha egne kartonger, i drikker forskjellig melk og juice uansett 7. Du trenger ikke spørre noen om lov hvis noen ber deg med ut. Spør aldri mannen og lov til noen ting, det gjør ikke han heller 8. Du kan fylle kjøleskapet med akkurat hva du vil, ingen kommer til å bemerke at du kun spiser usunt. * Et poeng igjen, men noen trenger denne påminnelsen da 9. Du har TV-kontrollen for deg selv. * hihi, det har jeg uansett, han ser ikke tv 10. Du kan være fornøyd med den du er, ikke hvem kjæresten din skulle ønske du var. * heldigvis ønsker kjøresten at jeg skal være som jeg er, han hadde da ikke vært sammen med meg ellers 11. Hvis du deprimert eller sint på verden for et par minutter slipper du timelange analyser i ettertid om hvorfor du er sur på han/henne. * ja dette er et poeng, men jeg har såpass selvinnsikt at jeg vet når jeg bare er sint og ikke sint på ham spesifikkt så da kan jeg si det og så får jeg lov til å være sint i fred. 12. Du slipper å avlegge rapport om alt foretar deg. * Jeg avlegger ALDRI rapport, forteller om dagen min om det jeg ønsker å dele, men ikke i rapportform 13. Du kan spise så mye hvitløk du vil uten tenke måtte tenke på å skjule dårlig ånde. * også et poeng, men som regel spiser vi begge to hvitløk nesten hver dag 14. Du slipper å høre på snorking halve natta. * også et poeng, men jeg har repropper så det går bra likevel 15. Du slipper sex, som jo er drit kjedelig.
FrizzleSizzle Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 Du har en god liste, gjest nr 1, er bare uenig i punkt 9. TV er ikke oppskrytt!!! (i hvert fall ikke her på KG...). Jeg er for to TVer MINST i ethvert hjem! Hvis man ikke liker å se på det samme, da, noe som vi gjør... Er noen som har sagt at det blir for dumt hvis man skal sitte i hvert sitt rom og se på TV, men den har jeg aldri skjønt.
Fønix Skrevet 10. november 2007 #7 Skrevet 10. november 2007 Skal gi deg noen poenger her, Eugene. Men de fleste av grunnene dine har aldri slått meg, selv etter mange år i forhold. 1. Du kan ha kvinnelige/mannlige bekjentskaper uten å måtte definere forholdet for gud og hver mann. Kan ikke si at jeg har følt noe påtrengende behov for slike definisjoner, selv når jeg har hatt kjæreste. 2. Toalettsetet står i samme posisjon som da du forlot det sist. Et minipoeng. Enig i at det stort sett er praktisk at setet står som sist, men det er da virkelig ikke noen stor jobb å løfte det opp/legge det ned. Koster vel omtrent like mange kalorier som å ta en slurk av kaffekoppen. Jeg har aldri forstått hvorfor dette tydeligvis er et så stort irritasjonsmoment for en del folk. 3. Du kan tilbringe så mye tid du ønsker med familie og venner uten at noen maser på deg. Poeng. Jeg kjøper ikke argumentet om at kjæresten er både venn og familie. Jeg har masse venner og begrenset tid. Da må det prioriteres. Prisen man betaler for å være singel, er at man ikke har en kjæreste å hygge seg med. Men det betyr samtidig at man kan ta seg bedre av venner og familie, og det synes jeg er fint. 4. Du kan snakke med venner og venninner på telefonen i timevis uten at din bedre halvdel føler seg oversett. Utgår for min del. Jeg bruker bare telefonen til korte beskjeder. 5. Du kan bruke lønna di til hva du vil! Poeng. 6. Du trenger ikke å bekymre deg for at noen har drukket rett fra melkekartongen i kjøleskapet. Utgår. Drikker ikke melk. 7. Du trenger ikke spørre noen om lov hvis noen ber deg med ut. Poeng. 8. Du kan fylle kjøleskapet med akkurat hva du vil, ingen kommer til å bemerke at du kun spiser usunt. Utgår. 9. Du har TV-kontrollen for deg selv. Utgår. Ser ikke på TV. 10. Du kan være fornøyd med den du er, ikke hvem kjæresten din skulle ønske du var. Kjempepoeng. For min del er dette det helt sentrale. Å ha kjæreste innebærer ofte å utsette seg for mye misnøye. Jeg trives veldig godt med en tilværelse der omgivelsene mine stort sett er godt fornøyd med meg. 11. Hvis du deprimert eller sint på verden for et par minutter slipper du timelange analyser i ettertid om hvorfor du er sur på han/henne. Dette kan jeg ikke huske å ha opplevd. 12. Du slipper å avlegge rapport om alt foretar deg. Poeng. På den annen side setter jeg pris på at det finnes noen som bryr seg litt om hva jeg driver med. 13. Du kan spise så mye hvitløk du vil uten tenke måtte tenke på å skjule dårlig ånde. Det kan du vel uansett? Jeg synes hvitløk er kjempedigg. Stapper i meg masse av det og tenker aldri på hva andre måtte mene om det. Spiller ingen rolle om jeg har kjæreste eller ikke. 14. Du slipper å høre på snorking halve natta. Jeg plages sjelden av snorking. Snork i vei. 15. Du slipper sex, som jo er drit kjedelig. På tide å sprite opp sexlivet litt, Eugene?
Gjest Eugene Onegin Skrevet 10. november 2007 #8 Skrevet 10. november 2007 15. Du slipper sex, som jo er drit kjedelig. På tide å sprite opp sexlivet litt, Eugene? vel la meg si det slik. Den sexen jeg har hat i det siste var så kjedelig at jeg har bestemt meg for å leve resten av livet i sølibat
Gjest Blondie65 Skrevet 10. november 2007 #9 Skrevet 10. november 2007 Her er 15 gode grunner til å ha kjæreste: 1. Du kan ha bekjentskaper av motsatt kjønn uten å måtte definere forholdet for gud og hver mann. Forhold bør nemlig baseres på tillit.. 2. Toalettsetet ligger nede hvis dere begge venner dere til å ikke la det stå oppe. De fleste er vel vant til det? 3. Du kan tilbringe mye tid med familie og venner, uten at det trenger å gå på bekostning av kjærestetid. Det er viktig å være helt alene, være sammen med bare kjæresten eller bare med med egne venner, og være sammen med felles venner og bruke egen og felles tid med familie. 4. Du kan snakke med venner og venninner på telefonen, eller besøke/få besøk av dem og la kjæresten også bli kjent med dem. 5. Du kan bruke lønna di til hva du vil! Finne på noe gøy sammen med folk du er glad i, spare til noe du ønsker deg. Man trenger ikke å spandere bort alt man har på kjæresten. Men kjæresten får vel også lønn, og dere kan skjemme dere bort, ha en fin romantisk aften med mye kos! 6. Du trenger ikke å bekymre deg for at noen har drukket rett fra melkekartongen i kjøleskapet. Kanskje kjæresten har vasket kopper, glass, og satt de pent i skapet til du skal ha en melkeskvett? 7. Du trenger ikke spørre noen om lov hvis noen ber deg med ut. Selv om man er i et forhold, blir man ikke eid av et annet menneske. Frihet er noe alle trenger, så får man velge selv om man vil være med ut, kanskje ta med kjæresten, eller bli hjemme. 8. Du kan fylle kjøleskapet med akkurat hva du vil, ingen kommer til å bemerke at du kun spiser usunt. Kjæresten mener at du har ansvar for deg, og hun for seg. Og liker at dere koser dere med god mat sammen! 9. Du får en god evne til å ta hensyn til hva den andre vil se på tv, bli enige om hvilken kanal tven skal stå på til enhver tid, og kanskje reflektere over hvorfor du absolutt må se på tv. Kanskje finner du/dere en annen aktivitet som også er gøy? Tv er oppskrytt.. 10. Du kan være fornøyd med den du er! Du får stadig høre hvor sexy, skjønn og god du er.. Kjæresten liker deg akkurat som du er! 11. Hvis du deprimert eller sint på verden, kan du snakke med kjæresten som mer enn gjerne lytter, og gi noen råd hvis det trengs. 12. Du har fremdeles en egen privat-boble, som ingen trenger å komme inn i, men kan dele meninger, tanker, følelser og opplevelser. Og høre hva kjæresten har å si om seg og sitt. Dere blir mer kjent med hverandre, og fortrolige. 13. Å lukte hvitløk er vel aldri særlig komfertabelt? Men når du og kjæresten spiser det, kan dere stinke sammen! 14. Om natta kan du ligge å høre på kjærestens rolige pust, og tenke på hvor heldig du er som har dette mennesket ved siden av deg. Hvis han/hun snorker må du bare håpe at du sovner først, så du ikke hører noe.. Får du mareritt, er ikke trøst og fine ord langt vekk! 15. Du kan kose, klemme, kysse og ha sex med en vidunderlig person! Det er greit å ta det litt med ro noen ganger, og ta av helt innimellom! Inntil jeg finner den partneren som oppfyller mesteparten av disse punktene og dermed blir min bedre halvdel forblir jeg singel. Vel talt
Gjest Eugene Onegin Skrevet 10. november 2007 #10 Skrevet 10. november 2007 (endret) Her er 15 gode grunner til å ha kjæreste: 1. Du kan ha bekjentskaper av motsatt kjønn uten å måtte definere forholdet for gud og hver mann. Forhold bør nemlig baseres på tillit.. 2. Toalettsetet ligger nede hvis dere begge venner dere til å ikke la det stå oppe. De fleste er vel vant til det? 3. Du kan tilbringe mye tid med familie og venner, uten at det trenger å gå på bekostning av kjærestetid. Det er viktig å være helt alene, være sammen med bare kjæresten eller bare med med egne venner, og være sammen med felles venner og bruke egen og felles tid med familie. 4. Du kan snakke med venner og venninner på telefonen, eller besøke/få besøk av dem og la kjæresten også bli kjent med dem. 5. Du kan bruke lønna di til hva du vil! Finne på noe gøy sammen med folk du er glad i, spare til noe du ønsker deg. Man trenger ikke å spandere bort alt man har på kjæresten. Men kjæresten får vel også lønn, og dere kan skjemme dere bort, ha en fin romantisk aften med mye kos! 6. Du trenger ikke å bekymre deg for at noen har drukket rett fra melkekartongen i kjøleskapet. Kanskje kjæresten har vasket kopper, glass, og satt de pent i skapet til du skal ha en melkeskvett? 7. Du trenger ikke spørre noen om lov hvis noen ber deg med ut. Selv om man er i et forhold, blir man ikke eid av et annet menneske. Frihet er noe alle trenger, så får man velge selv om man vil være med ut, kanskje ta med kjæresten, eller bli hjemme. 8. Du kan fylle kjøleskapet med akkurat hva du vil, ingen kommer til å bemerke at du kun spiser usunt. Kjæresten mener at du har ansvar for deg, og hun for seg. Og liker at dere koser dere med god mat sammen! 9. Du får en god evne til å ta hensyn til hva den andre vil se på tv, bli enige om hvilken kanal tven skal stå på til enhver tid, og kanskje reflektere over hvorfor du absolutt må se på tv. Kanskje finner du/dere en annen aktivitet som også er gøy? Tv er oppskrytt.. 10. Du kan være fornøyd med den du er! Du får stadig høre hvor sexy, skjønn og god du er.. Kjæresten liker deg akkurat som du er! 11. Hvis du deprimert eller sint på verden, kan du snakke med kjæresten som mer enn gjerne lytter, og gi noen råd hvis det trengs. 12. Du har fremdeles en egen privat-boble, som ingen trenger å komme inn i, men kan dele meninger, tanker, følelser og opplevelser. Og høre hva kjæresten har å si om seg og sitt. Dere blir mer kjent med hverandre, og fortrolige. 13. Å lukte hvitløk er vel aldri særlig komfertabelt? Men når du og kjæresten spiser det, kan dere stinke sammen! 14. Om natta kan du ligge å høre på kjærestens rolige pust, og tenke på hvor heldig du er som har dette mennesket ved siden av deg. Hvis han/hun snorker må du bare håpe at du sovner først, så du ikke hører noe.. Får du mareritt, er ikke trøst og fine ord langt vekk! 15. Du kan kose, klemme, kysse og ha sex med en vidunderlig person! Det er greit å ta det litt med ro noen ganger, og ta av helt innimellom! jeg ser ingen gode grunner. Endret 10. november 2007 av Eugene Onegin
Fønix Skrevet 10. november 2007 #11 Skrevet 10. november 2007 vel la meg si det slik. Den sexen jeg har hat i det siste var så kjedelig at jeg har bestemt meg for å leve resten av livet i sølibat I mine øyne en dårlig måte å sprite opp sexlivet på. Men dette styrer du naturligvis selv.
Gjest Eugene Onegin Skrevet 10. november 2007 #12 Skrevet 10. november 2007 I mine øyne en dårlig måte å sprite opp sexlivet på. Men dette styrer du naturligvis selv. hvorfor tror du at jeg vil sprite det opp ?: Hadde jeg ville det så hadde jeg gjort det.
W. Wallace Skrevet 10. november 2007 #13 Skrevet 10. november 2007 Jeg er enig med deg i mange av punktene, men jeg tror ikke det trenger å være slik. Det perfekte med et forhold er at det ikke finnes noen lovpålagte restriksjoner for oppførsel. Alle punktene dine kan være totalt irrelevante i mange forhold. Jeg er overrasket over at de fleste bare aksepterer at "sånn er det", når man i bunn og grunn kan gjøre hva pokker man vil med den situasjonen man er i.
Gjest Heloise Skrevet 11. november 2007 #14 Skrevet 11. november 2007 1. Du kan ha kvinnelige/mannlige bekjentskaper uten å måtte definere forholdet for gud og hver mann. - Ikke noe problem for meg... 2. Toalettsetet står i samme posisjon som da du forlot det sist. - Heller ikke noe problem for meg. 3. Du kan tilbringe så mye tid du ønsker med familie og venner uten at noen maser på deg. - Doin' that! 4. Du kan snakke med venner og venninner på telefonen i timevis uten at din bedre halvdel føler seg oversett. - Doin' that too. 5. Du kan bruke lønna di til hva du vil! - Det gjør jeg.. 6. Du trenger ikke å bekymre deg for at noen har drukket rett fra melkekartongen i kjøleskapet. - Ville han aldri ha gjort :D 7. Du trenger ikke spørre noen om lov hvis noen ber deg med ut. - Date eller venner som ber meg med ut å spise? Dates har jeg i grunn aldri vært på, men åker ut med venner når som helst.. 8. Du kan fylle kjøleskapet med akkurat hva du vil, ingen kommer til å bemerke at du kun spiser usunt. - Det er min jobb å bemerke denslags XD 9. Du har TV-kontrollen for deg selv. - Det har jeg omtrent uansett, han ser ikke noe særlig på TV. 10. Du kan være fornøyd med den du er, ikke hvem kjæresten din skulle ønske du var. - Kjæresten min er fornøyd med meg som jeg er han, og det er jeg med han og! 11. Hvis du deprimert eller sint på verden for et par minutter slipper du timelange analyser i ettertid om hvorfor du er sur på han/henne. - Hahaha, er så glad vi ikke har det sånn 12. Du slipper å avlegge rapport om alt foretar deg. - Trenger jeg ikke.... 13. Du kan spise så mye hvitløk du vil uten tenke måtte tenke på å skjule dårlig ånde. - Trøkker i han litt hvitløk også, så er det ikke så ille 14. Du slipper å høre på snorking halve natta. - Gudene skal vite at jeg er sååå glad han ikke snorker!! 15. Du slipper sex, som jo er drit kjedelig. - Vil jeg ikke, gjør jeg ikke. Når vil jeg ikke...? Er glad jeg ikke er single, men morsom liste! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå